۰۸:۱۸ - شنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۵

به قلم دکتر رضا سراج؛

اسرائیل از شکل گیری تا نابودی

رشد سریع اسرائیل در دوران جوانی، با ظهور انقلاب اسلامی ایران، خیلی زود به پایان رسید. شکل گیری بیداری و مقاومت اسلامی، حیات این رژیم ننگین را به دوران پیری رسانید.

به گزارش پایگاه خبری شاهین نا؛ مقدمه: روز نکبت (یوم النکبه )نامی است که فلسطینیان برای سالگرد کشتار و بیرون راندن صدها هزار فلسطینی و اعلام رژیم جعلی اسرائیل در استفاده کرده و در آن روز عزا میگیرند. با 1327 اردیبهشت 24 سال از عمر این رژیم ننگین، دوران پیری و علایم احتضار 68 گذشت آن نمایان شده است.

دوران جنینی صهیونیسم:
دوران جنینی صهیونیسم 30 سال به طول انجامید. برپایی کنفرانس1897 در شهر بال سوئیس توسط “تئودور هرتزل” (بنیانگذارصهیونیسم سیاسی)، آغاز حرکت جهانی صهیونیسم بود. دوران جنینی این غده سرطانی با صدور اعلامیه “بالفور” در سال1917روند تکاملی خود را طی کرد

زایش غده سرطانی اسرائیل:
انگلیس در روز 14 می 1948 اعلام کرد؛ با شکست دولت عثمانی، جنگ صلیبی به پایان رسیده و پیروزی نصیب صلیبیون شده لذا از این پس زمام امور فلسطین را به ساکنان یهودی آن می سپارد.در زایش اسرائیل، انگلستان تنها بازیگر اصلی نبود؛ بلکه آمریکا نیز نقش مستقیمی ایفا کرد. واشنگتن از طریق اعمال نفوذ در سازمان ملل، قطعنامه ای را به تصویب رسانید. 11 دقیقه پس از صدور این قطعنامه، رژیم جعلی اسرائیل از سوی “ترومن” رییس جمهور وقت آمریکا به رسمیت شناخته شد.
رشد و توسعه قدرت اسرائیل:
حمایت های آمریکا و غرب موجب رشد سریع و قدرتمند شدن اسرائیل شد و این رژیم را پس از 12 سال صاحب سلاح و زرادخانه هسته ای نمود. در این دوره ، جنگ های اعراب و اسرائیل با پیروزی رژیم اشغالگر قدس و تسلیم بی قید و شرط اعراب در جنگ 6 روزه 1967 و جنگ موسوم به “یوم کیپور” در سال 1973 همراه بود. انعقاد پیمان “کمپ دیوید” در سال 1979 بین مصر و اسرائیل، نقطه اوج مرحله رشد و توسعه قدرت )مرحله سوم( از حیات اسرائیل است.
آغازی بر یک پایان:
پیروزی انقلاب اسلامی مانع از روند قدرت یابی اسرائیل و تحقق فرآیند صلح “کمپ دیوید” برای ورود این رژیم به ژئوپلتیک منطقه گردید. انقلاب اسلامی عامل بازیابی هویت دینی مسلمانان و شکل گیری بیداری اسلامی در منطقه شد و آرمان آزادی قدس را که یک آرمان عربی و در حال استحاله شدن بود، به آرمانی اسلامی و مورد توجه مسلمانان تبدیل کرد.
پایان زود هنگام دوران جوانی اسرائیل:
اشغال جنوب لبنان توسط اسرائیل در سال 1982 و پیشروی به سمت بیروت، اقدامی پیش دستانه برای کنترل شیعیان لبنان، جلوگیری از بیداری و مقاومت اسلامی، قتل عام فلسطینیان و دورساختن آنان از سرزمین های اشغالی بود. این تجاوز اسرائیل، حمایت نظامی و مداخله گرایانه آمریکا و فرانسه را نیز به همراه داشت. انجام عملیات استشهادی مقاومت اسلامی در مقر تفنگداران دریایی آمریکا و فرانسه در بیروت و فرار آنان از لبنان، پایان زود هنگام دوران جوانی اسرائیل را رقم زد. مهار قدرت یابی صهیونیستها، اسرائیل را در سراشیبی افول قرار داد.
افول اسرائیل با آغاز دوران پساصهیونیسم:
رویکرد “پساصهیونیسم” در اسرئیل یکی از نشانه های مهم افول این رژیم جعلی است. گفتمان مذکور بر خلاف آرمان های صهیونیسم که بر تقدس سرزمین های باستانی شرق بیت المقدس و کرانه باختری و الحاق آنان به اسرائیل تأکید داشت و آنها را زادگاه دو قوم کهن یهودی یعنی یهودا و سامر می دانست، بر عقب نشینی اسرائیل از سرزمین های اشغالی و واگذاری کرانه باختری به فلسطینی ها اصرار ورزید. در سال 1993 اسحاق رابین مفاد معاهده صلح اسلو مبنی بر واگذاری کرانه باختری به فلسطینی ها و پذیرش حکومت خودگردان فلسطینی را امضاء کرد و پس از آن به دست یک صهیونیست به نام “ایگال امیر” به اتهام نفی حکم صریح تورات ترور شد. روند مقاومت اسلامی ، ایده گسترش مرزها برای امنیت اسرائیل را به محاق برد و صهیونیست ها علاوه بر عقب نشینی از جنوب لبنان، در سال 2005 نیز مجبور به عقب نشینی یک طرفه از غزه شدند.
عملیات پیش دستانه مقاومت اسلامی:
روند قدت یابی حزب الله و حماس، صهیونیست ها را وادار به تدارک جنگ نمود. مهار گفتمان پساصهیونیسم (چالش درونی) و از بین بردن مقاومت اسلامی در فلسطین و لبنان، اهداف این جنگ بود. زمانی که اسرائیل آماده عملیات می شد، عملیات پیشدستانه الوهم المتبدد (توهم فرو ریخته) آغاز شد و یک نظامی صهیونیست به اسارت مقاومت اسلامی فلسطین درآمد. بلافاصله عملیات الوعد الصادق (وعده صادق) نیز توسط مقاومت اسلامی لبنان به اجرا درآمد که منجر به اسارت دو نظامی اسرائیلی گردید.
جنگ 33 روزه آغاز دوران پیری رژیم صهیونیستی:
عملیات پیش دستانه مقاومت لبنان و فلسطین، برنامه ریزی صهیونیست ها و لابی آنها را مختل کرد. جنگ ژوئیه 2006، ششمین جنگ اسرائیل بود و بر خلاف جنگ های گذشته ) 1948 و 1956 و 1967 و 1982( که اسرائیل ابتکار عمل، تعیین زمان، آغاز و پایان جنگ را در اختیار داشت، در جنگ 2006 ابتکار عمل در اختیار اسرائیل نبود و میدان جنگ را هم او تعیین نمی کرد. شکست اسرائیل در جنگ 33 روزه و 22 و 8 و 51 روزه، حقیقت آغاز دوران پیری رژیم صهیونیستی را اثبات کرد.

علائم آغاز دوران پیری و احتضار اسرائیل:
1.از بین رفتن تابوی شکست ناپذیری اسرائیل
2.شکسته شدن هیمنه ارتش رژیم صهیونیستی
3.تضعیف نقش ارتش در ساختار قدرت اسرائیل
4.از بین رفتن میل به جنگ در رژیم صهیونیستی
5.تضعیف حس امنیت در سرزمین های اشغالی
6.عدم مهاجرت به اسرائیل و مهاجرت معکوس
7.عدول از ویژگی های اعتقادات صهیونیسم
8.نا ممکن شدن استراتژی حمله پیش دستانه
9.مجبور به دفاع در درون سرزمین های اشغالی
10. ظهور ایده اسرائیل امن به جای اسرائیل بزرگ
11. کاهش عمق استراتژیک با عقب نشینی های اجباری
12. افزایش آسیب پذیری نظامی ناشی از عقب نشینی
13. الحاق قیف آتش مقاومت از جنوب تا شمال اسرائیل
14. تزلزل مثلث بقاء قدرت نظامی، اقتصادی و حمایت غرب
15. ایجاد موج جدید بیداری اسلامی در منطقه غرب آسیا
16. ایجاد و گسترش محور مقاومت در سراسر منطقه
17. انتفاضه چاقو و تسلیح فلسطینیان کرانه باختری
18. شکست اسرائیل در پنج جنگ متوالی در برابر مقاومت
19. ناکارآمدی راهبرد موازنه وحشت در برابر مقاومت
20. تکمیل بخشی از راهبرد راه قدس از کربلا می گذرد

از احتضار تا نابودی اسرائیل:
رشد سریع اسرائیل در دوران جوانی، با ظهور انقلاب اسلامی ایران، خیلی زود به پایان رسید. شکل گیری بیداری و مقاومت اسلامی، حیات این رژیم ننگین را به دوران پیری رسانید. شکست های متوالی در برابر مقاومت، اسرائیل را به حالت احتضار در آورد و اینک با گسترش فرهنگ و جغرافیای مقاومت در منطقه، انتفاضه جدید و تسلیح فلسطینیان کرانه باختری، انشالله نابودی رژیم صهیونیستی رقم خواهد خورد و به فرموده امام راحل عظیم الشأن، اسرائیل از صفحه روزگار محو می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.