۰۹:۳۰ - پنجشنبه ۰۳ تیر ۱۳۹۵

رئیس شبکه دامپزشکی شاهین شهر و میمه:

کشف محموله 140 کیلویی مواد خام دامی فاسد در شهرستان

پوراسماعیلی رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان گفت: در طرح تشدید نظارت و بازرسی‌ از مراکز عرضه فراورده های خام دامی و کشتارگاه های سطح شهرستان طی هفته اول ماه مبارک رمضان، حدود ۱۴۰ کیلو گرم فراورده خام دامی فاسد کشف و ضبط شد.

رئیس دامپزشکی شاهین شهر و میمه در گفتگویی با شاهین نا؛ از کشف و معدوم سازی محموله 140 کیلوگرمی مواد غذایی فراوده دامی طی اجرای طرح نظارت بهداشتی در ایام ماه مبارک رمضان در سطح شهرستان خبر داد. و گفت: شبکه دامپزشکی شهرستان از ابتدای ماه مبارک رمضان و در راستای نظارت بهداشتی بر اماکن توزیع و عرضه فرآورده های خام دامی با راه اندازی اکیپ های بازرسی بهداشتی ثابت و سیار طرح تشدید نظارت های بهداشتی را به اجرا گذاشته است.

وی حفظ سلامت و تندرستی مردم را مهمترین دغدغه دامپزشکی دانست و تاکید کرد: با هر گونه عرضه فرآورده های مواد غذایی فاسد در جامعه که سلامت جامعه را به خطر می اندازند قاطعانه برخورد می شود.

یاسر پور اسماعیلی افزود: در قالب این طرح 67 مورد بازرسی از مراکز عرضه گوشت و فرآورده های خام دامی، کشتارگاهای سطح شهرستان، طباخی ها و رستوران ها طی هفته اول ماه مبارک رمضان علاوه بر کشف 57 کیلوگرم گوشت و آلایش مرغ، هفت کیلوگرم آلایش گوسفندی، ۴۷ کیلو گرم گوشت چرخ کرده و ۲۲ کیلو ماهی فاسد مشاهده و ضبط شده است.

وی با بیان اینکه این فرآورده ها به دلیل منقضی شدن تاریخ مصرف و شرایط نامناسب نگهداری، غیر قابل مصرف تشخیص داده شدند خاطرنشان کرد: با حمایت اداره بهداشت محیط و شهرداری شاهین شهر چند خودرو حمل ماهی که اقدام به دستفروشی ماهی در سطح شهرستان می کردند نیز به دلیل تهدید علیه بهداشت عمومی توقیف و از فعالیت آنها جلوگیری شد.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان شاهین شهر و میمه در ادامه از عودت دادن ۲۰ هزار کیلو ماهی تن به دلیل رعایت نکردن اصول و شرایط نگه داری سالم و دمای نامناسب به چابهار و شناسایی یک محموله ۲۰ تنی میگو و ماهی به دلیل احتمال فساد خبر داد و افزود: این محموله پس از توقیف و نگه داری در سردخانه و انجام آزمایش نمونه و سالم سازی با طی مراحل قانونی آزاد سازی شد.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.