۰۷:۴۴ - یکشنبه ۰۲ خرداد ۱۳۹۵

معاون پژوهشی موسسه آینده روشن:

ظرفیت‌ اندیشه مهدوی و مسئولیت‌های امروز مهدی‌باوران

معاون پژوهشی موسسه آینده روشن گفت: اندیشه مهدویت ظرفیت حل بحران‌ها و فتنه‌های آخرالزمان را دارد و همان طور که در گذشته تاریخ دست ما را گرفته، امروز هم می‌تواند دوای درد بالفعل ما باشد.

به گزارش  پایگاه خبری شاهین نا؛ نصرت‌الله آیتی، نویسنده و محقق مهدوی و معاون پژوهش موسسه آینده روشن در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) گفت: اعتقاد به نجات و ظهور در درون خود حاوی باورها و آرمان‌های بلندی است، اعتقاد به اینکه خدا بشر را فراموش نکرده است و او را در میان امواج بلا ومصیبت تنها نگذاشته است؛ باور به اینکه خدا در سرنوشت بشر دخالت خواهد کرد و نمی گذارد سردمداران طاغوت، آینده بشر را تباه کنند، ایمان به این موضوع آینده ای روشن و تابناک را فراروی بشرمی گذارد که آینده با همه فراز و نشیب هایش از آن مومنان و قدیسان و صدیقان است.

وی اظهار کرد: باور به اینکه ظلم و ستم و جنگ و خشونت و استثمار، همیشگی نیست و این تسلط ظالمانه روزی تمام خواهد شد و در این جهان ظلمت شاهد انفجار نور خواهیم بود و این وضع موجود وضع مطلوب بشر نیست خود می تواند روحیه امید ایجاد کند و از طرفی مسئولیت آور است.

آیتی عنوان کرد: برای ساختن چنین دنیایی باید تلاش کرد؛ تلاشی متناسب با ارزش‌های الهی و آسمانی و انسانی و نه ارزش های برخاسته از میل و هوس صاحبان قدرت های نامشروع؛ اگر این اعتقاد را داشته باشیم مومنان و موعودباوران در قبال این اندیشه نمی‌توانند بی تفاوت باشند.

معاون پژوهش موسسه آینده روشن بشریت افزود: اولین مسئولیت ما موعودباوران و مهدی باوران این است که ظرفیت فوق العاده این اندیشه را باور کنیم و به اهمیت بی بدیل آن ایمان بیاوریم.

این نویسنده مهدوی تصری کرد: شیعه علیرغم همه تنگناها در طول تاریخ با این اندیشه از خود صیانت کرده و ماندگار شده است زیرا همیشه دست حمایت حضرت را درک کرده و ما با همین اندیشه که حضرت فرمود ما از شما مراقبت می کنیم انقلاب کردیم انقلاب که همه معادلات جهانی را به هم ریخت.

ظرفیت اندیشه مهدویت برای حل فتنه‌ها

این محقق تصریح کرد: این اندیشه ظرفیت حل بحران‌ها و فتنه‌های آخرالزمان را دارد و همان طور که در گذشته تاریخ دست ما را گرفته می تواند دوای درد بالفعل امروز ما هم باشد.

وی افزود: دومین مسئولیت ما این است که برای احیاء این اندیشه و ترویج آن همت مجددی برای انسان خسته آخرالزمان به کار بندیم؛ بشر امروز از جنگ و بی عدالتی خسته شده و هیچ دارویی بهتر از اندیشه ظهور برای مردم وجود ندارد بنابراین همه باید پرچم دعوت مردم به خدا و معنویت را بلند کنیم و همدل و یکدل در ترویج آن باشیم.

آیتی، اتحاد حول این باور مشترک را مسئولیت دیگر موعودباوران دانست و افزود: خود حضرت فرمودند اگر شیعیان ما در وفای به عهدی که برعهده آنان است یکدل و یک‌زبان می شدند میمنت ملاقات ما نصیبشان می شد بنابراین امروز که دل همه برای حضرت می تپد و جمکران میعادگاه میلیون ها عاشق است و ظرفیتی برای اتحاد حول این محور است باید اختلافات و کدورت ها و پلشتی ها را کنار بگذاریم و همه در مسیر ایجاد زمینه ها برای ظهور قدم برداریم.

محافظت از اندیشه زلال مهدوی

این محقق حوزه مهدویت عنوان کرد: مسئولیت دیگر این است که تلاش کنیم از این اندیشه ناب و زلالی آن محافظت کنیم زیرا همیشه باورهای زلال در معرض خرافات و تحریفات بوده است و دشمنی ها نیز به آن شتاب بخشیده تا چهره زیبای این مقدسات تخریب شود بنابراین باید مقابل بدعت ها و خرافات بایستیم.

وی ادامه داد: باید در مراسم ها آنچه مورد رضایت حضرت است صورت بگیرد گاهی مراسمی به عشق امام گرفته می شود اما کارهایی آن هم از روی غفلت که تناسبی با اهداف ندارد صورت می گیرد که باید از آن پرهیز شود همچنین گاهی جریانات انحرافی صورت می‌گیرد و کسانی با دعاوی بی جهت خود را منتسب به حضرت می کنند که باید هوشیار باشیم و نباید دردام این افراد فرصت طلب بیفتیم.

آیتی اظهار کرد: زمینه‌سازی برای ظهور مهمترین مسئولیت ماست زیرا آرمان‌های حضرت یک شبه رخ نمی‌دهد و همه باید برای صلح و امنیت و تامین فضیلت ها قدم برداریم تا مسیر ظهور نزدیکتر شود.

وی تاکید کرد: این مسایل دفعتا اتفاق نمی افتد و باید بخشی از این مسئولیت ها به دست مومنان زمینه‌سازی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.