۱۰:۱۰ - یکشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۵

مدیر مدرسه علمیه اهل البیت(ع) شاهین شهر:

کارشکنی سعودی ها بدلیل ترس از روحیه انقلابی گری ایرانیان و ایجاد خمودگی در حج است

حجت الاسلام دائی مدیر مدرسه علمیه اهل البیت(ع) گفت: دولت عربستان بعلت ترس و واهمه از روحیه انقلابی گری ایرانیان و با هدف ایجاد خمودگی و به حاشیه بردن ایران با کارشکنی مانع از شرکت حجاج ایرانی در مراسم حج ابراهیمی شد.

مدیر مدرسه علمیه اهل البیت(ع) شاهین شهر در گفتگویی با خبرنگار  پایگاه خبری شاهین نا؛ ضمن محکومیت شیطنت های دولت عربستان در ممانعت از حضور حجاج ایرانی در مراسم حج ابراهیمی سال جاری گفت: بر اساس آمار رئیس سازمان حج و زیارت هر ساله حدود 70 هزار نفر از حجاج ایرانی در مراسم حج شرکت می کردند.

وی با اشاره به وقایع تاسف بار سال گذشته اضافه کرد: بدلیل بی کفایتی دولت عربستان در برگزاری مراسم حج سال گذشته که منجر به شهادت رسیدن تعداد بی شماری از حجاج از جمله زائران ایرانی شد، امسال 17 هزار نفر برای شرکت در مراسم حج ثبت نام کرده بودند که که با انصراف حدود شش هزار نفر تنها 11 هزار نفر آماده شرکت در مراسم حج بودند.

حجت‌الاسلام محمدعلی دائی افزود:‌ رئيس سازمان حج و زيارت كشورمان و بعثه مقام معظم رهبري تلاش كردند تا زائران امسال نیز توفيق زيارت خانه خدا را به صورت آبرومند داشته باشند اما دولت عربستان با عدم همكاري و كارشكني های خود مانع از حضور زائران ایرانی در مراسم حج ابراهیمی امسال شد.

وی با تاکید بر مانع تراشی و شیطنت های رژیم آل سعود افزود: به نظر همه فقهای جامع الشرایط زمانی حج بر شخص واجب می شود که مستطیع باشد که با توجه به شرایط پیش آمده، با کارشکنی های دولت عربستان و  از بین رفتن یکی از شروط استطاعت، انجام فریضه حج امسال بر کسی واجب نیست.

مدیر مدرسه علمیه اهل البیت(ع) شاهین شهر علت کارشکنی های دولت عربستان در پذیرش زائران ایرانی را به انزوا کشاندن و ایجاد خمودگی با از بین بردن روحیه انقلابی گری ایرانیان در مراسم حج دانست و گفت: دولت عربستان به شدت از روحیه انقلابی گری ایرانیان واهمه دارد و نمی خواهد که این روحیه در بین دیگر مسلمانان و شیعیان نیز وجود داشته باشد.

وی ابراز امیدواری کرد: تلاش های فرهنگی صورت گرفته در سال های اخیر ایرانیان، امسال توسط مسلمانان و شیعیان سایر کشورهای جهان انجام شود و بر دولت عربستان و دیگر هم پیمانانش به اثبات برسد که علاوه بر ایرانیان مسلمانان و شیعیان سایر کشورها نیز دارای روحیه انقلابی گری هستند.

حجت الاسلام دائی با تاکید بر حفظ روحیه انقلابی گری به ملت ایران توصیه کرد تا به اشکال مختلف و مممکن این روحیه را بین مسلمانان سایر کشورها ترویج دهند تا نقاب از چهره کریه و به ظاهر مسلمان دولت وهابی عربستان برداشته شود.

وی به مسئولان پیشنهاد کرد که همزمان با ایام برگزاری مراسم حج، بر ضد وحشی گری های دولت وهابی عربستان و حامی اصلی تروریست های داعش در منطقه، در سراسر کشورمان راهپیمایی برگزار شود.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.