۰۸:۳۰ - جمعه ۲۸ خرداد ۱۳۹۵

در اقدامی مداخله جویانه؛

تصویب طرحی برای شفافیت دارایی‌های سران ایران در کمیته مالی سنای آمریکا

در طرحی که در کمیته مالی سنای آمریکا به تصویب رسیده، وزارت خزانه‌داری آمریکا از سوی کنگره مامور ارائه گزارشی جهت شفافیت دارایی‌های سران ایران شده است.

به گزارش  پایگاه خبری شاهین نا؛ کنگره آمریکا طرحی را برای شفاف‌سازی دارایی‌های سران ارشد جمهوری اسلامی ایران ارائه کرده که تاکنون در کمیته مالی سنا به تصویب رسیده و منتظر رای گیری در صحن اصلی سنا است.

بر اساس این طرح، از وزارت خزانه داری آمریکا درخواست شده است تا گزارشی را حول تخمین کل دارایی‌های مستقیم و غیرمستقیم برخی سران ارشد ایران به کمیته مربوطه در کنگره ارائه کند.

پیشنهاددهندگان این طرح در اقدامی مداخله جویانه این لایحه را «طرح شفافیت دارایی‌های سران ایرانی» نام‌گذاری کرده و دلیل آن را فساد اقتصادی برخی مسئولین عنوان کرده‌اند.

در بندهای این لایحه همچنین آمده است که وزارت خارجه آمریکا، ایران را به همراه سودان و سوریه کشورهای حامی تروریسم بین‌المللی می‌داند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا باید طی 270 روز از تصویب این لایحه، گزارشی کامل و غیرمحرمانه از حمایت مالی از تروریسم، پولشویی یا دیگر اقدامات مجرمانه مالی ارائه کند.

از مهمترین چهره‌های برجسته ایران که کنگره خواستار بررسی دارایی‌های آنان شده است می‌توان به رئیس جمهور، اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام، اعضای شورای نگهبان، وزیر اطلاعات، فرمانده و جانشین کل سپاه پاسداران و نیروهای زمینی هوافضا و دریایی، فرمانده بسیج مستضعفین، فرمانده نیروهای قدس، فرماندهان برخی قرارگاه‌های خاص سپاه و برخی مقامات عالی‌رتبه دیگر اشاره کرد.

این طرح در صورت تصویب در سنا و مجلس نمایندگان آمریکا، باید به امضای رئیس‌جمهور آمریکا برسد.

فارس

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.