۲۱:۳۰ - شنبه ۰۳ اسفند ۱۳۹۲

یاوری مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان:

کشور ما نیاز به انقلاب اهدای کتاب دارد

پرورش رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان با بیان اینکه بخش کودک در کلیه کتابخانه‌های شهرستان راه اندازی شده است، گفت: بدلیل استقبال خوب جوانان شاهین شهر از کتابخانه‌های شهر در ایام امتحانات با کمبود فضا و سالن مطالعه مواجه هستیم.

ketabkani3

 

به گزارش پایگاه خبری شهرستان شاهین شهر و میمه “شاهین نا”، حجة الاسلام ملکیان امام جمعه شاهین شهر در جلسه انجمن و کمیته دائمی نهضت مطالعه مفید شاهین شهر که با حضور مدیر کل کتاب خانه های استان و فرماندار شهرستان و اعضای کمیته در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شده بود، بیان داشت: با فرهنگ نهضت باید با نهضت مطالعه برخورد کرد.

امام جمعه شاهین شهر افزود: از آنجایی که ما بین دو عدم قرار داریم گذشته که رفته و آینده نیز نرسیده اما باید از فرصتی که درآن قرار داریم بهترین بهره و استفاده را ببریم، که بهترین کار نیز عبادت کردن است؛ شیخ عباس قمی از مرحوم محدث قمی نقل می کند: که بهترین عبادت در شبهای قدر انجام کارهای علمی است و چون بهترین کار عبادت و بالاترین عبادت انجام کارهای علمی است که کار علمی نیز بدون مطالعه امکان پذیر نیست.

ملکیان با بیان اینکه؛ باید از فرصت مرده در آرایشگاه‌ها و مطب پزشکان جهت مطالعه کتاب بهترین استفاده را برد افزود: مقام معظم رهبری در فرصت زمان طی مسیر تهران به مشهد چندین جلدکتاب قطور را مطالعه کرده اند.

سپس رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان با ارائه گزارشی وضعیت کتاب و کتابخوانی در طی ۴ سال گذشته تا کنون را مورد بررسی قرار داد.

پرورش با اشاره به تعداد کتابخانه‌های شهرستان که از ۵ کتابخانه به ۱۵ کتابخانه در طول ۴ سال گذشته اافزایش پیدا کرده اظهار داشت: در حال حاضر اکثر کتابخانه های شهرستان دو شیفت در حال انجام فعالیت هستند.

رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان افزود: در هفته کتابخوانی دو ایستگاه مطالعه یکی در بیمارستان گلدیس و دیگری در پایانه مسافربری شاهین شهر با ۱۰هزار جلد کتاب راه اندازی شده که این رقم طی ماه‌های آینده به ۲۰ هزار جلد کتاب خواهد رسید.

وی با بیان اینکه بخش کودک در کلیه کتابخانه‌های شهرستان راه اندازی شده است، افزود: بدلیل استقبال خوب جوانان شاهین شهر از کتابخانه‌های شهر در ایام امتحانات با کمبود فضا و سالن مطالعه مواجه هستیم.

یاوری مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان در این جلسه اظهار داشت: در کشور به یک انقلاب اهدای کتاب نیاز داریم چون با ترویج فرهنگ اهدای کتاب می توانیم موفق باشیم.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان با بیان اینکه در سال گذشته با اهدای ۱ میلیون جلد کتاب از محل منبع ملی قدم مثبی برداشته‌ایم افزود: شهرداران با قرار دادن یکی از استندهای تبلیغاتی خود در جهت ترویج فرهنگ کتاب و کتاب خوانی همکاری کنند.

یاوری ادامه داد: امسال و همزمان با دهه مبارک فجر همه کتابخانه های عمومی شهرستان به سیستم سامان متصل شد.

لازم به ذکر است؛ اعضای جلسه هر کدام به ایراد نقطه نظرات خود پرداختند.

ketabkani ketabkani1 ketabkani2 ketabkani3

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.