۱۳:۵۸ - یکشنبه ۱۳ تیر ۱۳۹۵

کاهش قیمت مرغ در راه است

رئیس اتحادیه پرنده و ماهی گفت:افزایش جوجه ریزی و عرضه از نیمه دوم تیر ماه منجر به کاهش قیمت مرغ به مرز 6 هزار و 500 تومان خواهد شد .

به گزارش  پایگاه خبری شاهین نا؛  محمد یوسفی رئیس اتحادیه پرورش دهندگان مرغ گوشتی  درخصوص روند افزایشی قیمت مرغ اظهار داشت: تقاضای بالای خرید در ماه رمضان و بالارفتن نهاده های اولیه افزایش قیمت مرغ را به همراه داشته است.

وی افزود:در حال حاضر هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری 4 هزار و 800 الی 5 هزار تومان و مرغ آماده به طبخ در عمده فروشی ها 6 هزار و 800 و خرده فروشی های میادین میوه و تره بار 6 هزار و 980 تومان به فروش می رسد.

یوسفی با اشاره به تاثیر عرضه مرغ منجمد بر بازار بیان کرد: عرضه مرغ منجمد از سوی شرکت پشتیبانی همراه با افزایش تقاضا می تواند منجر به کاهش قیمت مرغ در بازار شود.
*** کاهش جوجه ریزی کفه مرغ را بالا برد
 مهدی یوسف خانی رئیس اتحادیه پرنده و ماهی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: کاهش جوجه ریزی در فروردین و اردیبهشت ماه و بالا رفتن هزینه های تمام شده برای مرغداران باعث به وجود آمدن این گرانی شده است.

یوسف خانی با اشاره به تاثیرعرضه مرغ منجمد در بازار بیان کرد: توزیع مرغ منجمد از سوی شرکت پشتیبانی تا حدودی منجر به کاهش قیمت مرغ گرم در بازار شده  چرا که در غیر اینصورت قیمت هر کیلو مرغ گرم از 8 هزار تومان تخطی می کرد ضمن اینکه قیمت مرغ منجمد در مقایسه با مرغ گرم مناسب است.
رئیس اتحادیه پرنده و ماهی تصریح کرد: افزایش جوجه ریزی در خرداد ماه و به دنبال آن افزایش عرضه از نیمه دوم تیر ماه منجر به کاهش قیمت مرغ به مرز 6 هزار و 500 تومان خواهد شد گرچه این رقم با توجه به افزایش نهاده ها صرفه اقتصادی برای مرغداران را در برندارد .
منبع:باشگاه خبرنگاران جوان
دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.