۰۷:۴۵ - یکشنبه ۰۹ خرداد ۱۳۹۵

نکاتی در مورد عکاسی از نوزادان

تمام لحظات زندگی را می توان با عکاسی ثبت و ماندگار کرد،مخصوصا دوران نوزادی فرزندتان که بسیار شیرین هم هست.در این مقاله چندین مرحله را برای داشتن عکسی زیبا دنبال می کنیم تا حرفه ای تر عکسبرداری کنیم.

به گزارش  پایگاه خبری شاهین نا؛ تمام لحظات زندگی را می توان با عکاسی ثبت و ماندگار کرد،مخصوصا دوران نوزادی فرزندتان که بسیار شیرین هم هست.در این مقاله چندین مرحله را برای داشتن عکسی زیبا دنبال می کنیم تا حرفه ای تر عکسبرداری کنیم.

1.عکسبرداری پیوسته
نوزادان بسیار غیر قابل پیش بینی هستند ،لحظه ای می خندند و لحظه ای نیز گریه می کنند.نباید انتظار داشته باشید که با دیدن دوربین ، سریعا ژست بگیرید.دوربین را در حالت عکسبرداری پیوسته قرار دهید ،فقط به وجود نور کافی توجه داشته باشید.از میان عکس های موجود بهترین را انتخاب کنید.

Couture Baby in Basket Studio Photography in Lake Oswego Oregon

2.بررسی نور
برای اینکه عکس های بهتری بگیرید ، بهتر است اینکار را در طول روز و با وجود نور طبیعی انجام دهید.نور ملایمی که از پنجره به داخل خانه می آید ،کافیست، زیرا نور شدید آفتاب باعث ایجاد سایه روشن در عکس می شود. یک لنز استاندارد 50mm ، انتخاب ISO بالا و دیافراگم گسترده مورد نیاز است.
3.لبخند به کودک
هنگام عکاسی از نوزاد ، می توانید در پشت دوربین با انجام برخی کارها مانند: شکلک در آوردن و یا صدا توجه کودک را جلب کنید تا لبخند بزند.ثبت لبخند او می تواند بهترین عکس باشد و خالق بهترین خاطره برای او باشد.
Untitled design
4.پس زمینه ی ساده
هر چه عکس کودکان ساده تر باشد ،بهتر است.نیازی به یک پس زمینه ی روشن و یا شلوغ نیست.یک راه خوب برای اینکه عکس را حرفه ای تر نشان دهید این است که در پشت صحنه ی عکس یک پارچه ی سفید ،خاکستری و یا بژ نصب کنید تا به عکس شما جلوه ای خاص ببخشد.
5.به یاد ماندنی کنید
برای گرفتن عکس های به یاد ماندنی و خاطره انگیز ، سعی کنید عکس کودک را در حال انجام فعالیتی مانند خوردن ،بازی کردن و یا در کنار خانواده و دوستان بودن ، ثبت کنید.هیچ وقت انجام کاری را به کودک تحمیل نکنید.هر چه انجام فعالیت ها به خواست او و بدون توجه باشد ،عکس طبیعی تر و زیباتری خواهید داشت.
6.ماجراجو باشید
تصاویر سیاه و سفید هم کلاسیک هستند و هم برای کودکان عالی هستند.البته در ثبت عکس های سیاه و سفید ،تنظیمات دوربین بسیار مهم است.
4929_290
مترجم:سحر مردانه
منبع: http://www.exposureguide.com/photographing-babies.htm

 

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.