۲۰:۱۲ - یکشنبه ۰۶ تیر ۱۳۹۵

رئیس دادگستری شاهین شهر و میمه خبر داد:

شناسایی و دستگیری 5 باند بزرگ قاچاق کالا و تجهیزات دریافت ماهواره/ صدور حکم اعدام برای 11 پرونده موادمخدر صنعتی / کاهش رشد 25 درصدی در 10 جرم برتر

محمدی رئیس دادگستری شاهین شهر و میمه از دستگیری 5 باند بزرگ قاچاق کالا و تجهیزات دریافت ماهواره در شهرستان خبر داد و گفت: علی رغم رکود مالی و اقتصادی شدیدی که در کشور وجود دارد، در سطح شهرستان جرائم مالی رشد زیادی داشته ولی در 10 جرم برترخوشبختانه با کاهش 20 الی 25 درصدی مواجه بوده ایم.

به گزارش پایگاه خبری شاهین نا؛ رئیس دادگستری شاهین شهر ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و شهدای هفتم تیرماه سال 60، شهادت شهیدبهشتی و 72تن از یاران انقلاب را نقطه عطفی درتاریخ انقلاب اسلامی ایران و تکامل آن خواند و گفت:به فرموده امام راحل(ره)شهیدبهشتی یک ملت بود، مظلوم آمد و مظلوم زیست و خاری بود در چشم دشمنان.

وی افزود:  شهیدبهشتی مردی بسیار تیزهوش، کاردان و مدیر، مدبر، متدین، خوش اخلاق و وارسته بود که به واسطه عظمت روح، آگاهی و بینش اسلامی که داشت توانست بر لزوم تشکیلات حزبی همچون حزب جمهوری اسلامی برای مصون ماندن انقلاب از انحراف و توقف و ضربه های دشمنان به ویژه دشمنان داخلی واقف شود.

حسین محمدی خاطرنشان کرد: شهید بهشتی توانست در دوران انقلاب اسلامی ایران خطرناک ترین آفت های انقلاب یعنی جریان نفاق لیبرالیسم را رسوا و پرچمداران آن را مفتضح سازد به بر همین اساس شهیدبهشتی ،به عنوان یکی ازمفاخر انقلاب اسلامی ایران محسوب می شود.

وی اضافه کرد: نسل جوان امروز ما باید بداند مردی که در دوم آبان ماه سال 1307 دیده به جهان گشود در هفتم تیرماه سال 60 دقیقا سه روز بعد ازعزل بنی صدر مظلومانه به شهادت رسید؛ این مظلوم تاریخ انقلاب اسلامی رشادت های زیادی داشته وخدمات وافری همچون بحث ولایت فقیه را در قانون اساسی تبیین کرده که شاکله ی اصلی قانون اساسی کشورمان محسوب می شود.

رئیس دادگستری شهرستان خاطر نشان کرد: شهیدبهشتی دید بسیار وسیعی داشته و سخنان این انسان فرزانه که به اقتضای زمان به آن ها پی می بریم می فرمود: اگر تک تک مردم به تولید داخلی کمک کنندو مصرف گرای مطلق گردنددشمنان استقلال و آزادی دیر یا زود می توانندجمهوری اسلامی راتهدیدکنند.

وی بابیان اینکه کادر اداری و قضایی شاهین شهرجواب گوی حجم پروند هایی که در شعبه دادگستری شهرستان می باشند نیست افزود: کل کادر قضایی و اداری 57 نفر می باشد که مشتمل بر17 قاضی و 40 نفرکارمند هستند و اگر از لحاظ استاندارد بخواهیم به آن بنگریم 280 نفر نیرو کم داریم و این اختلاف و کمبود در کادر اداری و قضایی سرعت رسیدگی به پرونده ها و قضاوت عادلانه را پایین می آورد.

محمدی عدل را اساس یک حکومت دانست و افزود: بایدشرایط آن فراهم شود و قضاوت در شرایط نامساعد اشکال دارد که در اینجا از نماینده محترم شهرستان و مسئولان کشوری خواهشمندیم نسبت به تامین نیروی انسانی کوشا باشند تا شرایط برای یک قضاوت عادلانه فراهم گردد.

وی بابیان این موضوع که در ادامه اجرای طرح امنیت اخلاقی در شهرستان همکاران ما در حوزه قضا و نیروی انتظامی وارد عمل شده اند گفت: مابرخوردجدی با توزیع کنندگان و مصرف کنندگان مواد مخدر صنعتی داشته ایم که به دنبال آن برای 11پرونده حکم اعدام صادرگردیده و در پی ارتقاء حفظ امنیت اخلاقی و مبارزه با بدحجابی و سگ گردانی وجمع آوری قلیان که دریچه ای به سوی اعتیاد هست واردعمل شده ایم.

رئیس دادگستری شاهین شهر و میمه در ادامه افزود: بدنبال بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص برخورد با قاچاق کالا و ارز و جلوگیری از اخلال در نظام اقتصادی و تحقق اقتصاد مقاومتی، سال گذشته 5 باند قاچاق کالا و تجهیزات ماهواره ای شناسایی و دستگیر شدند، همچنین علی رغم رکود مالی و اقتصادی شدیدی که در کشور وجود دارد، در سطح شهرستان جرائم مالی رشد زیادی داشته ولی در 10 جرم برترخوشبختانه با کاهش 20 الی 25 درصدی مواجه بوده ایم.

وی پدیده طلاق را ازمسائل نگران کننده درسطح ملی عنوان کرد که در کشور رشد 10 الی 12 درصدی داشته است در حالی که خوشبختانه آمار شهرستان درسال 94 نسبت به سال قبل تنها 6/7 رشد داشته و از متوسط استان و کشور نیز بسیار پایین تر بوده است و این نشان از سطح آگاهی و بینش اجتماعی مردم شهرستان که از سطح سواد و اطلاعات خوبی برخوردار هستند دارد که باعث شده در حیطه های مختلف نتایج مطلوبی داشته باشیم.

محمدی در پایان با بیان اینکه شاهین شهرنسبت به دیگر شهرستان های به ظاهر مذهبی ازلحاظ مسائل اخلاقی و تنش زا آمار کمتری دارد خاطر نشان کرد: سال آینده علاوه بر مبارزه جدی تر با موضوع مواد مخدر، به مسائل اخلاقی و اجتماعی نیز وارد می شویم، متاسفانه از بیرون چنین به نظر می رسد؛ شاهین شهر فضای مناسبی برای مسائل ضد ارزشی و اخلاقی دارد باید این طرز تفکر و نگرش را با کمک مردم فهیم و مسئولان شهرستان تغییر داد که این مهم نیز با وجود افراد مذهبی و معتقد در سطح شهرستان امکان پذیر می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.