۱۵:۴۶ - جمعه ۱۴ خرداد ۱۳۹۵

امام جمعه شاهین شهر:

الهی بودن رمز بقا و ماندگاری امام (ره) است

حجت الاسلام ملکیان امام جمعه شاهین شهر گفت: رمز پایداری، عظمت، ماندگاری راه و اندیشه حضرت امام خمینی(ره) این بود که هیچگاه بدنبال بدست آوردن مقام و منسب و شهرت نبود بلکه در همه کارها تنها خدا را می دید و هدفی جز یاری دین خدا نداشت.

به گزارش  پایگاه خبری شاهین نا؛ امام جمعه شاهین شهر در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و ترک معاصی، با استناد به حدیثی از حضرت امام رضا(ع) به بهره برداری از باقی مانده ماه پر خیر و برکت ماه شعبان دعوت کرد.

وی با اشاره به درپیش بودن ماه مبارک رمضان، عبادتی را مقبول درگاه الهی دانست که موجب حرکت انسان به سوی کمال و تعالی باشد و افزود: برای ورود به ماه ضیافت الهی باید مراقب همه اعضاء و جوارح خود باشیم .

حجت الاسلام مرتضی ملکیان بابیان اینکه روزه خواری علنی حرام است و باید برخورد شود تاکید کرد: کسانی که از روزه گرفتن معذور هستند باید احترام ماه مبارک را داشته باشند و از روزه خواری علنی که حرام شرعی است خودداری کنند و دستگاه های نظارتی نیز باید به مراکز توزیع مواد غذایی نظارت جدی داشته باشند.

وی با توصیه به بهره برداری از ماه مبارک رمضان خاطرنشان کرد: باید قدر این ماه مبارک را بدانیم و از الان با خدای خود عهد بسته و مهیای ورود به کلاس فشرده سی روزه ماه مبارک رمضان شویم که نتیجه آن بدست آوردن تقوای الهی است.

خطیب نماز جمعه شاهین شهر در ادامه ماه خرداد را ماه وقایع تلخ و شیرین برای انقلاب اسلامی خواند و با بیان اینکه ارتحال جانگداز بنیانگذار انقلاب اسلامی یکی از تلخترین وقایع این ماه می باشد، گفت: رمز پایداری، عظمت، ماندگاری راه و اندیشه امام(ره) و انقلاب اسلامی که یادگار امام می باشد و همچنین علت تازه بودن داغ رحلت امام با گذشت 37 سال به فرموده رهبر انقلاب، خدایی بودن این مرد خدا است چرا که در همه کارها تنها خدا را می دید و در راه او مجاهدت می کرد.

وی انجام تکلیف و وظیفه شرعی را عامل برانگیخته شدن امام(ره) خواند و افزود: امام خمینی(ره) هیچگاه بدنبال بدست آوردن مقام و منسب و شهرت نبود بلکه در همه حال جز یاری دین خدا هدفی دیگر نداشت.

حجت الاسلام ملکیان با بیان اینکه حضرت امام در راه اطاعت خدا بسیار جدی بودخاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) با تاسی از پیامبر اکرم(س) به تنهای قیام علیه رژیم ستم شاهی را آغاز کرد و در مقابل ظلم و کفر ایستاد.

وی به حضور با عظمت ملت قدرشناس ایران اسلامی در مراسم هر ساله سالگرد ارتحال امام(ره) اشاره و تصریح کرد: حضور چشمگیر اقشار مختلف مردم در مراسم سالگرد ارتحال امام نشانه قدرشناسی ملت ایران و مشت محکمی بر دهان یاوه گویان و کسانی که میخواهند امام را تحریف کنند است.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.