۱۷:۳۸ - جمعه ۲۷ فروردین ۱۳۹۵

اعلام زمان آغاز ثبت نام بن کارت دانشجویی

دانشجویان از فردا می توانند با مراجعه به سامانه اعلام شده وزارت ارشاد برای خرید بن کارت از بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران اقدام کنند.

به گزارش پایگاه خبری شاهین نا؛ به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، حسین محمد پورزرندی با اشاره به اینکه بانک شهر خدمات بانکی نمایشگاه بین المللی کتاب امسال تهران را بر عهده دارد، گفت: دانشجویان می توانند پس از ثبت نام در مهلت اعلام شده بن کارت خود را از بانک شهر دریافت کنند.
وی با اشاره به راه اندازی اینترنت رایگان در نمایشگاه امسال افزود: حتی این امکان وجود دارد که دانشجویان پس ازثبت نام و دریافت کد رهگیری بدون مراجعه به شعبه، در نمایشگاه از طریق اینترنت خریدهای خود را انجام دهند.

مدیرعامل بانک شهر گفت: امسال نخستین بار برای ثبت نام، بن کارت برای تعداد محدودی از دانش آموزان نیز پیش بینی شده است که سقف آن 500 هزار ریال خواهد بود.

وی افزود: سهم دانش آموزان 250 و یارانه ای که وزارت فرهنگ می دهد 250 هزار ریال خواهد بود.

پورزرندی گفت: قرار است پس از تأیید نهایی این طرح، اطلاعات آن در اختیار رسانه ها قرار گیرد.

معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیش از این اعلام کرد: در بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران بن کارت با شرایط ذیل در اختیار دانشجویان قرار می گیرد:

بن کارت دانشجویی صرفاً ویژه دانشجویان دانشگاهها و مراکز آموزش عالی و طلاب علوم دینی است.

زمان ثبت نام: از 28 فروردین تا ساعت 12 شب، یکم اردیبهشت 1395 و از طریق سامانه ثبت نام  بن کارت دانشجویی به آدرس  bon.tibf.ir است.

زمان توزیع کارت از تاریخ 8 اردیبهشت تا پایان نمایشگاه 25 اردیبهشت 1395 است.

تحویل کارت: متقاضیان پس از ثبت نام و تأیید هویت و پرداخت سهم دانشجو یا طلبه (به صورت اینترنتی یا از طریق آپ شرکت آسان پرداخت) برای دریافت بن کارت باید شخصا و صرفاً به شعبه‌ای که در زمان ثبت نام انتخاب کرده اند مراجعه و از مراجعه به شعب دیگر خودداری کنند.

تاکید می شود کارت فقط به شخص متقاضی تحویل داده می شود؛ عزیزانی که روش کارت مجازی را انتخاب می کنند نیاز به مراجعه به شعب بانک را ندارند.

مدارک لازم هنگام دریافت کارت عبارتند از کارت دانشجویی یا طلبگی معتبر، کارت ملی یا شناسنامه جدید و شماره رهگیری ثبت‌نام در سامانه. مدارک دیگر مانند شناسنامه قدیمی یا گواهینامه مورد قبول نیست.

هر دانشجو مجاز به دریافت یک کارت الکترونیکی یارانه‌ای کتاب است.

کارت ها فقط در مدت برگزاری نمایشگاه اعتبار داشته و از طریق دستگاههای کارت خوان داخل غرفه ناشران  قابل استفاده است.

هر دانشجو هنگام ثبت نام، صرفا مجاز به ثبت یک شماره موبایل معتبر در سامانه است، بویژه اینکه مشخصات کارت خرید از طریق موبایل به وی پیامک خواهد شد. مسئولیت اشتباه در درج شماره موبایل و خسارات ناشی از آن بر عهده شخص متقاضی است.

ایمیل مورد استفاده باید حتما معتبر بوده و به صورت صحیح وارد سامانه شود چرا که قابل ویرایش و عوض کردن نیست و برای ورود به سامانه و فراموشی رمز ورود یا دیگر اطلاعات، مورد نیاز است. عواقب وارد کردن ایمیل اشتباه به عهده دانشجو است.

چنانچه رمز عبور خود را فراموش کردید از قسمت فراموشی رمز عبور آن را بازیابی کنید. موقع چک کردن ایمیل چنانچه لینک مورد نظر را دریافت نکردید لطفا صندوق اسپم را نیز نگاه کنید.

ثبت نام دانشجو یا طلبه در سامانه در صورتی امکان پذیر است که شماره ملی و شماره دانشجویی یا طلبگی نامبرده در سامانه ثبت نام وجود داشته باشد.

فهریست تمام دانشجویان همراه شماره ملی و دانشجویی از وزارت علوم و دانشگاهها اخذ  و وارد سامانه شده است. چنانچه مشخصات دانشجو یا طلبه در سامانه وجود نداشت نمی تواند ثبت نام کند.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.