۱۷:۴۹ - پنجشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۵

حجت الاسلام صالحیان:

امام خمینی(ره) فرزند حقیقی اسلام بود/ امام با رساله خود موجی از طوفان آفرید

حجت الاسلام صالحیان گفت: امام خمینی فرزند حقیقی اسلام بود که خود را در پوسته اسلام خلاصه نکرد و با رساله و کرسی درس و منبر و محراب خود موجی برای شروع نهضت جهانی آفرید.

به گزارش  پایگاه خبری شاهین نا؛ دبیر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان اصفهان در مراسم سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی و شهدای قیام خونین 15 خرداد، ماه خرداد را ماه عظیم و با اهمیت برای انقلاب اسلامی، بلکه برای همه جهان بشریت برشمرد که وقایع مختلفی در آن به وقوع پیوسته است.

وی برگزاری جلسات بزرگداشت برای پیامبر اکرم، ائمه معصومین و شخصیتهای برجسته را ریشه در قرآن کریم عنوان کرد و گفت: قرآن کریم یکی از ابزارهای تربیتی را معرفی الگو می داند که خداوند خود نیز به این اصل از اصول تربیتی عمل کرده است.

حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا صالحیان با تاکید بر برگزاری مجالس بزرگداشت امام(ره) خاطرنشان کرد: باید الگوهای کامل و برتر به جامعه معرفی شوند تا در پیچ و خم راه مسیر زندگی راه را گم نشود،

وی با تاکید بر توجه و مراقبت در مسیر بندگی خدا خاطرنشان کرد: بندگی خدا خیلی مهم است چرا که انسان در مسیر بندگی خدا با وجود تنش و حرکت ها مرموزانه شیاطین جنی و انسی خصوصا استکبار جهانی که انسان را دچار آسیب می کنند خیلی باید مراقب بود مراقب دین و مکتب خود، راه و هدف و حتی مکتب سیاسی خود نیز باید بود.

مسئول دفتر شوراي سياستگذاري ائمه جمعه استان اصفهان علت ساخته شدن مرجع لندنی و رهبر قلابی و تفسیر قرآن سعودی و حلال شدن جان، مال و ناموس مسلمانان را تفسیر غلط از اسلام و مکتب عنوان کرد و افزود: جهان بشریت امروز در راه پر پیچ و خم مسیر زندگی و بندگی خدا به امام و الگویی جامع و کامل نیاز دارد.

وی برگزاری چنین جلساتی با حضور مسئولان را مهم و ضروری دانست و تاکید کرد: مسئولان باید حداقل سالی یکبار وصیتنامه سیاسی الهی امام خمینی(ره) را مرور کرده و درس های آن را خوب دوره کنند تا بتوانند حافظ خون شهدا باشند و متوجه باشند صندلی ها روی خون شهدا قرار دارد و با شنیدن نصایح امام تکریم ارباب رجوع را یاد بگیرند.

حجت الاسلام صالحیان اضافه کرد: اداره این نظام بر عهده مسئولان است و وقتی که کارمندان و مسئولان با وصیتنامه و اندیشه های بلند امام عظیم الشان هماهنگ باشند بهتر می توانند خدمت کنند و بدانند حکومت چیست و متوجه باشند که جزء جزء مسئولان در ادارات حکومت و نظام را شکل می دهند.

وی با بیان اینکه آموزش و یاد دادن نظام را بیمه می کند خاطرنشان کرد: مکتب های محمدی، علوی، فاطمی ، حسنی و حسینی در وجود خمینی کبیر تبلور یافته و او را رهبری بزرگ در عصری مهم کرده است بنابراین باید همه حرکت های خود را بر مبنای این امام بزرگوار قرار دهیم.

مسئول دفتر نمايندگي شوراي سياستگذاري ائمه جمعه استان اصفهان، آموختن و علم ناقص از دین و قرآن و مکتب را علت تمام انحرافات طول تاریخ دانست و تصریح کرد: اولین اصل شخصیتی و مهمترین عنصر وجودی امام راحل آموختن کامل و جامع دین اسلام، قرآن و مکتب می باشد.

وی امام خمینی را فرزند حقیقی اسلام خواند که رسالت خود را تنها در مسجد، محراب و حجره، کرسی ندیده بلکه اندیشه ای فراتر داشت و با رساله خود نهضتی بزرگ و انقلابی جهانی و موجی عظیم آفرید.

حجت الاسلام صالحیان، امام جماعتی را ارزشمند عنوان کرد که دیواره های محراب را بشکند و اندیشه ای نو دراندازد و امام خمینی از محراب و جماعت خود برای نهضتی بزرگ استفاده کرد.

وی با بیان اینکه امام خود را در مرجعیت و درس و وعظ و منبر خلاصه نکرد بلکه در آن نفس های گرم درس اخلاق نفس ها را برانگیخت و آنچنان تربیت کرد که هنگامی که نهضت شروع شد مشت های گره کرده بر علیه نظام ستم شاهی طوفانی از رساله، منبر و محراب و جماعت او بود که در این حرکت همراه او بودند

مسئول دفتر نمايندگي شوراي سياستگذاري ائمه جمعه استان اصفهان خاطرنشان کرد: امام نیامد دین را در پوسته ای از احکام شرعی خلاصه کند بلکه مکتب سیاسی اسلام را نیز درک می کرد و مجموعه پیکره اسلام در اندیشه و کلام و وجود امام بود.

وی افزود: در حالی که امام در اوج عرفان بود رهبر سیاسی شد و در اوج رهبری نیز عرفان را فراموش نکرد و مشت محکمی بر دهان امریکا می زد، و کسانی که امروزه برای مسلمانان گرفتاری بوجود می آورند کسانی هستند که خود را در پوسته احکام اسلام زندانی کرده اند.

مراسم بزرگداشت ارتحال جانگداز بنیانگذار جمهوری اسلامی و شهدای قیام خونین ۱۵ خرداد با حضور اقشار مختلف مردم و مدیران و مسئولان شهرستان در مصلی نماز جمعه شاهین شهر با سخنرانی حجت الاسلام صالحیان برگزار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.