۱۱:۰۹ - سه شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۵

رئیس اداره ثبت احوال شاهین شهر و میمه خبر داد؛

رشد 4.62 درصدی آمار ولادت در شهرستان/ امیرعلی و فاطمه فراوانترین اسامی در شاهین شهر

آقاابراهیمی رئیس اداره ثبت احوال شهرستان گفت: با ثبت 2 هزار و 939 ولادت در سال 1394، این آمار نسبت به سال 1393 از رشد 4.62 درصدی برخوردار بوده است که از این تعداد 1516 پسر و 1423 دختر بوده می باشد.

به گزارش  پایگاه خبری شاهین نا؛ سازمان ثبت احوال کشور به عنوان یک دستگاه حاکمیتی، علاوه بر در اختیار داشتن اطلاعات اسناد سجلی و مرجع صدور مدارک هویتی، رسالت تولید و انتشار آمارهای حیاتی و اطلاعات جمعیتی کشور را نیز برعهده دارد. اطلاعات صحیح جمعیتی یکی از ابزارهای مهم مدیریتی و منبع بسیار ارزنده در سیاست گذاری، برنامه ریزی و انجام فعالیت های علمی، پژوهشی و … است که می تواند زمینه رشد و توسعه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی جامعه را  فراهم نماید.

رئیس اداره ثبت احوال شاهین شهر و میمه در گفتگو با خبرنگار شاهین نا؛ ضمن تبریک حلول ماه پر خیر و برکت ماه رمضان، ثبت ولادت و صدور شناسنامه را از تکالیف و وظایف ذاتی ثبت احوال خواند و از ثبت 2 هزار و 939 ولادت در سال 1394 در شهرستان خبر داد و با بیان اینکه این آمار نسبت به ولادت های ثبت شده در سال 1393 از رشد 4.62 درصدی برخوردار بوده است، گفت: از این تعداد 1516 پسر و 1423 دختر بوده است.

وی نرخ ثبت ولادت سال گذشته در شهرستان را 14.5 در هزار اعلام و با اشاره به فراوانی نام های انتخاب شده برای نوزادان در سال گذشته، پنج نام اول انتخاب شده برای پسران به ترتیب امیرعلی، محمدطاها، امیرحسین، محمد و علیرضا و برای دختران به ترتیب فاطمه، زهرا، فاطمه زهرا، نازنین زهرا و آیلین نام برد.

حسین آقاابراهیمی ضمن تقدیر از تلاش بی وقفه کارکنان ثبت احوال شهرستان در اجرای طرح پوشش وقایع حیاتی شهرستان و همکاری اعضای شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی بویژه فرمانداری و بخشداری اعلام کرد: بیش از 99.5 درصد از وقایع ولادت و فوت شهرستان در مهلت مقرر قانونی به ثبت رسیده است.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.