۱۷:۲۵ - جمعه ۲۸ خرداد ۱۳۹۵

امام جمعه شهر گز:

بدعهدی های آمریکا نباید از مردم مخفی بماند

حجت الاسلام هاشمی امام جمعه شهر گز گفت: بدعهدی آمریکا نسبت به تعهداتش از آفتاب نیز روشن تر است و نباید مسئولان اوضاع اقتصادی را خوب جلوه دهند و بدعهدی های آمریکا را مخفی کنند.

به گزارش پایگاه خبری شاهین نا؛ امام جمعه شهر گز در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید دکتر چمران گفت: شخصیتی که با رها کردن زندگی و راحتی در آمریکا و تلاش، سختی مسیر حقیقی را پیدا کرده و مالک اشتر جنوب لبنان و حمزه کربلای خوزستان شود، می تواند الگوی امروز جوان ایرانی باشد.

وی ضمن تبریک میلاد امام حسن مجتبی(ع) و با بیان اینکه پیامبر اکرم(ص)، امام حسن(ع) را مظهر عقلانیت و اندیشه و سلوک می دانستند بیان کرد: اگر نمی توانیم مانند اهلبیت(ع) در راه خدا ایثار و بخشش کنیم، حداقل به اندازه توان آنها را یاری کرده و باری از دوش مردم جامعه برداریم.

حجت الاسلام سیدحمیدرضا هاشمی با اشاره به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب در جمع مسئولان نظام، تصریح کرد: اگر مسئولان، بی انگیزه، غافل، بی خیال امور مردم باشند مبتلا به لغزش های خطرناکی می شوند که در مرحله بعد دچار نفاق شده و نعمت های الهی را تکفیر خواهند کرد

وی به بخش دیگری از بیانات رهبر انقلاب در خصوص تصور غلط پیوند میان حق و باطل و برقراری رابطه با آمریکا، تصریح کرد: بدعهدی آمریکا نسبت به تعهداتش از آفتاب نیز روشن تر است و نباید مسئولان اوضاع اقتصادی را خوب جلوه دهند و بدعهدی های آمریکا را مخفی کنند.

خطیب نماز جمعه شهر گز سرمایه گذاری مردم روی اقتصاد و مبارزه مسئولان با مفاسد اقتصادی را از دغدغه های سال های اخیر مقام معظم انقلاب دانست و این کلام رهبری را خاطرنشان کرد: مسئولان روزنامه نیستند باید در اقتصاد اقدام جدی داشته باشند.

وی مردم مومن روزه دار و نمازگزار را به ارتباط بیشتر با علما و روحانیون و حضور در مساجد و صفوف نمازهای جماعت توصیه و دعوت کرد و افزود: همانگونه که برای یافتن سئوالات خود و علاج بیماری جسمی به متخصص و پزشک مراجعه می کنیم باید برای سئوالات دینی و فقهی خود نیز به کارشناس و متخصص علوم دینی مراجعه کنیم تا خدای ناکرده با پاسخ های ناصحیح افراد ناوارد دچار اشتباه و سردرگمی نشویم.

حجت الاسلام هاشمی از خانواده ها خواست که در تحقیقات برای امر ازدواج ملاک را حال فعلی اشخاص قرار دهند و ازدواج جوانان را به دلایل واهی به تاخیر نیندازند.

وی در پایان از نیروی انتظامی در خواست کرد: در درگیری‌ها و نزاع ها طبق آیات سوره مبارکه حجرات، شدت عمل نشان دهند و بدلیل اینکه نزاع و درگیری علاوه بر جنبه خصوصی حنبه عمومی نیز دارد با هر دو طرف دعوا برخورد کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.