۱۶:۱۰ - جمعه ۲۷ فروردین ۱۳۹۵

امام جمعه شاهین شهر:

اعتکاف جوانان را در برابر تهاجم فرهنگی بیمه می کند/ سیاست دفاعی جمهوری اسلامی سیاست بازدارنده است

حجت الاسلام ملکیان گفت:اعتکاف علاوه بر اینکه موجب استجابت دعا و آمرزش گناهان می شود جوانان را در برابر تهاجم فرهنگی دشمنان بیمه می کند.

به گزارش  پایگاه خبری شاهین نا؛ امام جمعه شاهین شهر در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و تبریک فرارسیدن میلاد با سعادت حضرت جوادالائمه(ع) و حضرت علی(ع) و روز پدر، ماه رجب را ماه تخلیه از گناهان و صفات ناپسند عنوان کرد و گفت: اعتکاف از جمله اعمال ایام البیض ماه رجب و یکی از سنت های فراموش شده می باشد که در سایه انقلاب اسلامی احیا شده است.

وی افزود: اعتکاف علاوه بر اینکه موجب استجابت دعا و آمرزش گناهان می شود جوانان را در برابر تهاجم فرهنگی دشمنان بیمه می کند که لازم است خانواده فرزندان خود را توصیه و تشویق به شرکت در اعتکاف کنند و همچنین به برگزاری هرچه باشکوه‌تر این مراسم عبادی کمک کنند.

حجت الاسلام مرتضی ملکیان در ادامه با گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی اظهار کرد: پس از پیروزی انقلاب توطئه هایی با شعارهای به ظاهر فریبنده برای تضعیف یا انحلال ارتش وجود داشت که امام با آگاهی از پشت پرده این توطئه ها و شعارها پس از گذشت 67 روز از پیروزی انقلاب روز 29 فروردین را به نام روز ارتش و با موافقت رهبر معظم انقلاب روز نیروی زمینی نام گرفت.

وی به دوم اردیبهشت و سالروز تاسیس سپاه پاسداران اشاره کرد و افزود: قانون اساسی جمهوری اسلامی وظیفه حفاظت از کیان کشور، دستاوردهای انقلاب اسلامی و برخورد با هرگونه اقدام علیه نظام جمهوری اسلامی را بر عهده سپاه پاسداران قرار داده است.

خطیب نماز جمعه شاهین شهر با بیان اینکه سپاه در مدت 37 سال عمر خود در همه عرصه ها از جمله نظامی و امنیتی، فناوری های علمی و دفاعی، اقتصادی و سازندگی و عرصه های مختلف فرهنگی به خوبی درخشیده است.

وی با اشاره به آیه 60 سوره مبارکه انفال که می فرماید:(وَأَعِدُّواْ لَهُم مَّا اسْتَطَعْتُم مِّن قُوَّةٍ وَمِن رِّبَاطِ الْخَيْلِ تُرْهِبُونَ بِهِ عَدْوَّ اللّهِ وَعَدُوَّكُمْ) خاطرنشان کرد: قدرت نظامی و دفاعی بالای جمهوری اسلامی دشمنان انقلاب اسلامی را پای میز مذاکره کشاند.

حجت الاسلام ملکیان سیاست دفاعی جمهوری اسلامی را سیاست بازدارندگی خواند و افزود: فرماندهی کل قوا در سالروز ولادت حضرت زهرا(س) فرمودند: اگر جمهوری اسلامی در همه علوم و فناروی ها و عرصهای مختلف سیاسی و اقتصادی موفق و پیشتاز باشد اما قدرت دفاعی نداشته باشد هر بی سرو پا و دولت کذایی او را تهدید خواهد کرد.

وی در ادامه با اشاره به بارش های بهاری و نزولات آسمانی در استان اصفهان و اغلب مناطق کشور تاکید کرد: واجب است که برای این نعمت الهی که نشاط و طراوت را به همراه داشته شکر به جا آورده شود چراکه شکر نعمت، نعمت را افزون می کند.

امام جمعه شاهین شهر با بیان اینکه حوزه های علمیه برادران و سطوح دوم و سوم خواهران در شاهین شهر نیازهای فرهنگی این شهر را تامین می کنند خاطرنشان کرد: حوزه های علمیه می توانند دعوت کننده مردم به راه خدا باشند و با ثبت نام در حوزه های علمیه به نیازهای فرهنگی در آموزش و پرورش و دانشگاه ها می توان کمک کرد.

وی به سخنان جان کری در دیدار وزرای امورخارجه کشورهای عضو همکاری خلیج فارس در سخنرانی مداخله جویانه از یک سو در خواست مذاکره درباره توانایی موشکی کشورمان را دارد و از سویی دیگر جمهوری اسلامی را متهم به حمایت از تروریست ها می کند.

حجت الاسلام ملکیان به برگزاری انتخابات در سوریه اشاره کرد و گفت: کشور سوریه مدت پنج سال است که در حال مبارزه با تروریست ها می باشد و با تثیبت قدرت خود توانسته است با امنیت انتخابات برگزار نماید در حالیکه عربستان با گذشت بیش از یکسال از تهاجم گسترده به خاک یمن و از بین بردن زیرساخت های اساسی این کشور هیچ موفقیتی بدست نیاورده و نتوانست منصور هادی را نیز به قدرت بازگرداند.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.