۰۸:۱۹ - سه شنبه ۰۴ خرداد ۱۳۹۵

رئیس سابق هیات اسکیت در جایگاه دبیری هیات کشتی؛

چالشی که می تواند در آینده رشته کشتی را درگیر کند

در شرایطی که فردی غیر از جامعه کشتی در رأس این رشته قرار گرفته است، برای جلب نظر اهالی کشتی ضروری به نظر می‌رسید که در این وضعیت انتخاب ذوالقدر شجاعی می‌تواند در آینده برای این هیات چالش ایجاد کند.

به گزارش  پایگاه خبری شاهین نا؛ زمانی که محمد مجیری توانست ریاست هیات کشتی استان اصفهان را در اختیار بگیرد، فرهاد رحیمی دبیری این هیات را برعهده داشت اما پس از مدتی رحیمی به نایب رئیسی رسید و ابوذر شیرانی به عنوان جانشین وی معرفی شد.

شیرانی در دوره ریاست داود شیران نیز مدتی این مسئولیت را در اختیار داشت اما دوره مجدد مسئولیتش دوام چندانی نیافت و حکم دبیری این بار برای علیرضا ذوالقدر شجاعی صادر شد تا این هیات در مدت کوتاهی سه تغییر را در پست دبیری تجربه کند.

برخلاف دو دبیر قبلی هیات، انتخاب ذوالقدر در نوع خود عجیب و سؤال برانگیز است و ابهاماتی را به همراه آورده است.

وی از ابتدای فعالیت هیات اسکیت در استان اصفهان، ریاست این هیات را برعهده داشت و در این دوران، اسکیت اصفهان نیز توانست شرایط مناسبی در سطح کشوری به دست بیاورد، به ویژه در رشته رول بال که در این استان رشد پیدا کرد و تیم منتخب اصفهان نیز تا نایب قهرمانی مسابقات جهانی پیش رفت.

تا اینکه اردیبهشت ماه سال گذشته به دلیل آنچه مشکلات خانوادگی و مشغله کاری عنوان شده بود، از سمت خود استعفا کرد تا داود بحیرایی به عنوان سرپرست هیات معرفی شده و سپس در مجمع انتخاباتی نیز با کسب حداکثر آرا، ریاست این هیات را به خود اختصاص بدهد.

پس از رفتن شجاعی از هیات، دختر وی نیز که سمت نایب رئیسی هیات را داشت، جایش را به فرد دیگری داد که البته اطلاع درستی در دست نیست که جدایی با وی با نظر خودش یا به اجبار بوده است.

البته در این یادداشت، هیات اسکیت و تغییرات صورت گرفته در آن مدنظر نیست بلکه بحث بر سر شرایط فعلی هیات کشتی است. جامعه کشتی معمولاً تمایلی به ریاست افرادی که در این رشته فعالیت نداشته‌اند، در بحث مدیریتی هیات نداشته‌اند و طی یک دهه اخیر تمام روسای هیات کشتی، سوابقی در این رشته داشته‌اند اما انتخاب محمد مجیری به عنوان یک مدیر اقتصادی انجام گرفت که در وضعیت فعلی که اداره ورزش و جوانان و فدراسیون کشتی توان کمک به هیات را ندارند، بتواند منابع مالی مورد نیاز را تأمین کند.

حال و این شرایط ضرورت حضور یک دبیر که از فعالان این رشته باشد، برای جلب نظر اهالی کشتی ضروری به نظر می‌رسید که در این وضعیت انتخاب ذوالقدر شجاعی می‌تواند در آینده برای این هیات چالش ایجاد کند.

مدیریت هیات کشتی را می توان دشوارترین مدیریت در هیات های ورزشی استان اصفهان عنوان کرد و تجربه سال های گذشته نشان داده که اهالی کشتی به ویژه پیش کسوتان این رشته، هیج گاه از نحوه مدیریت روسای هیات رضایت نداشته اند که این شرایط برای مجیری نیز وجود دارد و تنها پس از سپری شدن چند ماه از ریاست وی در این هیات بود که صدای انتقادات بلند شد و به همین واسطه پیش بینی می شود حضور شجاعی در مسولیت دبیری هیات بازخوردهای چندان مثبتی نداشته باشد.

البته انتخاب شجاعی جای خوشحالی را به همراه داشت که مشکلات شخصی و خانوادگی شجاعی در ظرف یک سال رفع شده است زیرا در غیر این صورت تعویض ریاست یک هیات با دبیری یک هیات دیگر وجود نداشت.

صاحب نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.