۱۳:۴۴ - سه شنبه ۰۸ تیر ۱۳۹۵

در پی سقوط 2 کوهنورد در کوه صفه

نجات کوهنوردان سقوط کرده با تلاش ماموران آتش نشانی اصفهان + تصاویر

آتشیار ستایش گفت: آتش نشانان توانستند پس از انجام ۳ ساعت عملیات طاقت فرسا، دو کوهنورد سقوط کرده را در کوه صفه نجات دهند.

به گزارش پایگاه خبری شاهین نا؛   براساس این گزارش، در ساعت ۱۹:۴۹ دقیقه شب، اعلام حادثه در کوه صفه شد که ۲ اکیپ کامل نیروهای امداد و نجات در ارتفاع و کوهستان از ایستگاه های ۱۲ و ۳ به همراه ۴ خودروی امداد و نجات به محل حادثه اعزام شدند.

آتشیار ستایش، رییس ایستگاه ۱۲ اظهار داشت: طبق اظهارات شاهدین در لحظه وقوع حادثه، این دو کوهنورد ۲۶ و ۶۰ ساله در دو مسیر متفاوت که خارج از مسیر اصلی کوه قرار داشته در حال صعود بودند که منیره.م ۲۶ ساله از مسیر اصلی کوه خارج و دچار عدم تعادل می گردد، در این زمان محمدرضا.ش ۶۰ ساله که صدای کمک خواستن این خانوم را می شنود برای کمک اقدام می کند که متاسفانه هردو تعادل خود را از دست داده و سقوط می کنند.

وی افزود: این دو کوهنورد، دچار مصدومیت شدید شده بودند که آتش نشانان سریعا با رسیدن به محل وقوع حادثه، تحت نظر مامورین اورژانس اقدام به انجام کمک های اولیه و جلوگیری از خونریزی، می کنند و پس از آتل بندی، هر دو فرد را در برانکارد فیکس کرده و به دلیل صعب العبو بودن مسیر با ایجاد کارگاه های عملیاتی و در طی یک عملیات کاملا فنی، افراد را به پایین کوه منتقل می کنند.

وی عنوان داشت: مسیر مرعشی یکی از پرتردد ترین مسیرهای اصلی صعود است که با توجه به ارزابی های صورت گرفته و شناسایی مناطق پرخطر در کوه صفه؛ این مسیر به طور کامل توسط نیروهای امداد و نجات در ارتفاع و کوهستان بکسل کشی و طناب کشی شده است به صورتی که در حال حاضر، مسیر اصلی مرعشی یکی از ایمن ترین مسیرهای صعود می باشد.

رییس ایستگاه ۱۲ آتش نشانی گفت: متاسفانه این دو کوهنورد از مسیر اصلی مرعشی خارج و در مسیرهای فرعی قرار داشتند که دچار حادثه شدند و البته با توجه به اینکه کلیه مسیرهای اصلی صعود بکسل کشی شده و با تابلوهای هشدار مشخص گردیده است؛ مسیرهای فرعی نیز، دارای کارگاه های عملیاتی از پیش تعبیه شده می باشد که برای ارائه سرویس های امدادی در کمترین زمان ممکن و با بالاترین میزان ایمنی است.

وی تاکید کرد: به دلیل پیش بینی و تعبیه کارگاه های عملیاتی از قبل در این مسیر، با توجه به اینکه مسیر برای پایین آوردن مصدومین بسیار صعب العبور می باشد، نیروهای عملیاتی توانستند در کمترین زمان ممکن این افراد را به دامنه کوه منتقل و به عوامل اورژانس تحویل دهند.

fire1600  fire1601 fire1602fire1600

منبع:صاحب نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.