۱۶:۴۸ - جمعه ۰۷ خرداد ۱۳۹۵

امام جمعه شهر گز:

شعارهای انقلابی و اسلامی نبایداز مساجد حذف شود/جهاد کبیر به تعبیر قرآن یعنی جهاد فرهنگی و فکری

حجت الاسام هاشمی امام جمعه شهر گز با بیان کارکردهای دینی و سیاسی و فرهنگی مساجد گفت: هرچند امروزه کارکردهای اصلی مساجد تغییر یا حذف شده و تنها به عنوان محل عبادت معرفی شده است اما نباید دغدغه ها و بیان مسائل اجتماعی و روز جامعه و شعارهای انقلابی و اسلامی از مساجد حذف شوند.

به گزارش  پایگاه خبری شاهین نا؛ امام جمعه شهر گز برخوار در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، باگرامیداشت دهه غبارروبی مساجد، مسجد را یک نهاد حکومتی خواند و گفت: در صدر اسلام مسجد تنها محل عبادت نبود بلکه مقری برای فعالیتهای دینی و سیاسی بود.

وی افزود: در صدر اسلام در حالی که رسول اکرم(ص) به عنوان رهبر جهان اسلام همواره در مسجد حضور داشتند اصل سیاست عین دیانت است نخستین بار در مجدالنبی به نمایش گذاشه شد ولی متاسفانه امروزه پدیده و تفکر سکولار که مروج جدایی دین از سیاست می باشد تلاش می کند که مسجد را تنها محل عبادت معرفی کند.

حجت الاسلام سیدحمیدرضا هاشمی با اذعان به اینکه مسجد کارکردهای بسیاری از جمله مرکز حکومت بودن، محل بیعت، مشورت، اجتماع، انتشار و ابلاغ اخبار، محل قضاوت و تصمیم گیری، انتصاب و استیضاح کارگزاران اسلام است، امروزه متاسفانه این کارکردها تغییر یا حذف شده و تنها به عنوان محل عبادت معرفی شده است اظهار کرد: نباید دغدغه ها و بیان مسائل اجتماعی و روز جامعه و شعارهای انقلابی و اسلامی از مساجد حذف شوند.

وی دهه غبارروبی مساجد را بهانه ای برای اهمیت دادن به مسائل حکومتی در کنار آماده کردن فضای مساجد برای ماه میهمانی خدا دانست و تاکید کرد: همه باید نسبت به جایگاه حکومتی، سیاسی، دینی و فرهنگی و بهداشتی مساجد توجه جدی داشته باشیم.

خطیب نماز جمعه شهر گز با اشاره به سالگرد ارتحال جانباز سرافراز مرحوم ابوترابی، وی را مظهر محبت و اخلاق دانست که با اخلاق خود حتی بر نیروهای عراقی و بعثی نیز تاثیر می گذاشت و همواره توصیه می کرد نسبت به همه ظن و گمان نیک داشته و مراقب دوستان خود نیز باشید.

وی در ادامه با اشاره به حضور رهبر انقلاب در مراسم دانش آموختگی دانشجویان دانشگاه امام حسین(ع) و توصیه ایشان به جهاد کبیر اظهار کرد: توصیه رهبر انقلاب نسبت به جهاد کبیر در حالی است که عموم مردم جهاد اصغر و اکبر را می شناسند، بر اساس آیه 52 سوره مبارکه فرقان منظور از جهاد کبیر جهاد فکری و فرهنگی است و نباید با کسانی که سطله پیدا کرده و از مرز خارج می شوند سازش کنیم بلکه باید مقابله و جهاد کرده و با ایستادگی و مقاومت در میادین مختلف حضور جهاد گونه داشته باشیم

حجت الاسلام هاشمی وی در ادامه ضمن تبریک انتخاب شایسته آیت الله جنتی به سمت ریاست مجلس خبرگان خاطرنشان کرد: در حالی که برخی به دنبال ترور شخصیتی وی بودند اما با انتخاب ایشان توطئه دیگری از دشمنان خنثی شد.

امام جمعه شهر گ در پایان به مسئولان حج که با جدیت پیگیر امور برگزاری حج هستند تذکر داد که عزت، حرمت و امنیت حجاج و برگزاری مراسم برائت از مشرکین که نمایش از عزت و شجاعت مسلمین است را مورد توجه قراردهند.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.