۱۷:۱۵ - چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۵

مدیر کمیته امداد امام(ره) شاهین شهر و میمه خبر داد:

جمع آوری 470 میلیون ریال زکات از کشاورزان در سال 94 / آغاز اجرای طرح توشه‌ی برکت در شهرستان

شاه نظری مدیر کمیته امداد امام(ره) شهرستان گفت: علی رغم خشکسالی و کاهش رونق کشاورزی، سال گذشته از کشاورزان شهرستان مبلغ 47 میلیون تومان زکات جمع آوری و بین نیازمندان توزیع شده است.

دبیر ستاد احیاء زکات شهرستان شاهین شهر و میمه در گفتگویی با شاهین نا؛ زکات را یکی از فرائض دینی مورد تاکید دین اسلام خواند که در تقسیم عادلانه ثروت، منابع، محرومیت زدایی و کاهش فقر نقش بسزایی دارد.

وی با بیان اینکه ترک زکات مایه عذاب الهی و پرداخت آن موجب پاکی و رشد فردی و اجتماعی می شود به آثار و پيامدهاي پرداخت زكات در جامعه اسلامي اشاره و خاطرنشان کرد: پرداخت زکات باعث عدالت اقتصادی در جامعه می شود که در صورت فراگیر شدن و انجام این فریضه مهم دینی، شاهد جامعه ای عاری از فقر خواهیم بود.

علی شاه نظری در ادامه به تشکیل ستاد زکات شهرستان با حضور رئیس ستاد زکات استان در دفتر امام جمعه شاهین شهر خبر داد و افزود: در این جلسه ضمن تاکید بر تشویق زکات دهندگان سال 94 و 95 با ارسال پیامک برای کشاورزان و نصب بنر در سطح شهر ها و روستاها و با استفاده از فرصت ماه مبارک رمضان و برگزاری جلسات با کشاورزان عمده کار و دیدارهای چهره به چهره روحانیون و کشاورزان و دامداران و ترغیب آنها به پرداخت زکات تاکید شد.

وی با بیان اینکه سال گذشته از کشاورزان شهرستان مبلغ 47 میلیون تومان زکات جمع آوری و بین نیازمندان توزیع شده است خاطرنشان کرد: با توجه به خشکسالی سالهای اخیر و کاهش رونق کشاورزی این رقم نسبت به سال 93 رشد قابل توجهی نداشته است.

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) شاهین شهر و میمه به طرح توشه ی برکت به‌ منظور جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای تأمین سبد غذایی ویژه خانواده های نیازمند تحت حمایت کمیته امداد اشاره کرد و افزود: این طرح از هفته آخر ماه شعبان و با شعار (هر خانوار ایرانی یک سبد غذایی برای نیازمندان) آغاز شده است.

وی با ارائه گزارشی از عملکرد این نهاد افزود: کمیته امداد در نظر دارد در این طرح کمک های مردمی شهرستان را در قالب طرح توشه ی برکت برای 2 هزارو 700 خانوار مددجوی تحت پوشش جمع آوری و یک سبد غذایی به ارزش حداقل 50 هزارتومان برای هر خانوار تامین نماید.

شاه نظری در ادامه با اشاره به فلسفه روزه گرفتن در اسلام که همانا یاد فقرا و نیازمندان بودن با ترویح انفاق و صدقه است، خاطرنشان کرد: از شهروندان عزیز انتظار داریم همانگونه که بر سفره های افطار و سحر خود اغذیه و طعام مناسب قرار می دهند این امکان را با کمک های نقدی و غیر نقدی خود برای فقرا و نیازمندان نیز فراهم کنند.
 شهروندان روزه دار و نوع دوست می توانند کمک های غیر نقدی خود را به پایگاههای کمیته امداد شهرستان و نقدی را به کارت شماره 6037991899675080 و یا شماره حساب 0106063232004بانک ملی و یا شماره شبا IR950170000000106063232004 واریز نمایند.
۲۰۱۶۰۶۰۸_۱۲۱۹۲۰

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.