۰۸:۰۰ - جمعه ۰۲ اسفند ۱۳۹۲

عضو کمیسیون تلفیق مجلس:

اطلاعات خانوارها برای دریافت یارانه مجددا ثبت می شود

عضو کمیسیون تلفیق مجلس گفت: اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها از فروردین ماه سال 93 آغاز می شود و دولت موظف است ظرف مدت سه ماه آیین نامه اجرایی را برای ثبت نام مجدد افراد تنظیم نماید.

image22711

 

به گزارش پایگاه خبری شهرستان شاهین شهر و میمه “شاهین نا”، موسی الرضا ثروتی در گفتگو با خبرنگار اترک نیوز افزود: یارانه نقدی صرفاً به سرپرستان خانوارهای متقاضی که به تشخیص دولت نیازمند دریافت یارانه باشند، پرداخت شود و افراد متقاضی دریافت یارانه نقدی باید در موعد تعیین‌شده به مراکز ثبت‌نام مراجعه نمایند.

 

نماینده مردم بجنورد،مانه و سملقان ،گرمه و جاجرم ،راز و جرگلان خاطر نشان کرد: چنانچه پس از تحقیق مشخص شود که اشخاص با درآمد بیشتر از مبلغ تعیین شده توسط دولت برای دریافت یارانه اقدام کرده‌اند به میزان 3 برابر یارانه دریافتی جریمه می‌شوند.

 

ثروتی اضافه کرد: ظرف مدتی که ثبت نام مجدد از خانوارها صورت می گیرد روند پرداخت یارانه 45 هزار و 500 تومانی به خانوارها ادامه خواهد داشت.

وی همچنین در خصوص افزایش قیمت های حامل های انرژی نیز افزود: با اجرای مرحله دوم قطعا افزایش قیمت حامل های انرژی بوجود خواهد آمد که باید دولت راهکاری برای تحمیل نشدن فشار به خانوارها اعمال نماید.
وی اضافه کرد: پیش از ظهر امروز نمایندگان مجلس 48 هزار میلیارد تومان اصلاح قیمت ها از محل درآمد حاصل از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها تصویب کردند.
وی گفت :10 هزار میلیارد تومان از منابع حاصل با اولویت کمک به بخش تولید، بهبود حمل و نقل عمومی و بهینه سازی مصرف انرژی در واحدهای تولیدی، خدماتی و مسکونی مصوب شد.
ثروتی اضافه کرد: همچنین نمایندگان مجلس مبلغ 2 هزار میلیارد تومان را به بیمه بیکاری و حمایت از بیکاران متقاضی کار در مورد پوشش‌های بیمه‌ای و حمایت‌های اجتماعی اختصاص دادند بطوری که افراد متاهل بیکار 50 درصد حقوق و افراد مجرد بیکار نیز 30 درصد حقوق را دریافت کنند.
وی ادامه داد : 4 میلیارد و 800 میلیون تومان برای بهداشت ،11 میلیارد و 300 میلیون تومان برای یارانه نان و برق و دریافت عوارض آلودگی هوا از شهرهای دارای جمعیت بیش از یک میلیون نفر از دیگر مصوبات امروز مجلس بوده است.
دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.