۱۳:۴۴ - پنجشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۵

پیش بینی هواشناسی نشان می دهد؛

گرد و غبار مهمان آسمان اصفهان/ هوا در روزهای پایانی هفته۲ درجه گرم تر می شود

ابتدای هفته آینده اصفهانی ها باز هم منتظر وزش باد و گرد و غبار در آسمان باشند.

به گزارش  پایگاه خبری شاهین نا؛ گرد و غبار در روزهای اخیر با خشکی و گرمای هوا همراه شد و تحمل گرما در روزهای پایانی خرداد ماه را در آسمانی غبار آلود برای شهروندان سخت تر کرد.

این وزش باد در روزهای اخیر که با گرد و غبار محلی همراه بود طبق پیش بینی های اداره کل هواشناسی اصفهان همچنان در هفته آینده مهمان اصفهان است و آسمان این شهر مخصوصا در ساعات پایانی روز غبار آلود دیده می شود.

رییس اداره پیش بینی هواشناسی اصفهان با بیان اینکه گرد و خاک در دو روز گذشته باعث کاهش دید افقی در برخی از مناطق استان شده است ادامه داد: در روزهای پایانی هفته این گرد و غبار ادامه دارد اما منجر به کاهش دید نمی شود.

حسن خدا بخش در ادامه گفته های خود در رابطه با اینکه منشا این گرد و غبار از کشور عراق است توضیح داد: در زمان هایی که در کشور عراق سیستم وزش باد و غبار فعال باشد به اصفهان هم می رسد اما در روزهای اخیر گرد و غبارهای اصفهان به صورت محلی بوده است.

به گفته وی، بیشترین وزش باد در غرب،شمال و شرق استان است و در هفته آینده نیز احتمال ادامه دار شدن این بادها وجود دارد.

وی آسمان امروز اصفهان را صاف تا کمی ابری و غبار صبحگاهی گاهی وزش باد اعلام کرد و توضیح داد: سیستم باد و گرد و غبار هفته آینده به غرب کشور وارد می شود اما هنوز مشخص نیست این سیستم به اصفهان برسد اما اوایل هفته هوای اصفهان در بیشتر مناطق با گرد و غبار همراه است.

وی یاد آور شد: دمای هوا در روزهای آینده ثابت است و تغییر چندان قابل توجهی در مورد درجه حرارت هوا ایجاد نمی شود  و نهایت افزایش دما در اکثر مناطق استان در  ۲۴ ساعت آینده ۱ تا ۲ درجه است.

خدا بخش با اشاره به اینکه تحلیل نقشه‌های هواشناسی بیانگر شرایط نسبتاً پایدار بر روی استان در روزهای آینده است افزود: بر این اساس امروز و فردا وضعیت جوی در اکثر نقاط استان به صورت صاف تا کمی ابری، گاهی وزش باد خواهد بود و در مناطق مرکزی غبار صبحگاهی پیش بینی می شود.

وی ادامه داد: روز جمعه آسمان در اکثر نقاط صاف تا قسمتی ابری همراه با غبار صبحگاهی، گاهی وزش باد است و برای شنبه هفته آینده اوایل روز آسمان صاف و غبار صبحگاهی و در بعدازظهر افزایش ابر و در اواخر وقت وزش باد نسبتاً شدید پیش بینی شده است.

صاحب نیوز

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.