۱۶:۳۳ - یکشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۵

مسئول سازمان بسیج اساتید استان اصفهان:

راهبرد نخست بسیج اساتید جذب حداکثری اساتید دانشگاهی/ بالغ بر ۲۵۰ حلقه علمی تشکیل شده است

احسان دوست گفت: در حال حاضر قریب به ۱۲۰۰ نفر از اساتید بسیجی در حلقه های صالحین، حضور دارند، ورود به عرصه های علمی و پژوهشی یعنی هرآنچه که در نظام جاری آموزش مغفول مانده است و ورود به عرصه مقابله با جنگ نرم و همه جانبه در محیط های دانشگاهی از جمله راهبرد بسیج اساتید است

به گزارش پایگاه خبری شاهین نا؛ علیرضا احسان دوست پیش از ظهر امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه به مناسبت سالروز شهادت شهید دکتر مصطفی چمران  و روز بسیج اساتید اظهار کرد: شهیدان دکتر علیمحمدی، شهریاری، رضایی نژاد،احمدی روشن و طهرانی مقدم جز شهدای شاخص علمی کشور هستند  که یاد و نام آنها دراین سالروز گرامی باد.

وی با بیان اینکه بسیج اساتید برابر مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال ۱۳۸۰ تشکیل شد و ابلاغ تشکل و تقویت آن به همه دانشگاه های کشور ارسال شد، گفت: موارد متعددیفلسفه تشکیل بسیج اساتید است که از جمله مهمترین آنها می توان  به فرایند اسلامی شدن دانشگاه ها همراه با تحول در علوم انسانی،  ترویج  و تعمیق فرهنگ  و تفکر بسیجی  و ارزش های  انقلاب اسلامی در محیط های دانشگاه ها، بهره گیری از ظرفیت های قانونی برای اساتید  متعهد و متخصص و در آخر کمک به الگوهای فرهنگی و علمی با هدف تحقق نهضت نرم افزاری  و تولید علم اشاره کرد.

مسئول سازمان بسیج اساتید استان اصفهان تصریح کرد: در حال حاضر قریب به ۴۵ هزار استاد و عضو هیئت علمی  از ۷۰ هزار استاد دانشگاه ها در سراسر کشور به صورت داوطلبانه بسیجی هستند، در استان اصفهان  بالغ بر  ۱۲ هزار استاد دانشگاه  و عضو هیئت علمی مشغول به تدریس بوده که ۳هزار و ۳۰۰نفر از آنها عضو بسیج اساتید هستند.

* حلقه های صالحین  نظام معرفت  دینی و بصیرتی را در مجموعه بسیج دنبال می کنند

وی با اشاره به اینکه اکنون براساس راهبردهای جذب، در بیش از ۱۰۰ مرکز دانشگاهی و آموزش عالی استان بیش از ۱۷۰ مرکز دفتر و یا کانون بسیج اساتید تشکیل شده است، افزود: در حال حاضر هیچ محدودیتی برای تشکیل دفاتر بسیج اساتید در دانشگاه ها نداریم.

احسان دوست در ادامه به راهبردهای در اولویت سازمان بسیج اساتید تاکید و عنوان کرد: راهبرد نخست بسیج اساتید جذب حداکثری اساتید دانشگاهی به بسیج که امروز تحت لوای بسیج دهها میلیونی تعریف می شود،راهبرد دوم  بسیج اساتید،  ایجاد و توسعه کمی حلقه های صالحین  به عنوان مهمترین  پایه فعالیت ها است، حلقه های صالحین  نظام معرفت  دینی و بصیرتی را در مجموعه بسیج دنبال می کنند.

وی ابراز کرد: در حال حاضر قریب به ۱۲۰۰ نفر از اساتید  بسیجی در حلقه های صالحین، حضور دارند، سومین راهبرد بسیج اساتید، ورود به عرصه های علمی و پژوهشی یعنی هرآنچه که در نظام جاری آموزش مغفول مانده است، راهبرد چهارم ورود به عرصه مقابله  با جنگ نرم و همه جانبه در محیط های دانشگاهی است.

مسئول سازمان بسیج اساتید استان اصفهان خاطرنشان کرد: سازمان بسیج اساتید براساس راهبردهای تعرف شده، فعالیت های صورت گرفته است، در حلقه های صالحین اساتید بسیجی مهمترین مسائل و شبهات دینی که دانشگاه در معرض آن قرار دارد، مورد بحث قرار می گیرد.

*تشکیل بیش از ۲۵۰ حلقه علمی با محوریت اساتید بسیج استان

وی تاکید کرد: پایه اصلی تشکیلاتی بخش پژوهش های ما حلقه های علمی است، این حلقه ها استاد محور بوده ولی ترکیب آن دانشجویان یک مقطع تحصیلی است که با محوریت  استاد  روند تربیت علمی و دینی در طول چهار سال صورت می گیرد.

احسان دوست  پیرامون عرصه‌های فعالیتی بسیج اساتید گفت: ما در عرصه‌های علمی و پژوهشی، آموزشی، سیاسی و فرهنگی فعالیت می‌کنیم، شاخص‌ترین برنامه بسیج اساتید در عرصه علمی و پژوهشی، ایجاد کارگاه‌های علمی به تناسب نیازهای نظام جمهوری اسلامی همچون تمدن نوین اسلامی، مدیریت جهادی، اقتصاد مقاومتی و سبک زندگی ایران اسلامی است.

وی بیان کرد: برگزاری بازدیدهای علمی، ایجاد حلقه‌های علمی و تربیت نیروهای همتراز انقلاب و فعالیت‌های مبتنی بر ایجاد ارتباط معنادار حلقه‌های علمی با بخش صنعت به معنای عام و برگزاری کرسی نقد و نظریه علمی از مهم‌ترین برنامه‌های پژوهشی بسیج اساتید با هدف ایجاد تحول در علوم انسانی دانشگاه‌ها از دیگر برنامه‌ها است.

مسئول سازمان بسیج اساتید استان اصفهان تصریح کرد: اکنون بالغ بر ۲۵۰ حلقه علمی با محوریت اساتید بسیجی برگزار شده است، کارگروه تمدن پژوهشی بسیج اساتید اصفهان از تابستان امسال آغاز به کار  خواهد کرد تا بتوانیم بخشی از وظیفه خود را عمل کنیم.

منبع:صاحب نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.