۰۵:۲۰ - چهارشنبه ۰۵ خرداد ۱۳۹۵

اصفهان، پیشتاز اکران «هنگامه» در کشور

در حالی که چند روزی بیش‌تر از آغاز اکران عمومی فیلم «هنگامه» نمی‌گذرد، اکران کنندگان مردمی استان اصفهان به صورت گسترده به استقبال این فیلم رفتند.

به گزارش  پایگاه خبری شاهین نا؛ در حالی که چند روزی بیش‌تر از آغاز اکران عمومی فیلم «هنگامه» اولین اثر داستانی درباره مدافعان حرم از طرف جشنواره عمار نمی‌گذرد، اکران کنندگان مردمی و فعالان فرهنگی استان اصفهان به صورت گسترده به استقبال این فیلم رفتند.

بنابرین گزارش، بر اساس اعلام روابط عمومی جشنواره عمار، اکران کنندگان اصفهانی در طول دو روز در هشت نقطه، فیلم داستانی «هنگامه» را به صورت بلیت‌فروشی به نمایش گذاشتند.

بر اساس این گزارش، فعالان فرهنگی اصفهانی در اولین اکران خود، روز سه‌شنبه 27 اردیبهشت ماه، این فیلم را در جلسه هماهنگی ستاد اکران مردمی جشنواره عمار در این استان به نمایش درآوردند.

بنابراین گزارش، به همت مجمع فيلم سازان انقلاب اسلامي سيمرغ و اکران کنندگان مردمی جشنواره عمار در اصفهان، اولین اکران رسمی فیلم «هنگامه» در این استان، چهارشنبه 28 اردیبهشت ماه، در مراسم یادواره شهدای گمنام و مدافع حرم بهارستان اصفهان با محوریت شهید عبدالمهدی کاظمی و با حضور خانواده شهدا، امام جمعه بهارستان، مسئولان و دانشجويان دانشگاه شیخ بهایی صورت گرفت و از امیر داسارگر، کارگردان اولین فیلم داستانی درباره مدافعان حرم تقدیر شد.

همچنین به مناسبت اولین سالگرد شهدای گمنام، همایش بزرگداشت شهدای گمنام شهر دولت آباد اصفهان هم میزبان فیلم داستانی «هنگامه» شد که با حضور خانواده های شهدای مدافع حرم این منطقه و کارگردان این اثر، امیر داسارگر در تالار شهرداری این شهر برگزار شد.

دانشگاه اصفهان، دیگر نقطه‌ای بود که در ادامه اکران‌های هفتگی آثار جشنواره عمار، با حضور کارگردان این اثر، میزبان اولین فیلم داستانی درباره مدافعان حرم شد و دانشجویان این دانشگاه در تالار صائب دانشکده ادبیات به تماشای فیلم داستانی «هنگامه» نشستند. اتفاق جالبی که در اکران این فیلم در دانشگاه اصفهان رخ داد، انتقال پرچم بارگاه مقدس حضرت ابوالفض العباس(ع) به این دانشکده بود به نحوی که نمایش اولین فیلم داستانی درباره مدافعان حرم در این دانشگاه، در کنار این پرچم صورت گرفت.

امیر داسارگر، کارگردان فیلم داستانی «هنگامه» که پس از پایان اکران، از وی تقدیر شد، گفت: من برای دریافت جایزه نیامده بودم، چراکه دیدن میزان تاثیرگذاری و نظر مخاطبان درباره فیلم بهترین هدیه‌ای است که می‌توانم بگیرم.

وی در پاسخ به سوالات دانشجویان اظهار داشت: سخت‌ترین چالش ما هنگام نوشتن فیلمنامه این بود که کاری نکنیم تو دل خانواده های شهدای مدافعان حرم، همسران و مادران این افراد خالی بشود، به همین خاطر فیلمنامه را بعد از نگارش به برخی از خانواده های شهدای مدافع حرم دادیم و در برخی از اکران های فیلم هم نظرات این خانواده ها را گرفتیم تا اثر خوبی ساخته شود.

داسارگر در پاسخ به صحبت مادری که خطاب به وی گفت پسرم تصمیم گرفته به سوریه برود اما چون تک پسر خانواده است، راضی نیستم، شما به عنوان کارگردان این فیلم خودتان را در جایگاه پدر یا مادر چنین افرادی  قرار دهید، اظهار داشت: با من خود یک پدر هستم، تصمیم‌‌‌گیری به شدت سخت است و چیزی جز اعتقاد عمیق قلبی نمی تواند چاره‌ساز باشد، به غیر این پاسخی ندارم فقط امیدوارم که این فیلم دلمشغولی‌های شما را زیاد نکرده باشد.

وی با بیان اینکه فیلمسازان حزب الهی به جز عده معدودی، برای ارائه رویکرد خود که کمتر مشابهی دارد، در حال آزمون و خطا هستند، خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی‌های سینمای ایران، درصد زیادی از جامعه ایران بخصوص جامعه انقلابی را سانسور می‌کند.

این کارگردان ادامه داد: به عنوان مثال در غالب فیلم‌های سینمایی خانواده‌ها جایی ندارند، بنابرین ما اصرار داشتیم فیلمی بسازیم که ویژگی‌هایی مثل خانواده در آن وجود داشته باشد و سعی کردیم با استفاده از کاراکترهای مختلف در کنار شخصیت‌های اصلی، ضمن ایجاد خط داستانی، تصویری از طیفهای دیگر جامعه ارائه کنیم.

بنابراین گزارش، مسجد امام حسن مجتبی(ع)، مسجد الرسول و مسجد مهدیه نجف آباد اصفهان هم در روز چهارشنبه 28 اردیبهشت و مسجد نورباران اصفهان و گلستان شهدای بهارستان هم در روز پنچ‌شنبه 30 اردیبهشت، دیگر نقاطی بودند که میزبان اولین فیلم داستانی درباره مدافعان حرم شدند.

همچنین مردم کاشان هم با حضور حجت الاسلام زائری، کارشناس فرهنگی و حامد بامروت‌نژاد تهیه کننده فیلم داستانی هنگامه و به میزبانی هیئت عشاق الحسن علیه اسلام، به تماشای اولین فیلم داستانی با موضوع مدافعان حرم شدند.

اتفاق جالبی که در این برنامه رخ داد، این بود که یکی از اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه کاشان هم جهت حمایت از تولید چنین آثاری، به تنهایی 150هزار تومان پرداخت کردند.

بر اساس این گزارش، در مجموع تا بحال از مجموع اکران های صورت گرفته در استان اصفهان، مبلغ 781 هزار تومان از محل بلیت‌فروشی اولین فیلم داستانی درباره مدافعان حرم بدست آمده است.

براساس این گزارش، به همت فعالان فرهنگی و اکران کنندگان مردمی و همچنین با توجه به استقبال مردم، در روزهای آینده، نقاط دیگری هم در این استان میزبان اکران فیلم داستانی «هنگامه» می‌شوند.

علاقه‌مندان برای اکران فیلم داستانی «هنگامه» که به کارگردانی امیر داسارگر و تهیه کنندگی حامد بامروت نژاد تولید شده است، می‌توانند عبارت «هنگامه» را به سامانه پیامکی 30001801 ارسال کنند و در صورتی که با مشکل مواجه شدند با شماره 09148555608 (غیب اله زاده) تماس بگیرند.

همچنین با مراجعه به کانال تلگرامی فیلم «هنگامه» به نشانی https://telegram.me/hengamefilm می‌توانید در جریان آخرین اخبار و اتفاقات مربوط به اکران اولین فیلم داستانی درباره مدافعان حرم قرار گیرید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.