۱۰:۰۰ - یکشنبه ۰۲ خرداد ۱۳۹۵

کارشناس دینی و مذهبی:

بزرگترین مانع ظهور نبود یاران واقعی به اندازه کفایت است

حجت الاسلام جعفریان با اشاره به اینکه وجود موانع باعث تاخیر در ظهور منجی عالم بشریت می شود که مهمترین آن نبود یار واقعی امام عصر به اندازه کفایت است، گفت: بهترین راهکار برای تعجیل فرج، افزایش معرفت نسبت به ولی عصر(عج) است.

به گزارش  پایگاه خبری شاهین نا؛ حجت الاسلام المسلمین جعفریان از کارشناسان  دینی و مذهبی، بامداد روز نیمه شعبان  در مراسم احیا میلاد حضرت حجت ابن الحسن العسکری در امامزاده احمد اصفهان به بیان دلالت ایات قرانی و احادیث فراوان مبنی بر وجود حضرت مهدی (عج) پرداخت و گفت: حتی با قاطعیت می توان ادعا نمود که روایات موجود در منابع اهل سنت مبنی بر اعتقاد به ظهور حضرت صاحب العصر(عج) اگر بیش تر از منابع شیعی نباشد کمتر هم نیست.

وی با اشاره به آیه ۱۰۵ سوره انبیاء خاطر نشان کرد: در کتاب تورات حضرت موسی (ع) و کتاب زبور حضرت داود (ع) از کتب آسمانی عهد عتیق که هم اکنون در دست اهل کتاب و مورد قبول آن‌هاست، بشارت های زیادی درباره ی ظهور مصلح آخرالزمان آمده است.

این کارشناس دینی تصریح کرد: همچنین در جای جای کتاب‌های اناجیل چهارگانه بشارات مختلفی پیرامون منجی موعود و خصوصیاتش آمده است.

حجت الاسلام والمسلمین جعفریان در ادامه با اشاره به جمله ای از خواجه نصیر الدین طوسی که در کتاب “کشف المراد” در مورد وجود مقدس امام زمان(عج) می گوید: «وجوده لطف و تصرفه لطف الاخر»، ابراز کرد:  امام زمام«عج» مطابق روایات فراوان در میان مردم زندگی می کنند و حتی در روایات هست که وقتی ایشان ظهور می کنند بسیاری با تعجب می گویند ما ایشان را قبلا دیده ایم.

وی افزود:  اگر حضرت در پس پرده غیبت به سر می برند این از بی لیاقتی ماست زیرا خداوند ۱۲ چراغ نورانی و نور مقدس را برای هدایت مردم سر راه ایشان قرارداد ولی ۱۱ نفر از این انوار مقدس به طرق مختلف به شهادت رسیدند، لذا خداوند اخرین نور مقدس و راهنمای بشریت را مخفی نگه داشت تا هر زمان مشیت الهی مقدر کرد و ما موانع ظهور را از سر راه برداشتیم از وجود نورانی ان حضرت و مواهب حکومت جهانی ایشان بهره ببریم.

این کارشناس دینی در پایان بیان کرد: بزرگترین مانع در راه ظهور حضرت مهدی(عج) نبود یار واقعی به اندازه کافی یعنی کسی که با ایشان سنخیت داشته و مطیع اوامر ایشان باشد دانست، لذا منظور از نبود یاران، این نیست که پیرو و محب نداشتند، بلکه منظور یاران حقیقی و شیعیان واقعی است که هم از نظر معرفت نسبت به امامان کامل باشند، هم از نظر ایمان قوی و محکم، و هم از نظر شجاعت و توان و قدرت، مردِ رزم و قیام باشند.

مباحث

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.