۰۸:۵۸ - پنجشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۵

مبعث و رسالت امروز بزرگان جهان اسلام

بزرگان جهان اسلام باید از امکانات دولت‌ها برای اقدامات عملی استفاده کنند و از طریق ایجاد وحدت کلمه در امت اسلامی،‌ عمر خائنانه گروه‌هائی که ماموریت دارند چهره نورانی اسلام را مخدوش کنند پایان دهند.

به گزارش  پایگاه خبری شاهین نا؛ با اینکه ترویج اخلاق و گسترش آن در جامعه انسانی، از مهم‌ترین اهداف پیامبر گرامی اسلام بوده (انی بعثت لاتمم مکارم‌الاخلاق) و این وظیفه همواره بر دوش مسلمانان سنگینی می‌کند، سوگمندانه باید اعتراف کنیم که امروز خود مسلمانان گرفتار زشت‌ترین بداخلاقی‌ها هستند. نه تنها وجود گروه‌های تکفیری تروریستی همانند داعش و القاعده و طالبان و النصره و بوکوحرام، چهره اسلام را مخدوش کرده و ملت‌های مسلمان را در جنگ و کشتار و ناامنی فرو برده، بلکه حتی در کشورهائی که این گروه‌ها فعال نیستند نیز بداخلاقی‌های سیاسی موجب گرفتاری و مشکلات فراوان شده است.

مهم‌تر آنکه در آن دسته از کشورها که گروه‌های تکفیری تروریستی فعال هستند نیز با اینکه دولتمردان و فعالان سیاسی باید متحد باشند تا بتوانند این دشمنان خانگی را سرکوب و عقبه‌های خارجی آنها را نیز ناکام نمایند، خودشان به جان همدیگر افتاده‌اند و زمینه را برای موفقیت تروریست‌ها فراهم می‌کنند. این وضعیت، درست برخلاف تعالیم پیامبر اسلام و قرآن کریم است که مسلمانان را به «اخوت» و «وحدت» دعوت و توصیه فرموده و از تفرقه و برادرکشی برحذر داشته است.
این واقعیت را همه می‌دانند که جنگ‌هائی که در کشورهای اسلامی جریان دارد و گروه‌های تکفیری تروریستی سردمداری این کشتارها و ناامنی‌ها را برعهده دارند، جنگ‌های نیابتی هستند و قدرت‌های استعماری همچون آمریکا و انگلیس و رژیم غاصب و نامشروع صهیونیستی آنها را فرماندهی می‌کنند.

تاسف عمیق نیز در همین است که علیرغم روشن بودن این واقعیت تلخ برای همگان، باز هم این جنگ‌ها ادامه دارند و هر روز عده‌ای از مسلمانان کشته می‌شوند، عده‌ای دچار آوارگی می‌شوند و شهرها و خانه‌ها و مزارع و زیرساخت‌ها و ثروت‌ها از بین می‌روند و پول سلاح‌هائی که ابزار برادرکشی مسلمانان است به جیب دشمنانشان سرازیر می‌شود. در پنج سال گذشته که تعدادی از کشورهای اسلامی گرفتار جنگ‌های نیابتی بوده‌اند و تروریست‌های تکفیری در این کشورها جولان می‌دهند، میلیون‌ها مسلمان کشته شده‌اند،‌ ده‌ها میلیون نفر آواره و چندین میلیون نفر نیز مجروح و معلول و بی‌سرپرست شده‌اند.

این خسارت‌ها را اگر در کنار ویرانی‌ها قرار دهیم، باید بپذیریم که با این جنگ‌ها کشورهای اسلامی ده‌ها سال به عقب برگشته و بخش عمده‌ای از ثروت‌های خود را از دست داده‌اند و بخش عمده‌تری از آن را باید برای ترمیم خرابی‌ها و جبران عقب ماندگی‌ها هزینه نماید.
در کنار این زیان‌های مادی، زیان بزرگ‌تر اینست که دشمنان اسلام علاوه بر آنکه اهداف شوم سیاسی و مادی خود را به دست مسلمانان و علیه مسلمانان عملی می‌نمایند، با استفاده تبلیغاتی از برادرکشی‌های مسلمانان و ناامنی‌هائی که در کشورهای اسلامی جریان دارد، زیان‌های معنوی بزرگی نیز به اسلام وارد می‌کنند و به کمک ابزارهای تبلیغاتی خود چنین وانمود می‌کنند که اسلام دین خشونت و جنگ و بی‌رحمی و ناامنی است که عبارت روشن‌تر و دقیق‌تر آن اینست که وانمود می‌کنند اسلام دین بداخلاقی است.

آنها با همین ابزار تلاش می‌کنند «اسلام هراسی» را در جهان به ویژه در کشورهای غربی گسترش دهند و مانع نفوذ اسلام در میان مردم این کشورها شوند. طرح حساب شده و برنامه ریزی شده «اسلام هراسی» سیاست دقیقی است که قدرت‌های غربی برای جلوگیری از نفوذ روزافزون اسلام در غرب از مدت‌ها قبل در دستور کار خود دارند و به شکل‌های گوناگون آن را به اجرا در می‌آورند.

اجرای این سیاست خصمانه و شوم، از انتشار کتاب کفرآمیز «آیات شیطانی» توسط سلمان رشدی مرتد شروع شد و با چاپ کاریکاتورهای موهن علیه مقدسات اسلام در نشریات غربی ادامه یافت و با جنگ‌های نیابتی توسط گروه‌های تکفیری تروریستی به اوج خود رسید. قدرت‌های شیطانی غرب و صهیونیست‌ها هر چند در جلوگیری از گسترش اسلام در کشورهای غربی چندان موفق نبودند اما واقعیت اینست که توانستند تا حدودی مانع شتاب آن شوند.
در برابر این شیطنت قدرت‌های شیطانی غرب، لازم است بزرگان جهان اسلام با تشریک مساعی تدابیری بیاندیشند و با «اسلام هراسی» که انواع مختلفی دارد به صورت جدی مقابله کنند. خطرناک‌ترین نوع اسلام هراسی، خشن جلوه دادن چهره اسلام است که در قالب جنگ‌های نیابتی توسط گروه‌های تکفیری تروریستی انجام می‌شود و در نقطه مقابل اسلام رحمانی و اخلاق محمدی قرار دارد.

اگر بزرگان جهان اسلام تلاشی برای مقابله با این حرکت شیطانی می‌کنند، باید پایان دادن به جنگ‌های نیابتی در صدر برنامه‌های چنین تلاشی قرار داشته باشد. با این تلاش‌ها باید به عمر ننگین گروه‌های تکفیری تروریستی پایان داده شود تا راه برای ترویج چهره رحمانی اسلام و اخلاق محمدی باز گردد.
برای رسیدن به این هدف بزرگ، باید از شعار دادن عبور کرد و به میدان عمل وارد شد. از همایش و سخنرانی کاری بر نمی‌آید، بزرگان جهان اسلام باید از امکانات دولت‌ها برای اقدامات عملی استفاده کنند و از طریق ایجاد وحدت کلمه در امت اسلامی،‌ عمر خائنانه گروه‌هائی که ماموریت دارند چهره نورانی اسلام را مخدوش کنند پایان دهند. عید سعید مبعث خاتم پیامبران حضرت محمد مصطفی صلی‌الله‌علیه‌وآله فرصت خوبی برای اندیشیدن به این مهم و به میدان عمل کشاندن آنست.

تسنیم/ جمهوری اسلامی

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.