۱۰:۱۰ - شنبه ۰۵ تیر ۱۳۹۵

کارشناس و تحلیل‌گر سیاسی:

سلب تابعیت شیخ عیس قاسم سرپوشی بر شکست استکبار در منطقه است/ بیانیه انقلابی و دینی سردار سلیمانی

غلامرضایی کارشناس و تحلیلگر سیاسی گفت: رژیم دست نشانده آمریکا با خیال اینکه می توانند با سلب تابعیت از آیت الله شیخ عیسی قاسم سرپوشی بر شکست آمریکا و همچنین حوادث و تحولات منطقه بگذارند دست به چنین اقدامی زده اند.

به گزارش پایگاه خبری شاهین نا؛ همانگونه که شاهد هستیم در روزهای اخیر رژیم حاکم بر بحرین در اقدامی تامل برانگیز و به منظور سرکوب کردن موج اعتراضات مردمی، از آیت الله شیخ عیسی قاسم، روحانی برجسته شیعه این کشور سلب تابعیت کردند که با واکنش شدید جهانی روبرو شد

کارشناس و تحلیل پر مسائل سیاسی در گفتگو با شاهین نا؛ با اذعان به اینکه سیاستهای آمریکا همانند گذشته در منطقه شکست خورده است گفت: با توجه به شرایط منطقه و احساس شکستی که آمریکا در اجرای سیاست های خود دارد رژیم دست نشانده آمریکا با خیال اینکه می توانند با سلب تابعیت از آیت الله شیخ عیسی قاسم سرپوشی بر شکست آمریکا و همچنین حوادث و تحولات منطقه بگذارند دست به چنین اقدامی زده اند.

وی با اشتباه دانستن این شیوه خاطرنشان کرد: مسلمانان شیعه با توجه به بعد اعتقادی و ارزشی که دارند، محدودیت و فشار بیشتر موجب انسجام و وحدت بیشتر آنها می شود و کما اینکه شاهد هستیم در حال حاضر علاوه بر مسلمانان منطقه، مجامع جهانی نیز با موضع گیری خود این حرکت رژیم آل خلیفه را محکوم می کنند. و این اشتباه بزرگی برای آل خلیفه خواهد بود.

غلامرضایی اضافه کرد: هرچند آنها به دنبال مهار کردن تحولات و شرایط منطقه بودند ولی از این حرکت سود چندانی نخواهند برد و احتمال اینکه این حرکت حرکتی بزرگ بر علیه رژیم آل خلیفه باشد بسیار وجود دارد.

وی با اباز تاسف از موضع منفعلانه دیپلماسی کشور خاطرنشان کرد: دستگاه دیپلماسی کشور احساس می کند با توجه به روند مذاکرات و مسائل برجام باید طوری تدبیر کند که از خشونت و تنش های منطقه کم کند و شواهدی نیز وجود دارد که برخی افراد به زعم خود بدنبال کاهش اختلافاتی که بین جوامع غربی بویژه آمریکا و ایران وجود دارد هستند.

تحلیلگر مسائل سیاسی با بیان اینکه افرادی که بدنبال تلطیف کردن فضای سیاسی منطقه هستند بدانند با چنین حرکتی راه به جایی نخواهند برد تصریح کرد: سیاستهای کلی نظام جمهوری اسلامی این نیست که دستگاه دیپلماسی کشور در خصوص حرکت هایی از جمله برکناری امیر عبدالهیان دیپلمات کار کشته جمهوری اسلامی و همچنین سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم و تحولات منتطقه منفعلانه عمل کرده و موضع گیری نداشته باشد.

وی با اذعان به اینکه جمهوری اسلامی ایران با توجه به سرمایه گذاری که انجام داده و قدرت نفوذ معنوی و سیاسی که دارد نمی تواند در خصوص تحولات منطقه بی تفاوت باشد خاطرنشان کرد: بیانیه سردار سلیمانی بیانیه ای به موقع و اصولی برمبنای تفکرات دینی، قرآنی و انقلابی است چرا که حمایت از کشورهای مظلوم ستمدیده دنیا یکی از اهداف انقلاب اسلامی می باشد و هرگاه کشور ستمدیده ای از جمهوری اسلامی درخواست کمک نماید از هیچ کمکی ولو کمک های سیاسی، معنوی و دیپلماسی فروگذار نخواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.