۱۶:۱۶ - جمعه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۵

امام جمعه شاهین شهر:

کالای قاچاق ضربه بزرگی بر اقتصاد کشور وارد می کند

حجت الاسلام ملکیان وارد کردن کالاهای قاچاق و خودروهای شرکت های ورشکست شده خارجی را ظلم بزرگی دانست و با انتقاد از جولان کالاهای قاچاق در بازار ایران گفت: متاسفانه ایران دومین کشور در مصرف لوازم آرایشی است که ۷۵ درصد آن به صورت قاچاق وارد کشور می شود.

به گزارش  پایگاه خبری شاهین نا؛ امام جمعه شاهین شهر در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته ضمن تبریک فرارسیدن ماه شعبان گفت: خداوند متعال در ماه شعبان شعبه‌های خیر و برکت خود را بر روی بندگانش جاری می‌سازد.

وی با بیان اینکه ماه شعبان مقدمه ای برای ورود به ماه رمضان است و با توصیه به بهره بردن از شب ها و روزهای این ماه به حدیثی از امام سجاد(ع) اشاره کرد و افزود: متاسفانه امروزه غیبت از طرق مختلف رواج عجیبی در جامعه پیدا کرده و قبح ان از میان رفته است و غیبت که باب تهمت را نیز باز می کند آفت بزرگی برای مسلمانان می باشد.

حجت الاسلام مرتضی ملکیان در ادامه با اشاره به 18 اردیبهشت روز صلیب سرخ جهانی گفت: شتافتن برای نجات گرفتاران در حوادث از اعمال نیک و پسندیده ای است که در اسلام هم ردیف با ایمان به خدا می باشد.

وی به سالروز لغو قانون کاپیتولاسیون اشاره کرد و افزود: امام خمینی(ره) زمانی که رژیم وابسته پهلوی لایحه قانون کاپیتولاسیون را در مجلس سنا و شورای ملی به تصویب رساند با صدور اعلامیه ای شدید الحن علیه این قانون طوفان و زلزله ای به پا کرد.

خطیب نماز جمعه شاهین شهر اضافه کرد: گرچه آن زمان رژیم پهلوی اعتراض به یک آمریکایی را بدتر از اعتراض به شخص شاه می دانست و خط قرمز خود قرار داده بود اما به برکت مجاهدت های امام خمینی(ره) امروزه فریاد مرگ بر آمریکا نه تنها در ایران اسلامی بلکه در اقصی نقاط دنیا طنین انداز می شود.

وی آمریکا را شکست خورده خاورمیانه جدید دانست و خاطرنشان کرد: امروزه این ایران اسلامی است که حرف اول منطقه خاورمیانه را می زند چرا که آمریکا بدلیل از دست دادن آبروی خود در مسئله برجام  عکس العمل هایی از خود نشان می دهد.

حجت الاسلام ملکیان با تحسین از اجرای طرح امنیت اجتماعی در تهران تاکید کرد: طرح امنیت اجتماعی که توسط پلیس در حال پیگیری است باید در همه کشور بومی‌سازی و اجرا شود.

وی با بیان اینکه سالیانه با ورود قریب به 30 میلیارد دلار کالای قاچاق زیان بزرگی به اقتصاد کشور از جمله کاهش تولیدات داخلی، تعطیلی کارخانجات و بیکاری کارگران زیادی می شود اضافه کرد: برای نجات اقتصاد کشور باید مرزهای ورودی بسته شود.

امام جمعه شاهین شهر وارد کردن کالاهای قاچاق و خودروهای شرکت های ورشکست شده خارجی را ظلم بزرگی دانست و با انتقاد از جولان کالاهای قاچاق در بازار ایران افزود: متاسفانه ایران دومین کشور در مصرف لوازم آرایشی است که 75 درصد آن بصورت قاچاق وارد کشور می شود.

وی با ابراز تاسف از شرایط بوجود آمده در کشور عراق اظهارکرد: کشور عراق باید از تجربیات ایران اسلامی استفاده کند، ملت ایران با توکل به خدا، وحدت و پیروی از ولایت فقیه به پیروزی و اهداف بلند خود تشکیل انقلاب اسلامی رسید و دستاوردهای زیادی را بدست آورد.

حجت الاسلام ملکیان با بیان اینکه طی سال های اخیر بیش از 800 هزار نفر از مردم عراق بدست صدام، سپس آمریکا و داعش کشته شده اند افزود: شرایط امروز کشور عراق را فلج خواهد کرد و آمریکا و متحدانش نیز بهره خواهند برد.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.