۲۳:۱۵ - دوشنبه ۰۵ اسفند ۱۳۹۲

جانشین فرماندهی انتظامی استان اصفهان:

هر فرد معتاد یک بمب دستی خطرناک

جانشین فرماندهی انتظامی استان اصفهان: در جرم شناسی، پدر و مادرهایی که در تربیت فرزندان خود غفلت می کنند و مدیریت ذهنی فرزندان خود را در دست ندارند، با پدر و مادرهایی که رفتار جنایی دارند هردو در جرم شناسی نمره صفر را دارند.

SAM_1427

 

به گزارش پایگاه خبری شهرستان شاهین شهر و میمه “شاهین نا” به نقل از صاحب نیوز، با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهین شهر و ارگان‌های مرتبط دومین سمینار بررسی آسیب های اجتماعی با عنوان اعتیادرونگردان‌ها در محیط کار و زندگی با حضور مسئولین استانی و شهرستانی در تالار شیخ بهایی شاهین شهر برگزار گردید.

حجة الاسلام ملکیان امام جمعه شاهین شهر: دردومین سمینار آسیبهای اجتماعی با بیان اینکه انسان برای به کمال رسیدن یعنی جایی که ملائکه نمی توانند در آنجا قدم بگذارند و پرو بال بزنند باید هواهای نفسانی خود را کنترل کند اظهار داشت: مخالفت با هواهای نفسانی انسان را به اعلی علیین می رساند.

امام جمعه شاهین شهر افزود: دشمنان ازهواهای نفسانی انسان سوء استفاده کرده و با استفاده از ابزارها و تکنولوژی و با راه‌اندازی ماهواره‌ها و سایت‌ها از راه جنگ نرم برعلیه جوانان این کشور برخواسته‌اند. آنان برای جوانان ما و نسل ما نقشه دارند امروز برای سه کشور فارسی زبان با ۱۱۲ میلیون نفر جمعیت ۱۲۵ شبکه فارسی زبان راه‌اندازی کرده‌اند.چند سال پیش نتانیاهومی گوید: باید رژیم دو کشور راعوض کرد یکی عراق و دیگری ایران، که رژیم عراق را با حمله نظامی و رژیم ایران را باید با برنامه‌های تلویزیونی و میلیون ها گیرنده روی پشت بام ها تغییر داد.

 ملکیان با بیان اینکه هیچ وقت توقع نداشته باشید که استکبار جهانی از ما راضی باشد، افزود: هفته گذشته بعد از شکست ژنو دو آمریکا اعلام می کند که همه گزینه‌ها جز یک گزینه روی میز است و آن گزینه حمله نظامی می باشد این خیلی معنا دارد، آنان مسلمانان را به جان یکدیگر می اندازند تا از هر طرف که کشته شود به نفع آنها باشد امروز دشمن درصدد است تا تعداد مسلمانان را کم کند.

 امام جمعه شاهین شهر افزود: نیروی جوان سرمایه عظیم هر کشوری است اگرجوانان یک کشور نیروی جوانی نداشته باشند آن کشور نابود می شود. دشمن با مواد مخدر‌های  سنتی و نوین در صدد نابود کردن جوانان این کشور است. دین مبین اسلام می گوید هر چیزی که برای سلامتی انسان ضرر داشته باشد حرام است؛ مواد مخدر نیزبر سلامتی انسان اثر سوء دارد و خانواده هارا فلج می کند.

هادی‌زاده فرماندار شهرستان شاهین شهر و میمه در این همایش ضمن گرامی داشت یاد و خاطره ۳۵۰۰ شهید مبارزه با مواد مخدرکه جمهوری اسلامی در راه تجارت مافیایی غیر قانونی تقدیم کرده بیان داشت: بشر بریده از خدا و بی محتوا راهی جز سرگردانی ندارد و این مولفه‌ای است که باید جوانان نسبت به آن توجه کنند.

فرماندار شهرستان افزود: امروزه در دنیا فقر، بیکاری و از بین بردن محیط زیست و بهره کشی بیش از ظرفیت کره زمین، هوای آلوده، آب آشامیدنی نامناسب وجود دارد، صنعت در خدمت انسان نیست بلکه انسان در خدمت صنعت است اعتیاد با چند صد میلیون معتاد به عنوان یکی از معضلات بشری است که به جهت مرکزیت و موقعیت کشورمان آسیب های فراوانی دیده ایم.خانواده آسیب دیده ارتباطات قطع شده، حواسمان به حقیقت باشد.

سرهنگ حسین‌زاده جانشین فرماندهی انتظامی استان اصفهان، موضوع مواد مخدر را بسیار فریبنده مطرح کرد و گفت: تقریبا صددرصد معتادین تصور نمی کردند روزی یک مجرم، تبهکارباشند.

سرهنگ حسین‌زاده با بیان اینکه پیام پلیس این است؛ خطر مواد مخدربرای اشخاص خاصی نیست افزود: پلیس با ورود به خانه‌ها و مکان‌ کسانی که در امر مواد مخدر فعالیت دارند و با دستگیری افراد مجرم، برخورد می کند.

جانشین فرماندهی انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه وقتی خانواده‌ای ناخدا و سکان دار نداشته باشد، فرزندان و اعضای این خانواده چه مصیبت هایی را باید تحمل کنند افزود: در جرم شناسی، پدر و مادرهایی که در تربیت فرزندان خود غفلت می کنند و مدیریت ذهنی فرزندان خود را در دست ندارند، با پدر و مادرهایی که رفتار جنایی دارند هردو در جرم شناسی نمره صفر را دارند.

وی گفت: با بررسی پرونده‌های افراد دستگیر شده هر فرد معتاد بویژه معتاد به مواد روانگردان یک بمب دستی خطرناک است که ممکن است زیر گوش هر کدام از ما منفجر شود یک فرد معتاد برای تامین نیاز روزانه خود به سرقت دست می زند و ممکن است در حین سرقت قتلی نیز رخ دهد که این در اثر ترک فریضه‌ امر به معروف و نهی از منکر از جانب همه جامعه است.و هرچه تعداد افراد مجرم و دستگیری این اشخاص بیشتر باشد چیزی جز افزایش خشونت در پی نخواهد داشت.

سرهنگ حسین زاده با بیان اینکه دروازه ورود به دنیای سیاه و بدبختی اعتیاد سیگار و قلیان می باشد در خصوص ضایعات مواد مخدرافزود: با توجه به اینکه با دو کشور عمده تولید کننده مواد مخدر دردنیا با داشتن بیش از ۲۰۰۰ کیلومتر مرز مشترک داریم و همسایه هستیم. سالیانه در این دو کشور با حمایت های ناتو در پشت مرزهای ایران درحدود ۸ الی ۱۲ هزار تن مواد مخدر تولید می شود.از آنجاییکه جوانان سرمایه و مایه عزت، قوام و استواری هر کشوری هستند، دشمن جوانان ما را مورد هدف قرار داده است مواد مخدر جوانان ما را می گیرد درواقع هدف دشمن گرفتن عزت و استواری کشور ما است. در حال حاضر ۶۰ درصد مجرمین کشور، ۵۵ درصد عامل طلاق درکشور، حدود ۶۰درصد عوامل قتل وهمسر و کودک آزاری از اثرات مواد مخدر است.

جانشین فرماندهی انتظامی استان اصفهان افزود: در خصوص برخوردهای انتظامی آمار کشفیات ما امسال از مرز۳۲ تن مواد مخدر گذشت. همچنین از برنامه های پلیس در سال ۹۳ برخورد جدی تر و دقیق تر با ساقیان مواد مخدردرشهرها، کوچه‌ها، خیابان‌ها و محلات می باشد.

شاه محمدی رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان از سوی ۱۷۰ دانشگاه استان، دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهین شهر را پایلوت اجرای سمینارهای آموزشی اعلام کرد و گفت: تفاهم نامه ۴۲ برنامه تلویزیونی در صدا سیما استان به امضا رسید، همچنین جهت آگاهی بخشی و اطلاع رسانی از عوارض سوء مصرف مواد مخدر۸۴برنامه در سال ۹۳ تهیه می شود.

شاه محمدی افزود: وظیفه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدربا تشکیل ۵ کمیته پل ارتباطی بین دستگاه‌های استانی با دستگاه‌های اجرایی می باشد. که شامل: کمیته مقابله با عرضه ـ کمیته فرهنگی، پیشگیری ـ کمیته درمان ـ  کمیته حمایت های اجتماعی ـ کمیته مشارکت‌های مردمی و حقوقی ـ کمیته پژوهشی که اخیرا اضافه شده، و کمیته ویژه زنان و کمیته اشتغالزایی  می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.