۰۹:۰۰ - شنبه ۰۳ اسفند ۱۳۹۲

باور کنید اینجا ایران است

آبشار “بیشه” یکی از آبشارهای زیبای ایران

آبشار بیشه لرستان یکی از زیباترین آبشارهای ایران هر ساله میزبان هزاران گردشگر داخلی و خارجی است.

 

به گزارش پایگاه خبری شهرستان شاهین شهر و میمه “شاهین نا”، آبشار بیشه ‌یکی از زیباترین آبشارهای کشور است که در بخش پاپی خرم‌آباد و در ایستگاه راه آهن بیشه واقع شده است.

این آبشار در دل کوه‌های زاگرس در شهرستان خرم‌آباد قرار گرفته‌ است و فاصله آن تا شهر خرم‌آباد 65 کیلومتر است.

این آبشار در کنار راه آهن تهران – خوزستان و در نزدیکی ایستگاه بیشه قرار گرفته‌است و از این‌رو پذیرای مسافران است.

*آبشار بیشه یکی از آبشارهای زیبای ایران است

این آبشار با چشم‌اندازی زیبا یکی از آبشارهای زیبای ایران است، ارتفاع آبشار 48 متر تا نقطه برخورد با زمین است و 10متر نیز از آنجا تا وصل شدن به رودخانه سزار است و عرض تاج آبشار 20 متر است.

 

500539_255

 

*جنگل‌های پهناور بلوط، روستای زیبای بیشه و ایستگاه راه آهن

در بالای آبشار، روبروی ایستگاه چشمه‌های پر آب متعددی دیده می‌شود که از دل کوه می‌جوشند و زمزمه‌کنان از وسط ایستگاه قطار گذشته و آبشار بیشه را تشکیل می‌دهند.

به علت هم جواری این آبشار با چندین مجموعه زیبا همچون جنگل‌های پهناور بلوط، روستای زیبای بیشه و چشم‌انداز ایستگاه راه آهن بیشه از این آبشار و از طرفی هوای خنک و با طراوت، سرسبزی و شادابی کوه‌های بلند و دلنشین بیشه را به یک منطقه دیدنی و جذاب برای گردشگران تبدیل کرده‌است.

در پائین ایستگاه و در دل درختان بلند جویبارهای صاف و زلال، اقامتگاه‌های چوبی و زیبائی در اختیار بازدید کنندگان قرار می‌گیرد و مسافران و علاقمندان در آنجا به استراحت می‌پردازند.

علاوه بر این اقامتگاه‌ها مسافران می‌توانند در پائین آبشار و روبروی ایستگاه چادر برپا کنند و به استراحت بپردازند.

*روستای بیشه

آبشار بیشه در روستایی به همین نام قرار دارد، مردم روستای بیشه بیشتر از طوایف گراوند و سالاروند تشکیل می‌شوند و مردم این روستا به زبان لری مینجایی و همچنین لری بختیاری صحبت می‌کنند.

*مسیر دسترسی

راه این آبشار از طریق راه آسفالته از خرم‌آباد به طول 65 کیلومتر و کنار ایستگاه قطار زیر پل راه آهن می‌گذرد و برای رسیدن به آن باید حدود چند صد متری پیاده روی کرد، تا به آبشار رسید و از شهرستان دورود تا بیشه با قطار در حدود 30 دقیقه است.

17 پلاژ، 7 چادر و حتی بازارچه محلی و خانه بهداشت و پاسگاه انتظامی هم امکاناتی هستند که در مدت سفر می‌توانید از آنها استفاده کنید.

 

500540_152

 

*آبشار بیشه یکی از آبشارهای هفتگانه استان لرستان است

در ادامه مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری لرستان در این خصوص به خبرنگار فارس گفت: آبشار بیشه یکی از آبشارهای هفتگانه استان لرستان است که به عنوان منطقه گردشگری در این استان به تصویب رسیده است.

قاسم قربانی یاد‌آور شد: در زمینه معرفی این آبشار اقدامات خوبی صورت گرفته است، به گونه‌ای که هم اکنون این آبشار یکی از آبشارهای معروف در کشور است و هر ساله گردشگران زیادی به این منطقه سفر می‌کند.

*آسفالت راه‌دسترسی، سرویس بهداشتی و …در آبشار بیشه لرستان

این مسئول با اشاره به اینکه تاکنون اقدامات زیادی در حوزه زیرساخت‌های این آبشار انجام شده است، گفت: از جمله اقداماتی که در این منطقه صورت گرفته می‌توان به آسفالت و تعریض جاده دسترسی و منطقه اطراف این آبشار، ایجاد سرویس‌‌های بهداشتی، ایجاد فضاهای تفریحی و گردشگری، ایجاد مرکز اقامتی، ساماندهی آبشار، ایجاد آلاچیق‌های مختلف و … اشاره کرد.

 

500541_910

 

*اعلام آمادگی سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در آبشار بیشه لرستان

این مسئول ضمن تقدیر از حمایت‌های حبیب الله دهمرده استاندار سابق لرستان و هوشنگ بازوند استاندار فعلی این استان گفت: این منطقه یک منطقه مهم گردشگری در لرستان است که تاکنون سرمایه‌گذارنی برای سرمایه‌گذاری در این منطقه اعلام آمادگی کرده‌‌اند.

قربانی تصریح کرد: در صورت تصویب طرح‌های سرمایه‌گذاران در کارگروه گردشگری لرستان می‌توانیم شاهد ساماندهی این منطقه زیبا در استان باشیم.

*سالانه بیش از 400 هزار گردشگر از آبشار زیبای بیشه دیدن می‌کنند

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری لرستان گفت: به دلیل فراهم بودن زیرساخت‌های لازم سالانه بیش از 400 هزار گردشگر از آبشار زیبای بیشه دیدن می‌کنند.

این مسئول یادآور شد: در حال حاضر سه سرمایه‌گذار بومی اعلام آمادگی سرمایه‌گذاری در این آبشار کرده‌اند.

500542_400

 

*سرمایه‌گذاری در آبشار بیشه منوط به ارائه طرح است

قربانی تصریح کرد: سرمایه‌گذاری در آبشار بیشه منوط به ارائه طرح و تصویب آن در کارگروه گردشگری است.

وی افزود: بدون طرح هیچ‌کدام از سرمایه‌گذاران نمی‌توانند در این محل سرمایه‌گذاری کنند.

این مسئول آبشارهای افرینه، وارک، چکان، گریت، بیشه، نوژیان و آب سفید را جزو منطقه گردشگری کشور در لرستان عنوان کرد.

در ادامه استاندار لرستان 19 آذر امسال در جلسه ساماندهی گردشگری آبشار بیشه لرستان در خرم‌آباد گفت: آبشار بیشه لرستان از لحاظ گردشگری ساماندهی می‌شود.

هوشنگ بازوند برای ساماندهی این آبشار سرمایه‌گذار بومی آن مشخص شده و به زودی تفاهم‌نامه‌ای بین میراث فرهنگی، معاونت عمرانی استانداری لرستان، مدیرکل منابع طبیعی و سرمایه‌گذار بخش خصوصی منعقد می‌شود.

وی افزود: بعد از این تفاهم‌نامه سرمایه‌گذار بخش خصوصی تهیه طرح مشاور را برای تصویب به کارگروه گردشگری ارسال و با تصویب این طرح تا پایان سال این پروژه به سرمایه‌گذار واگذار و سال آینده عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

 

500543_446

این مسئول تصریح کرد: باید در منطقه آبشار بیشه با رویکرد گردشگران خارجی و داخلی زیرساخت‌ها فراهم شود.

بازوند خاطرنشان کرد: برای جداکردن آبشارهای لرستان از همدیگر طی چند روز آینده این مشکل را حل می‌کنم.

وی به بحث گازرسانی در آبشار بیشه اشاره کرد و گفت:‌ مدیرعامل شرکت گاز لرستان باید بحث گازرسانی به آبشار بیشه و روستاهای اطراف آن را در دستور کار خود قرار دهد هرچند که هزینه‌بر باشد.

 

500544_633

500545_400

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.