۱۳:۵۸ - چهارشنبه ۰۹ تیر ۱۳۹۵

معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان اصفهان:

۳ باند حرفه ای تهیه و توزیع مواد مخدر تحویل مراجع قضایی شدند

سرهنگ کریمی از دستگیری سه باند توزیع مواد افیونی و پلمپ سه منزل در سطح محلات اصفهان که در آن خرید وفروش مواد مخدر صورت می گرفت خبر داد و گفت: اعضای این باندها تحویل مراجع قضایی شدند.

به گزارش  پایگاه خبری شاهین نا؛ جهانگیر کریمی به مناسبت هفته جهانی مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: یکی از اولویت های اصلی پلیس اصفهان مقابله با باندهای و شبکه های مافیایی قاچاق مواد مخدر و همچنین مقابله جدی و قاطعانه با توزیع کنندگان خرد در محلات است.

وی افزود: پلیس استان در زمینه مقابله با باندهای قاچاق مواد مخدر تا حدودی موفق بوده و توانسته در سال گذشته نزدیک به ۴۰ تن انواع مواد مخدر را کشف و بیش از ۱۵۰ باند قاچاق را منهدم کند و در سه ماهه امسال نیز میزان کشفیات مواد مخدر استان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷ درصد افزایش داشته و امسال در راه مبارزه ، یک شهید را نیز تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی کرد.

این مقام مسئول به اقدامات صورت گرفته در زمینه مقابله با توزیع مواد مخدر در سطح محلات اشاره کرد و اظهار داشت: وقتی یک نفر منزل خود را به پاتوق معتادان تبدیل می کند و در آن خرید و فروش مواد مخدر راه می اندازد قطعاً آسیب ها و جرایم در آن محله نیز افزایش پیدا یافته  و باعث رنجش و ناراحتی ساکنان می شود که در این زمینه پلیس پیشنهاد پلمپ این گونه منازل را به دستگاه قضایی داد و با موافقت دادستان محترم طی سه ماهه امسال سه منزلی که در آن خرید و فروش مواد مخدر صورت می گرفت پلمپ شد و با این کاراز تردد افراد معتاد به آن محله جلوگیری به عمل آمد.

وی افزود: همچنین دراین مدت تعداد ۳ باند حرفه ای تهیه و توزیع مواد مخدر در سطح محلات نیز دستگیر و به مراجع قضایی تحویل شدند.

سرهنگ کریمی گفت: به منظور ادامه این روند طرح های امنیت محله محور با هدف پاکسازی از وجود معتادان و مواد فروش ها در تمامی محلات ۱۵ گانه شهر اصفهان و شهرستان هایی که دارایی چنین محلاتی هستند به صورت هفتگی اجرا می شود.

این مقام انتظامی بیان داشت: برای ادامه سال ۹۵ نیز برنامه های بسیار متنوع و مدونی تهیه شده که با اجرایی شدن این برنامه ها امیدواریم بتوانیم امنیت بیشتر را در محلات استان ایجاد کنیم .

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان با بیان اینکه برای مقابله با موضوع اعتیاد یک راه بیشتر نداریم و آن کاهش تقاضا است گفت: براین کار نیازمند آموزش همگانی گسترده و همه جانبه در سطح جامعه هستیم که در این زمینه رسانه ها و خانواده ها نقش بسزایی را می توانند ایفا کنند.

وی افزود: خانواده ها باید بدانند بررسی پرونده ها به ما نشان داده ۹۵ درصد افرادی که معتاد شده اند از شاهراه سیگار و قلیان وارد دروازه اعتیاد شده اند و بنابر این آنها نباید قبح مصرف قلیان و سیگار را در خانواده و در بین فرزندان نوجوان خود که در سن بلوغ و رشد هستند بشکنند.

این مقام انتظامی بیان داشت: پلیس آماده توزیع گزارش های مردمی در خصوص توزیع مواد مخدر در سطح محلات از طریق شماره تلفن ۱۱۰ و همچنین شماره تلفن ۱۹۷ است و مطمئن باشند که اطلاعات آنها محرمانه نگهداری می شود و با این کار خود می توانند در امنیت محله و شهر خود سهیم شده و جامعه عاری از اعتیاد را رقم بزنند و به سلامت بیشتر خود و خانواده هایشان کمک کنند.

منبع:صاحب نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.