۱۹:۰۴ - یکشنبه ۰۹ خرداد ۱۳۹۵

پسا انتخابات/1

نا امیدی جریان اصلاح طلب از «لیست امید»!

امروز با انتخاب هیئت رئیسه مجلس که با رای ۱۷۳ نفر از منتخبان مردم به یک اصولگرا برای ریاست مجلس دهم کاملا مشخص شد وزنه اصولگرایی در مجلس بیش از جریانات متفرقه در مجلس است.پیروزی لیست امید در تهران که رسانه های هوچی گر جریان اعتدال و اصلاح طلب آن نتیجه را به کل ایران تعمیم دادند شانتاژ خبری بیش نبوده است.

به گزارش  پایگاه خبری شاهین نا؛ بعد از گذشت بیش از ۳ ماه از انتخابات مجلس شورای اسلامی و مشخص شدن وضعیت نهایی مجلس دهم باید چندین مسئله مهم را به آن پرداخت و رد شدن از آن خیانتی بزرگ به ملت  است چرا که شفاف سازی از پشت پرده ها حق مردم است.

در سلسه یادداشت های «پسا انتخاباتی» به چگونگی برگزاری انتخابات قبل از ثبت نام کاندیداها تا شروع به کار و انتخاب هیئت ریسه مجلس دهم خواهیم پرداخت، تا اولا تجربه نگاری شود برای انتخابات شورای شهر  و انتخابات سال های بعد.

ثانیا شاید عده ای از تصمیم گیران! برای طیف اصولگرا در سطح کشور و استان اصفهان از خواب بیدار شوند و جور دیگر فکر کنند . هرچند کهولت سن جریان اصولگرا را باید با روش های به جز از طریق رسانه ها و نقد ژورنالیستی درمان کرد!

البته باید پرده از نقاب جریان نان به نرخ روز خور منتسب به دولت برداشت. که هرجا به شرایط را به نفع خود ببینید سریعا با طیف همسو با خود همرنگ میشوند و هرجا منافع دولت را در خطر ببینید تا مرز رفتار شبه اپوزیسیونی هم پیش می روند.

نباید از جریان نوپا و کم سن سال اصلاحا ت هم به راحتی گذشت که با عده ای کم نام نشان از لحاظ سابقه سیاسی و اجتماعی که با نگاه به سبقه بزرگان جریان اصلاحات اینان در حد کودکان خردسال هم شاید حساب نشوند ولی با پوست اندازی اصلاحات و هدایت فکری و اقتصادی بزرگان جریان دوم خرداد و مشارکت و … توانستند بخشی از کرسی های مجلس دهم را کسب کنند.

البته حرفها و نقدها بسیاری در این مدت در خصوص انتخابات شده از طرف هر دو طیف فعال در جریان سیاسی کشور اما بعضا نقدها احساسی و تابع شرایط زمانی خود بوده مانند پیروزی لیست امید در تهران که رسانه های هوچی گر جریان اعتدال و اصلاح طلب آن نتیجه را به کل ایران تعمیم دادند و امروز با انتخاب هیئت رئیسه مجلس که با رای ۱۷۳ نفر از منتخبان مردم به یک اصولگرا برای ریاست مجلس دهم کاملا مشخص شد وزنه اصولگرایی در مجلس بیش از جریانات متفرقه در مجلس است.

لکن نه فقط با انتخاب علی لاریجانی برای ریاست مجلس که چند روز قبل هم باز با انتخاب آیت الله جنتی به عنوان رئیس مهمترین مجلس جمهوری اسلامی ایران که انتخاب رهبر جهان تشیع را به عهده دارد خواب جریان مخوف و لیبرال نفوذ کرده در بدنه نظام را آشفته ساخت تا بار دیگر اثبات کند تهران همه ایران نیست و نفر اخر در انتخابت تهران ریاست مجلس خبرگان را به عهد گرفت و امروز هم علی لاریجانی نماینده دوم منتخب مردم قم توانست ریاست مجلس را به عهده بگیرید تا شکستی دیگر برای افرادی که  تهران را کل ایران می پنداشتن رقم بخورد!

در پایان این مبحث با توجه با نکاتی که در بالا به آن اشاره شد اینگونه می تواند نتیجه گرفت که نقش استان ها و علی الخصوص استان اصفهان که بعد از تهران بیشترین تعداد نماینده در مجلس را دارد و از لحاظ استراتژیک هم به نوعی پایتخت دوم ایران بوده و تصمیم ساز مهمی در سطح کشور به حساب می آید. بزرگان اصولگرایی باید برنامه ریزی دقیقتر و منسجم تری در خصوص تهیه لیست انجام دهند. چرا که اصولگرایان در استان اصفهان شاید اکثریت کرسی ها را کسب کرده باشند ولی این پیروزی صرفا به صورت جزیره ای بوده نه با یک نگرش واحد و متر و معیار دقیقی برای پایندی این نمایندگان برای ماندن بر تفکر اصولگرایی وجود ندارد و ممکن است بلایی که اعضای عضو لیست امید بر سر عارف آورد را بر سر تصمیمات ارزشی و انقلابی مجلس دهم بیاورد.

نکته مهم دیگر که اصولگرایان اصفهان الخصوص در انتخابات هیئت رئیسه از آن غافل شدند عدم حضور یک اصفهانی در نواب رئیس بوده است چراکه پتانسیل آنهم برای افرادی مانند حجت الاسلام سالک و اقای کوهکن نماینده لنجان وجود داشته است.

حال که انتخابات هیئت رئیسه تقریبا تمام شده باید برنامه اساسی برای کمسیون ها الخصوص کمسیون صنعت و معدن ، فرهنگی و اصل ۹۰ و … داشت تا از پتانسیل نمایندگان استان برای رفع محرومیت در سطح استان استفاده لازم را برد.

احسان تیموری/ صاحب نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.