۱۰:۱۶ - سه شنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۵

هر محبت و رحمتی از جانب خداست

اینکه قرآن کریم با بسم الله الرحمن الرحیم شروع می شود٬ نشانه این هست که در دستگاه خداوند٬ رحمت ومهر وعشق٬ حرف اول را می زند.

به گزارش  پایگاه خبری شاهین نا؛ محمد پورمهدی در بینات نوشت/ بچه که بودیم ٬آینه شکسته ها را برمی داشتیم٬رو به خورشید می گرفتیم٬آن وقت٬آینه را یک مقدار مایل می کردیم تا سوراخ ها وحفره های تاریک را روشن کند.آن فضاهای تاریک٬ هر چند به ظاهر با آینه های ما روشن می شدند٬ اما در حقیقت ٬سر سفره خورشید بودند.حالا ٬رحمت ها ونوازش های ما٬نسبت به دیگران٬ دقیقا همینجوری هست.کسی که رو به خدا می کند٬ از رحمت ولطف خدا ٬سرشار می شود آن وقت به هر کسی رومی کند٬رحمت خودش را نثار می کند. به خاطر همین پیغمبر اکرم(ص)فرمود:مردم اگر نسبت به یکدیگر رأفت و عطوفتی نشان می دهند٬ ریشه در رحمت خداوند دارد.

سوزن ما دوخت٬ هر جا٬ هر چه دوخت       زآتش ما سوخت هر شمعی که سوخت

ما به دریا حکم طوفان می دهیم          ما به سیل موج فرمان می دهیم

اینکه قرآن کریم با بسم الله الرحمن الرحیم شروع می شود٬ نشانه این هست که در دستگاه خداوند٬ رحمت ومهر وعشق٬ حرف اول را می زند.

در این خاک در این خاک در این مزرعه پاک    به جزمهر٬ به جز عشق٬ دگر تخم نکاریم

امام علی(ع): وَ هُوَ الَّذِي اَسْكَنَ الدُّنيا خَلْقَهُ وَ بَعَثَ اِلي الْجِنِّ وَ الْاِنْسِ رُسُلَهُ،لِيَكْشُفُوا لَهُمْ عَنْ غِطائِها، وَ لِيُحَذِّرُوهُمْ مِنْ ضَرَّائِها، وَ لِيَضْرِبُوا لَهُمْ.

امام علی(ع): او خدايي است كه دنيا را مسكن مخلوقات برگزيده، و پيامبران خود را به هدايت جن و انس فرستاد، تا دنيا را آن گونه كه هست بشناسانند، و از زيان هاي دنيا برحذر دارند.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.