۲۲:۲۴ - دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵

معاون عملیات کل سپاه:

نیروی ارزان و مزدور بانام دین در جنگ نیابتی علیه ایران اسلامی

سردار ربانی معاون عملیات کل سپاه گفت: دشمن با استفاده از نیروی ارزان و مزدور با نام تشکیل حکومت اسلامی در دو جبهه عراق و سوریه علیه قدرت دفاعی جمهوری اسلامی جنگ نیابتی را آغاز کرده است.

به گزارش  پایگاه خبری شاهین نا؛ معاونت عملیات کل سپاه در آستانه اعیاد شعبانیه و در جمع مردم شهر گز با مرور عمر پر برکت انقلاب اسلامی گفت: حوادثی که انقلاب اسلامی طی چهار دهه پشت سر گذاشته است به لحاظ تعدد و تنوع بی نظیر و تنها قابل مقایسه با حوادث صدر اسلام است.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی در طول عمر خود از همه تهدیدات دشمنان با کسب دستاوردی گامی به جلو برداشته است خاطرنشان کرد: در حالی که دشمن همه توانمندیهای خود را برعلیه ایران اسلامی بسیج کرده بود، انقلاب اسلامی نفوذ استراتژیک و اثرگذار خود را تا دریای مدیترانه گسترش داده و مرزهای دفاعی خود را در قالب محور مقاومت به اقصی نقاط کشورهای منطقه توسعه داد.

سردار حاج مهدی ربانی توسعه قدرت دفاعی انقلاب اسلامی به مرزهای کشورهای منطقه، علی رغم تهدیدات دشمنان را موفقیت بزرگی دانست و افزود: با توسعه نفوذ و اثرگذاری جمهوری اسلامی بر تحولات منطقه، تهدیدات دشمنان نیز پیچیده تر و به شکل ترکیبی در ابعاد مختلف تکمیل و همزمان در بخش داخلی و دو بخش خارجی بر کشور ما تحمیل کرده اند.

نیروی ارزان و مزدور با نام دین در جنگ نیابتی علیه ایران

وی تصریح کرد: دشمن با استفاده از نیروی ارزان و مزدور با نام تشکیل حکومت اسلامی در دو جبهه عراق و سوریه علیه قدرت دفاعی جمهوری اسلامی جنگ نیابتی را آغاز کرده است.

معاون عملیات کل سپاه با بیان اینکه گروهک های تروریستی منطقه با هدف ایجاد شکاف و اختلاف بین مذاهب شیعه و سنی و قومیتها محورهای مقاومت را اشغال کرده اند خاطرنشان کرد: دشمن با همراهی کشورهای غربی، مرتجعین عرب و صهیونیستها در صف واحد یک محور غربی عربی عبری از نیروهای داعش را در سراسر کشورهای محور مقاومت توسعه داده و به سرعت پیشروی کرد.

وی با اشاره به تغییرات ساختار سیاسی کشورهای منطقه در قالب بیدار اسلامی اظهار کرد: زمانی که در بیان مواضع صریح همه در ابهام بودند رهبر انقلاب اسلامی با درایت صف دشمنان را از هم تفکیک کرده و ماهیت اصلی گروه های مسلح را آشکار ساخت.

همه امکانات و تجهیزات برای تغییر جبهه مقاومت و حفظ منافع اسرائیل در منطقه است

سردار ربانی اضافه کرد: همه نیروهای ارزان که با نام و شعار دین به صحنه آمده و در پادگان های غربی، کشورهای عربی آموزش و در بیمارستان های اسرائیل مداوا می شدند و تجهیزات و سلاح هایی که توسط کشورهای غربی تامین می شد در جهت حفظ امنیت و منافع اسرائیل می باشد.

وی به حاشیه بردن جریان مقاومت حزب الله در برابر اسرائیل را یکی دیگر از اهداف دشمنان و گروهک های تروریستی در قالب جنگ شیعه و سنی دانست و خاطرنشان کرد: گروهک های تروریستی در یک عملیات روانی گسترده از هیچ جنایتی دریغ نکرده و هزاران نوع شکنجه که در تمدن پیشرفته غربی و بشری تصور آن امکان نداشت به عنوان قوه قهریه و رعب و وحشت تبلیغ و به تصویر کشیدند.

معاون عملیات سپاه به تشکیل و اعزام اولین حلقه دفاعی با تدبیر رهبر انقلاب در قالب نیروهای مستشاری به کشورهای عراق و سوریه در زمانی که شعار ضدیت با شیعه گروهک های تروریستی به تخریب اماکن مقدسه تبدیل شده بود اشاره کرد و افزود: پس از جنایت های گروهک تروریستی با تدبیر رهبر معظم انقلاب تعدادی نیروی اندک در قالب نیروهای مستشاری به عراق و سوریه اعزام و با نیروی ایمان، ایثار و شجاعت در برابر دشمنان ایستاده و سد دفاعی ایجاد کردند.

اتحاد و وحدت شیعه و سنی و غیر مسلمانان از دستاوردهای مهم جبهه مقاومت است

وی به تشکیل بسیج عمومی با خیل عظیم نیروهای مردمی و حمایت مرجعیت عراق در کشورهای عراق، سوریه و یمن در کنار ارتش اما با گستردگی، ایمان و ایستادگی بیشتر در برابر دشمن اشاره و خاطرنشان کرد: وحدت، همدلی و اتحاد بین شیعه، سنی، مسیحیت و قومیتها یکی از دستاوردهای مهم جبهه مقاومت می باشد.

سردار ربانی به اتحاد یکپارچه نیروهای مسلح متشکل از کرد و لر و عرب و عجم در یک صف واحد برای دفاع از کشور و اسلام اشاره و تصریح کرد: در عراق با محوریت سردارحاج قاسم سلیمانی همه نیروها در یک جبهه واحد در برابر دشمن ایستادگی کرده و موفق به آزادسازی شهر کوبانی شدند.

تشکیل امت واحد اسلامی در سطح بین الملل در منطقه

وی با بیان اینکه امروز شاهد تشکیل نیروی مردمی مسلح در قالب امت اسلامی در منطقه و سطح بین المللی هستیم در توان شکست آنها را هیچ ارتشی ندارد خاطرنشان کرد: گرچه امروز ارتش‌ها بدلیل ساختار کلاسیک خود آسیب پذیر و شکست پذیر هستند اما در مقابل هیچ گروهی توان مقاومت در برابر توده های عظیم با ایمان و مسلح مردمی را نخواهد داشت.

معاون عملیات سپاه روند پیروزی ها را به سمت محدود کردن دشمن در جغرافیا و گسترش آزادسازی شهرهای تحت تصرف تروریست ها عنوان کرد و افزود: اگر روزی دشمن در کوتاهترین زمان در فکر تغییر حاکمیت سوریه بود امروز با قبول شرایطی حاکمیت فعلی را پذیرفته و در یک ناامنی کنترل شده جبهه ها را هدایت می کنند.

وی به حوادث ترکیه، فرانسه و برخی کشورهای حامی تروریست اشاره و خاطرنشان کرد: گرچه مدت ها قبل از آن رهبر معظم انقلاب تبعات حمایت از این گروه ها را پیش بینی کرده بود ولی آنها توجه نکردند امروز با توجه به رخدادهای اخیر و عقب نشینی گروه های تکفیری و برداشتی که از دین دارند سردمداران کشورهای حامی تروریستها از ناامنی گسترده ای که در این کشورها بوجود خواهد آمد در وحشت و اضطراب هستند.

تحرکات اخیر تروریست ها در خان طومار ابرای چانه زنی سیاسی در منطقه است

سردار ربانی تحرکات اخیر تروریست ها در منطقه خان طومان را یک حرکت مقطی و از روی استیصال برای چانه زنی سیاسی در منطقه به لحاط نظامی خواند و اظهار کرد: جدا کردن حلب از کشور سوریه با ایجاد منطقه پرواز ممنوع که از اهداف دشمن بود با استفاده از ترفند آتش بسی که با محوریت روسیه در سوریه برقرار شده بود نیروهای مجهز خود را متمرکز و به برخی نقاط حمله کرد.

معاون عملیات سپاه اضافه کرد: امروز دشمن با ایستادگی نیروهای داوطلب مردمی کشورهای منطقه، به راحتی نمی تواند از ابزارهای بین المللی برای ایجاد منطقه امن و مورد دلخواه خود استفاده کند.

وی با بیان اینکه به لحاظ نوع مسئولیتی که بر عهده دارم تقاضای حضور در محور مقاومت از تقاضاهای مسرانه جوانان و نیروهای مردمی است، این سیل خروشان تقاضاهای مسرانه را نشان ایمان و وفاداری ملت ایران در این راه مقدس و دستاوردی بزرگ خواند و افزود: براساس تدابیر و سلسه مراتب در حال حاضر ضرورت حضور گسترده وجود ندارد.

قدرت اراده الهی، رهبری ولایت فقیه و حضور مردم در همه عرصه ها ازعوامل مهم پیروزی انقلاب اسلامی است

سردار ربانی پیروزی نهایی را ازان ملت بزرگ ایران دانست و اراده الهی، نقش بی بدیل ولایت فقیه، ایمان و وفاداری و حضور ملت ایران در همه صحنه های انقلاب را از عوامل مهم این پیروزی عنوان کرد و افزود: اراده الهی عامل عبور انقلاب اسلامی از حوادث خطرناکی که هریک به تنهایی می توانست حاکمیت یک کشور را از بین ببرد می باشد که در طی 37 سال گذشته علاوه بر اینکه هیچ یک از تهدیدات اثرگذار نبوده بلکه موجب قدرتمند تر شدن انقلاب اسلامی نیز شده است.

وی نقش رهبر انقلاب و ولایت مطلقه فقیه را نقشی بی بدیل و مهم در کشور عنوان کرد و گفت: تا قبل از این حوادث ما ولایت فقیه را به لحاظ اعتقادی و فقهی مورد عنایت و اطاعت قرار می دادیم اما متفکران و اندشمندان باید به لحاظ کارکردی نقش ولایت فقیه را مورد بررسی قرار دهند.

معاون عملیات سپاه با بیان اینکه پس از پایان جنگ و ارتحال امام باور نمی کردیم فردی چنین مدیر، عالم، مجاهدی با این خصوصیات جانشین شایسته امام عزیز شود و انقلاب را از حوادث متعدد عبور دهد افزود: آمادگی و حضور مردم وفادار به نظام در همه ابعاد انقلاب از دیگر دلایل مهم پیروزی طی 37 سال گذشته است.

وی خانواده های معزز شهدا بویژه شهدای مدافع حرم را میزبانان واقعی دانست و با بیان اینکه شهدا در روز قیامت شافع ما هستند و شفاعت آنها با پیام فرزندان شهدا به ما می رسد تاکید کرد: باید قدردان خانواده های شهدا  و سپاسگزار خداوند متعال باشیم از اینکه در چنین مقطع حساس و دوران سرنوشت سازی که اسلام با وجود چنین رهبر و ملتی در مسیر حرکت به سمت حکومت جهانی طی می کند حضور داریم .

در ابتدای این مراسم کیانی بخشدار مرکزی شهرستان ضمن خیر مقدم، مردم شهر گز را مردمی شهید پرور و عالم پرور که دارای جوانانی پرشور و نشاط و آماده حضور در همه عرصه های نظام هستند معرفی کرد و افزود: بزرگداشت شهدا بزرگداشت و تکریم ارزشها و توجه به شناخت راه امام حسین (ع) می باشد.

مدیحه سرایی مداح اهل بیت، قرائت دکلمه توسط فرزند شهید سجاد مرادی و تجلیل از خانواده های شهدای مدافع حرم و اهدای لوح یادبود به سردار حاج قاسم سلیمانی و سردار ربانی و حجت الاسلام فغانی از دیگر بخشهای این مراسم بود که توسط هیئت جوانان قمر بنی هاشم شهر گز برخوار با حضور جمع هزاران نفری مردم این شهر در آستانه اعیاد شعبانیه برگزار شده بود.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.