۱۴:۵۸ - جمعه ۰۴ تیر ۱۳۹۵

امام جمعه موقت اصفهان:

دشمن می‌خواهد فلسطین اولویت آخر مسلمانان باشد/ عده‌ای منافقانه با گرفتن چهره حق‌به‌جانب مقابل ولی فقیه ایستاده‌اند

آیت الله مهدوی گفت: دشمن، عربستان را به طور نیابتی از طرف اسرائیل به جان یمن و همزمان عربستان و ترکیه را به جان سوریه انداخته است و تلاش می کند مسئله فلسطین به عنوان اولویت آخر مردم مسلمان باشد و آن را فراموش کنند.

به گزارش پایگاه خبری شاهین نا؛ آیت الله سید ابوالحسن مهدوی در خطبه های نماز جمعه این هفته اصفهان اظهار کرد: رهبر انقلاب در قضیه برجام و پس از آن تلاش کردند همه ملت را به یک صدا علیه دشمن و بدعهدی ها تبدیل کنند تا داخل کشور دودستگی ایجاد نشود که عده ای دوباره بخواهند فتنه کنند.

امام جمعه موقت اصفهان گفت: از افرادی که در قالب کفر علیه پیامبر (ص) وارد جنگ شدند و شکست خوردند اثری نماند اما بعد از جنگ حضرت علی (ع) با ناکثین، مارقین و قاسطین برخی پیدا شدند که در دفاع از منافقان برخاستند و حتی آن ها را محق می دانستند.

وی افزود: کسانی که در زمان مبارزه ملت ایران علیه طاغوت مخالفت کردند تمام شدند اما امروز عده ای منافقانه و در زمان فتنه مقابل ولی فقیه ایستادند و گاهی چهره حق به جانب هم گرفتند؛ ما امروز نگران اثرگذاری این ها روی برخی افراد هستیم.

آیت الله مهدوی در ادامه با اشاره به حدیثی از معصوم (ع) ۴ مرحله اثرگذاری شیطان را نفوذ، تضعیف دین، ایجاد اختلاف و در نهایت فتنه عنوان کرد.

خطیب موقت جمعه اصفهان با اشاره به بیانات مختلف رهبر معظم انقلاب در هفته های اخیر به ذکر نکاتی از صحبت های ایشان پرداخت.

وی گفت: همانگونه که رهبر انقلاب فرمودند دستیابی ایران در ۲۰ سال آینده به اعتبار و عزت و آنچه مایه سعادت است در گرو داشتن جوانانی با تخصص و تعهد است که دانشگاه باید در تخصص و حوزه علمیه نیز برای تعهد آفرینی در جوان تلاش جدی کنند.

امام جمعه موقت اصفهان منظور آیت الله العظمی خامنه ای از انقلابی گری را هدایت فکر افراد از طریق تقویت پایه های فکری و ایمانی دانست که در نتیجه شخص با انقلاب انس داشته باشد.

وی همچنین به دیدار رهبر معظم انقلاب با جمعی از شاعران نیز اشاره کرد و گفت: ایشان شعرا را ذخایر کشور خواندند که باید شعر خود را با توجه به نیاز کشور و از جمله در قضیه بدعهدی آمریکا در برجام و پایبندی و تعهد ایران و به طور کلی دفاع از اسلام و انقلاب متوجه کنند.

آیت الله مهدوی در ادامه با اشاره به در پیش بودن روز جهانی قدس اظهار کرد: هر چه از عمر انقلاب ما می گذرد مردم در حمایت از ولی فقیه حساس تر می شوند و از آن طرف دشمن نیز حساس تر می شود و سعی در ایجاد اختلاف در کشورهای اسلامی می کند.

وی گفت: دشمن، عربستان را به طور نیابتی از طرف اسرائیل به جان یمن و همزمان عربستان و ترکیه را به جان سوریه انداخته است و تلاش می کند مسئله فلسطین به عنوان اولویت آخر مردم مسلمان باشد و آن را فراموش کنند.

امام جمعه موقت اصفهان تاکید کرد: ما باید با حضور خود در روز جهانی قدس خواب های دشمن را آشفته کنیم و امیدواریم این حضور باعث بیداری امت های مسلمان شود.

آیت الله مهدوی همچنین با اشاره به ظلم اقلیت حاکم آل خلیفه به مردم مظلوم بحرین، نداشتن حق رای، تحقیر مردم، به زندان کشاندن زنان و کودکان، احضار علما و سلب حق اقامه نماز و یا صحبت در امور سیاسی، زندانی کردن علما و دسته ها و جمعیت های این کشور را از جمله بخشی از ظلم های آل خلیفه خواند.

وی همچنین در مورد سلب تابعیت آیت الله شیخ عیسی قاسم توسط حکومت آل خلیفه اظهار کرد: سازمان های حقوق بشر تحت فشار آمریکا و انگلیس نسبت به این موضوع که کمترین حق شهروندی است سکوت کرده اند و این یکی از جهاتی است که ملت ایران شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل سر می دهد چرا که به تبعیت از حضرت علی (ع) نمی تواند مقابل بی عدالتی ساکت بنشیند.

صحبت در مورد لیالی بزرگ قدر و اعمال این شب ها، تبریک آزادی سازی شهر فلوجه و تشکر از هماهنگی های صورت گرفته بین ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان، نیروی انتظامی و دادگستری برای مبارزه با مظاهر فساد از جمله بخش های دیگر خطبه های این هفته نماز جمعه اصفهان بود.

منبع:صاحب نیوز

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.