۰۸:۰۰ - دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۵

رئیس‌کل دادگستری استان اصفهان مطرح کرد:

کاهش تعداد پرونده های سرقت و طلاق در استان اصفهان/ پرونده اراذل‌ و اوباش در دادگاه ویژه‌ای خارج از نوبت رسیدگی می‌شود

خسروی وفا با بیان اینکه اوقات دادرسی به نسبت سال های گذشته ۱۵ الی ۲۰ روز کاهش یافته است، خبر داد: پرونده های سرقت و طلاق در استان اصفهان نسبت به سال های گذشته کاهش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری شاهین نا؛ رئیس‌کل دادگستری استان اصفهان در نشست خبری ویژه هفته قوه قضاییه ضمن تبریک میلاد امام حسن مجتبی (ع) اظهار کرد: شهید آیت‌الله دکتر بهشتی در حقیقت به‌واسطه همه فضیلت‌هایشان سیدالشهدای انقلاب اسلامی نام‌گرفته‌اند.

* شهید مظلوم بهشتی سیدالشهدای انقلاب اسلامی مجسمه اخلاق و تندیس عدالت بود

احمد خسروی وفا در مورد شهدای هفتم تیر گفت: همه آن ۷۲ شهید بزرگوار و دارای خصایل ویژه بوده‌اند ولی در مورد شهید بهشتی انسان احساس می‌کند یک شخص منحصربه‌فرد است و به معنای واقعی کلمه مجسمه اخلاق و تندیس عدالت بود.

وی بابیان اینکه ازجمله ویژگی‌های شهید بهشتی برنامه‌ریزی و آینده‌نگری بود، تأکید کرد: این شهید در قسمت عمده‌ای از قانون اساسی نقش مستقیم داشتند و اولین اقدام ایشان لایحه قصاص بود که معتقد بودند قوانین مستند قضات باید اسلامی باشد.

رئیس‌کل دادگستری استان اصفهان اظهار کرد: هفته قوه قضاییه امسال از اول تیرماه آغاز و به دلیل مصادف شدن با ایام قدر تا ۹ تیرماه ادامه داد و هرروز با یک شعار خاص مشخص‌شده است.

* مختومه شدن ۸۱۰ هزار پرونده از ۸۱۵ هزار پرونده در استان اصفهان

خسروی وفا با اشاره عملکرد دستگاه قضا در استان اصفهان در سال ۹۴ گفت: با توجه به ورود ۸۱۵ هزار پرونده، هشت‌صد و ده هزار پرونده مختومه شده که اتفاق خوبی است که طی سال گذشته و تا سه‌ماهه اول سال جاری به وقوع پیوسته است.

* کاهش اوقات دادرسی در استان اصفهان

وی بابیان اینکه اوقات دادرسی در استان اصفهان نسبت به کشور بالاتر بوده است، اظهار کرد: با توجه به تلاش همه اعضای خانواده دستگاه قضایی استان، حدود ۱۵ الی ۲۰ روز اوقات دادرسی در استان کاهش‌یافته است، همچنین پرونده‌های مسن که با حداقل ۲ سال عمر از ثبتشان می‌گذرد از ۱۱ هزار به ۶ هزار پرونده در حال حاضر رسیده است.

رئیس‌کل دادگستری استان اصفهان بابیان اینکه پرونده‌های سرقت در استان اصفهان رتبه اول را در سال‌های گذشته کسب کرده بودند، گفت: در سه‌ماهه اول سال جاری در حوزه قضایی، این رتبه به جایگاه چهارم تنزل پیداکرده است که این نتیجه در راستای تعامل بالای دستگاه قضا و ناجا به وقوع پیوسته است.

* پرونده‌های توهین به اشخاص در صدر جرائم استان اصفهان قرار دارد

خسروی وفا، پرونده توهین به اشخاص را رتبه اول جرائم در استان اظهار کرد و افزود: ضرب‌وجرح، ایراد صدمات غیرعمدی تصادفات و غیر تصادفات جایگاه‌های بعدی را کسب کرده‌اند.

وی گفت: خوشبختانه پرونده‌های طلاق در استان اصفهان که در سال‌های گذشته رتبه ۵ را به خود اختصاص داده بود، با ۲ رتبه تنزل به جایگاه هفتم رسیده است.

* دست پلیس برای برخورد با جرائم اجتماعی باز است

رئیس‌کل دادگستری استان اصفهان با اشاره به جلسه تعامل با فرماندهی انتظامی استان در ابتدای سال گفت: دست پلیس را در برخورد با جرائم اجتماعی همچون ایجاد مزاحمت‌ها برای خانم‌ها و حرکات غیرمتعارف با خودروها باز گذاشته‌ایم.

* خودروهایی که سرنشینان آن کشف حجاب می‌کنند توقیف می‌شوند

خسروی وفا در خصوص خودروهایی که سرنشینان آن کشف حجاب می‌کنند، اظهار کرد: با صاحبان خودرو برخورد و خودروی آن‌ها به پارکینگ انتقال داده می‌شوند و پرونده این موارد در شعبه ویژه‌ای که در این خصوص راه‌اندازی شده است موردبررسی قرار می‌گیرد.

* تشکیل پرونده «اخلال در نظم عمومی» برای کسانی که دوردور می کنند

وی همچنین با اشاره به خودروهایی را که به‌اصطلاح دوردور و اخلال در عبور و مرور می‌کنند، تصریح کرد: تفاوتی بین انجام این حرکت در شب و روز نیست و پس از انتقال به پارکینگ با اتهام اخلال در نظم عمومی برای وی در دادسرا تشکیل پرونده می‌شود.

رئیس‌کل دادگستری استان اصفهان ادامه داد: مخدوش‌کنندگان پلاک با فوریت متوقف و تا تعین تکلیف توسط مرجع قضایی در پارکینگ توقیف می‌مانند همچنین کلیه تالارها و باغ تالارهایی که در استان اصفهان فاقد مجوز هستند به پلیس اختیار پلمپ کردنشان را داده‌ایم.

* پرونده اراذل‌واوباش در دادگاه ویژه‌ای خارج از نوبت رسیدگی می‌شود

خسروی وفا در راستای برخورد قاطع با اراذل‌ و اوباش به‌ویژه آن‌هایی که جنبه باندی پیدا می‌کنند از ناجا استان خواسته‌ایم ابتدا افراد و گروه‌های شاخص را شناسایی و سپس اقدام به دستگیری‌شان کنند.

وی بابیان اینکه دادگاه ویژه‌ای برای برخورد با این افراد در دادگستری استان تشکیل‌شده است، گفت: پس از ایجاد پرونده قضایی علیه این افراد خارج از نوبت پرونده‌ها در این دادگاه ویژه رسیدگی می‌شود.

* برخورد قاطع باکسانی که درملأعام تظاهر به روزه‌خواری می‌کنند

رئیس‌کل دادگستری استان اصفهان با اشاره به آغاز ماه مبارک رمضان و اظهار بر اینکه ظاهراً برخی قصد حفظ حرمت این ماه را ندارند، تصریح کرد: اگر کسی درملأعام تظاهر به روزه‌خواری کند و نیروی انتظامی آن را به دادسرا معرفی کند، به‌عنوان دستگاه قضا با آن برخورد می‌کنیم.

* انهدام ۱۵۰ باند مواد مخدر و ۱۲۰ باند سارقین در سال ۹۴

خسروی وفا با اشاره به انهدام یک‌صد و پنجاه باند مواد مخدر در سال گذشته گفت: کشفیات مواد مخدر در سال ۹۴ به نسبت سال ۹۳، هفت درصد افزایش داشته است، همچنین ۱۲۰ باند سارقین نیز در سال ۹۴ نهدم شده‌اند.

* حکم اعدام با عنوان مفسد فی‌الارض برای پرونده ضیایی

رئیس‌کل دادگستری استان اصفهان بابیان اینکه در روزهای اخیر پرونده‌ی مهمی برای آن حکم صادر شد، توضیح داد: پرونده‌ای به نام «ضیایی» که متأسفانه جرائم متعددی از قبیل سرقت‌های متعدد به عنف، تجاوز به عنف، ایجاد آتش‌سوزی‌های متعدد در خانه‌ها،‌ سنگ و آجر پراکنی در شرق اصفهان و جرائم متعدد دیگر حکم اعدام با عنوان مفسد فی‌الارض در شعبه یکم دادگاه انقلاب صادر شد.

خسروی وفا با اشاره به این موضوع که در ایام اسیدپاشی در اصفهان شخصی اقدام به اذیت کردن خانم‌ها با چاقو می‌کرده است، گفت: این شخص این اتهام را هم اعتراف کرده است و به‌حکم صادر هم هیچ‌گونه اعتراضی نداشته است.

* اعدام و حبس ابد در انتظار متهمان پرونده قاچاقچیان درگیرشده در نائین

رئیس‌کل دادگستری استان اصفهان با اشاره به درگیری مأموران نیروی انتظامی استان با قاچاقچیان در نائین و به شهادت رسیدن شهید اصغر قضاوی در این ماجرا، اظهار کرد: از دادگاه خواستیم تا این پرونده را سریع‌تر بررسی کند.

وی ادامه داد: از ۴ نفر موجود در این پرونده به دلیل درگیری مسلحانه با مأموران ناجا و حمل مواد مخدر سنگین، ۳ نفرشان به اعدام و یک نفر به حبس ابد محکوم‌شده است، البته این رأی قطعی نیست و قابل‌اعتراض است.

خسروی وفا بابیان اینکه تعامل‌های خوبی با متولیان حوزه پیشگیری از جرائم انجام‌گرفته است، گفت: حوزه معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان اصفهان اقدامات گسترده‌ای را در راستای پیگیری طرح‌های پیشگیرانه در مناطق آلوده شهرهای اصفهان انجام داده است.

* خالی بودن ۶۲ درصد از پست های اداری/ از کمبود کارمند و فضای فیزیکی در دستگاه قضایی رنج می‌بریم

رئیس‌کل دادگستری استان اصفهان در پاسخ به سؤالی در مورد اینکه آیا نیروی انسانی کافی در دستگاه قضا استان فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: ۶۲ درصد از پست‌های اداری ما خالی از کارمند است و بار آن بر دوش دیگر کارمندان است.

خسروی وفا ادامه داد: با همه این کمبودها تلاش می‌کنیم تا تکریم ارباب‌رجوع در مراجعات انجام گیرد.

وی گفت: به‌شدت از کمبود کارمند و فضای فیزیکی در دستگاه قضایی استان رنج می‌بریم، ازلحاظ مالی هم در سال ۹۴ وضعیت خوبی را نداشته‌ایم، امسال هم علی‌الظاهر نسبت به سال گذشته تغییر محسوسی را شاهد نیستیم.

منبع:صاحب نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.