۲۳:۳۰ - شنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۵

مدرس علوم قرآنی:

غفلت از قرآن عامل بروز مشکلات جوامع بشری است

یک مدرس علوم قرآنی گفت: غفلت از قرآن عامل بروز مشکلات مختلف در جوامع بشری است.

به گزارش پایگاه خبری”شاهین نا“  مرتضی سلیمانی عصر امروز در جلسه پرسش و پاسخ با دانشجویان که با موضوع عرفان‌های حقیقی و عرفان‌های کاذب در دانشگاه ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: کلام خداوند یک نسخه متعالی برای التیام همه دردهای جوامع بشری به شمار می‌رود ولی غفلت از آن موجب بروز مشکلات مختلف شده است.

وی با اشاره به اینکه ریاضت، تمرین‌های معنوی و انجام عبادات واجب و مستحب از مراحل عرفان به شمار می‌رود، خاطرنشان کرد: شب‌زنده‌داری و تقوا از ویژگی‌های بارز یک انسان عارف و وارسته محسوب می‌شود.

این دکترای علوم قرآنی با اشاره به اینکه شناخت پیدا کردن نسبت به صفات نیک خداوند انسان را تا اندازه زیادی به عرفان واقعی نزدیک‌تر می‌کند، اضافه کرد: پس در این زمینه و عبور از این مراحل باید به افراد مطمئن مراجعه کرد.

سلیمانی به واقعیت‌های کنونی جامعه اسلامی و مشکلات موجود در زمینه‌های گوناگون اعم از اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی اشاره کرد و بیان داشت: متاسفانه  اغلب مسلمانان جهان با واقعیت قرآن آشنا نشده‌اند.

این داور مسابقات بین‌المللی قرآن کریم با ابراز تاسف از اینکه کیفیت حضور مسلمانان در مساجد و میزان درک‌شان از قرآن عامل به وجود آمدن مشکلات مختلف در عصر کنونی است، یادآوری کرد: باید برای قرائت، درک و فهم این کتاب آسمانی کمر همت بست.

وی با استناد به آیات نورانی قرآن کریم آن را نسخه‌ای نجات‌بخش برای التیام یافتن همه دردهای جوامع بشری دانست و گفت: اگر به آیات مختلف از جمله آیه 282 سوره بقره توجه می‌شد، بسیاری از مشکلات موجود در زمینه عقد قراردادها و پرونده‌های قضایی رفع شده و معضل‌ها تا اندازه زیادی کاهش می‌یافت.

این قاری قرآن کریم افزایش بصیرت، ارتقای آگاهی و بالا بردن سطح اطلاعات را امری لازم و ضروری دانست و بیان داشت: در این صورت در دامن توطئه‌های استکبار که این بار به صورت عرفان کاذب متجلی شده است گرفتار نمی‌شویم.

سلیمانی تلاش و مشارکت داشتن به صورت گسترده و همگانی درراستای نشر ارزش‌های واقعی عرفان اسلامی را یک راهکار اصلی برای جلوگیری از آسیب‌های مختلف با منشاء عرفان‌های کاذب عنوان کرد و گفت: در این صورت ضمن تقویت ایمان خود مانند یک سد محکم مقابل تبلیغات سوء دشمن ایستاده‌ایم.

منبع:فارس

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.