۲۲:۳۳ - جمعه ۱۱ تیر ۱۳۹۵

کابل اینترنت 9000 کیلومتری گوگل با سرعتی افسانه ای

شرکت گوگل و پنج شرکت دیگر کابل انتقال اطلاعات زیردریایی بین آمریکا و ژاپن برقرا کرده اند که سرعت انتقال اطلاعات ان بیش از 60 ترابیت بر ثانیه است.

به گزارش  پایگاه خبری شاهین نا؛ شرکت گوگل اقدام به کشیدن کابلی زیر دریایی بین آمریکا و ژاپن برای اتصالات اینترنتی کرده است ، این کابل توسط شرکت تایتان تک به طول بیش از 9 هزار کیلومتر کشیده شده است.
4768261_281
گوگل برای این پروژه عظیم بیش از 300 میلیون دلار سرمایه گذاری کرده است . البته باید گفت در این پروژه این شرکت تنها نیست و به همراه 5 شرکت دیگر یک کنسرسیوم  ر ا تشکیل داده است که میتوان  به شرکت های NEC  ژاپن و China Mobile International اشاره کرد.
البته در حال حاضر تنها منفعت این کار رسیدن سرعت انتقال به بیش از 60 ترابیت بر ثانیه عنوان شده است اما مسلما برنامه های زیادی پشت پرده این سرمایه گذاری عظیم خواهد بود.
این سریعترین کابل زیر دریایی در سرعت انتقال است ، اگر بخواهیم یک مقایسه بکنیم این کابل با وجود طول بسیار طولانی خود سرعت انتقالش بیش از 10 میلیون برابر بیشترین سرعتی  است که کابل مودم شما میتواند منتقل کند.
این کابل با فناوری پیچیده خود یک فناوری بزرگ به حساب می آید که با وجود طول بسیار زیاد 9 هزار کیلومتری چنین سرعت انتقالی را تامین میکند. زیرا  افرادی که  از وسایل دیجیتال سررشته دارند میدانند که هر چه طول کابل ها افزایش یابد افت کیفیت به وجود می آید.
برای مثال در نمونه قبلی این نوع کابل ها که بین ژاپن و تایوان کشیده شده بود با طول بسیار کوتاهتر ، سرعت انتقال تنها 20 ترابیت بر ثانیه بود.
این شرکت ها مدعی هستند این اتصال هم اکنون برقرار شده است. و کار در مراحل پایانی قرار دارد.
البته امیدواریم فکری برای صحنه هایی شبیه تصور شده باشد.
4768317_862
منبع:باشگاه خبرنگاران
دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.