۱۵:۴۰ - جمعه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۵

امام جمعه شاهین شهر:

دولت صنایع کوچک را فعال کند/ غارت ۲ میلیارد دلاری آمریکا از ایران مصداق نقض برجام است

حجت الاسلام ملکیان امام جمعه شاهین شهر روح اقتصاد مقاومتی را نگاه و توجه جدی مسئولان به درون و توانایی ملت ایران دانست و گفت: دولت باید به فکر تولید و اشتغال جوانان بیکار با فعال کردن صنایع کوچک باشد.

به گزارش  پایگاه خبری شاهین نا؛ امام جمعه شاهین شهر در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و تبریک فرارسیدن عید بزرگ مبعث نبی مکرم اسلام گفت: در زمانی که مردم در گمراهی و ضلالت بودند خداوند بر بندگان خود منت گذاشت و رسول خود را فرستاد تا مردم را از تاریکی و گمراهی به سوی نور و سعادت هدایت کند.

وی استمداد از خداوند متعال و نصرت و یاری خدا، اخلاق خوش، بخشش، جاذبه و معجزه پیامبر اکرم، اصالت خاندان پیامبر اکرم، جامعیت دین، صبر و استقامت، گشادگی و شرح صدر پیامبر و امید به آینده پیامبر را از عوامل موفقیت رسول گرامی اسلام عنوان کرد و افزود: واقعه 27 رجب و بعثت رسول اکرم(ص) نعمت بزرگ و تجلی اعظم خداوند بر بندگانش است.

حجت الاسلام مرتضی ملکیان تقارن مناسبت های قمری و شمسی را به فال نیک گرفت و با اشاره به روز جهانی کارگر اظهار کرد: اهمیت کار و تلاش در اسلام تا بدانجا است که نبی مکرم اسلام می فرماید: عبادت 70 جزء دارد که کار و تلاش برای تامین امرار معاش و در طلب روزی تلاش کردن مهمترین جزء عبادت می باشد.

وی با استناد به حدیثی از امام باقر(ع) که فرموده اند: کسی که برای بی نیازی از مردم و رفاه خانواده و کمک به همسایگان خود تلاش کند روزقیامت در حالی که چهره اش همانند ماه شب چهارده می درخشد خداوند راملاقات خواهد کرد گفت: هرکسی که کاری کند که کمک به جامعه باشد کارگر است.

خطیب نماز جمعه شاهین شهر با اشاره به تاکیدات فراوان رهبر انقلاب به موضوع اقتصاد مقاومتی افزود: افزایش و ارتقاء کیفیت و استحکام تولیدات داخلی مهمترین وظیفه و اقدام جامعه کارگری در جهت تحقق اقصاد مقاومتی می باشد.

وی روح اقتصاد مقاومتی را نگاه و توجه جدی مسئولان به درون و توانایی ملت ایران دانست و خاطرنشان کرد: دولت باید به فکر تولیدات و اشتغال جوانان بیکار با فعال کردن صنایع کوچک باشد.

حجت الاسلام ملکیان شهید مطهری را فیلسوف بزرگ قرن خواند و گفت: سالها پس از گذشت شهادت آیت الله مطهری هنوز آثار و تالیفات متعدد این شهید در حوزه ها و دانشگاه ها تدریس می شود.

وی با توصیه به همه جوانان و جویندگان علم و دانش که مراقب دسیسه های دشمنان باشند که بین آنان و آثار و تالیفات ارزشمند شهید مطهری جدایی نیندازد گفت: با توجه به اینکه دین اسلام برای تعلیم و تعلم آمده است امروزه به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی دانشمندان و صاحب نظران فراوانی در عرصه های مختلف در کشور وجود دارد که توسط معلمین تربیت شده اند.

امام جمعه شاهین شهر به سالروز تدفین پیکرهای مطهر پنج شهید گمنام در دانشگاه مالک اشتر شاهین شهر اشاره کرد و گفت دانشگاه مالک اشتر با تربیت جوانان متعهد و دلسوز نه تنها مایه مباهات و افتخار شاهین شهر و اصفهان است بلکه مایه افتخار کشور نیز می باشد.

وی غارت 2 میلیارد دلاری از اموال ملت ایران توسط دادگاه عالی امرزیکا را مصداق بارز نقض برجام و راهزنی بین المللی خواند و افزود: بی اعتمادی ملت ایران نسبت به آمریکا تنها مربوط به این حادثه نیست بلکه در همه حوادث و جنایت هایی که در طول تاریخ انقلاب و حتی قبل از پیروزی انقلاب علیه ایران رخ داده دست پنهان آمریکا مشاهده می شود.

حجت الاسلام ملکیان با بیان اینکه چپاول و غارت اموال بلوکه شده ملت ایران خلاف برجام و خلاف قانون و عرف بین الملل است افزود: هرکجا مظلوم است باید خصم ظالم و یار مظلوم شد مسئولان نیز باید تلاش کنند تا از هر راه ممکن از اجرای این حکم ممانعت به عمل بیاورند.

به مناسبت چهاردهمین سالگرد تدفین پیکرهای مطهر پنج شهید گمنام در دانشگاه مالک اشتر خطبه های نماز جمعه این هفته در جوار شهدای گمنام دانشگاه مالک اشتر شاهین شهر برگزار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.