۱۷:۰۰ - سه شنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۵

رئیس اتحادیه جایگا‌ه‌داران سوخت:

خدا می‌داند در طرح‌ “برندینگ” چه کسانی قرار است میلیاردر شوند/ واگذاری جایگاه‌های سوخت تراوش ذهنی زنگنه است/ “برندینگ” با مشکلات اساسی بسیار مواجه است

بیژن حاج محمدرضا در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه “در صورت اجرای طرح برندینگ، ملاک انتخاب برند‌ها چه خواهد بود و آیا با زدوبندهای برخی از افراد در این طرح روبه‌رو خواهیم بود؟” گفت: در مملکت ما کاری بدون زد‌وبند انجام نمی‌شود و خدا می‌داند که این مسئله قرار است کدام یک از این آقایان را میلیاردر کند.

به گزارش پایگاه خبری شاهین نا؛ بیژن حاج محمدرضا رئیس اتحادیه جایگاه‌داران سوخت در گفت‌وگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره به طرح واگذاری جایگاه‌های سوخت (برندینگ) گفت: این طرح از تراوشات مغز آقای زنگنه است که در نیمه دوم سال گذشته جلسه‌ای برای آن گذاشته شد و ما هم به آن جلسه دعوت شدیم که نسبت به آن جلسه هم اعتراضات متعددی داریم.

وی با بیان اینکه در جلسه‌ای که سال گذشته برای طرح “برندینگ” گذاشته شد موضوعات به خوبی تفهیم نشد و جلوی قرارداد های جدید گرفته شد افزود: هم‌اکنون جایگاه‌هایی به صورت پایلوت در برخی از نقاط راه‌اندازی شده که به صورت برند مطرح شده‌اند.

رئیس اتحادیه جایگاه‌داران سوخت ادامه داد: این جایگاه‌ها که در اصفهان هستند، بعضا در پیاده‌روها احداث شده‌اند و در آینده مشکلات متعددی را برای شهروندان به وجود خواهند آورد.

حاج محمدرضا با بیان اینکه برند به ظاهر نمی‌گویند اظهار داشت: اگر جایگاهی در اروپا به عنوان برند مطرح است، به دلیل سردر نقره و طلای آن جایگاه نیست بلکه به خاطر کیفیت بنزینی است که در آن جایگاه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه ” در توضیحات مسئولان آمده است که برندها یک هزینه‌ای را به عنوان حق خدمات ازمردم دریافت خواهند کرد، برند‌ها این هزینه را در قبال چه خدماتی دریافت می‌کنند؟” گفت: با توجه به موقعیت اقتصادی خطیری که در کشور وجود دارد، اگر کسی بخواهد در جایگاهی سوخت‌گیری کند به خاطر سردر زیبای جایگاه برای سوخت‌گیری به پمپ بنزین مراجعه نمی‌کند بلکه مردم به جایگاهی مراجعه خواهند کرد که سوخت را با قیمت ارزان‌تری ارائه می‌کند.

رئیس اتحادیه جایگاه‌داران سوخت تصریح کرد: اگر در خارج از ایران برندی وجود دارد و بنزین را با قیمت‌های مختلف ارائه می‌کنند به دلیل نوع و کیفیت بنزینی است که ارائه می‌دهند و ارائه آب معدنی و شستشوی ماشین مشوق‌های مردم برای مراجعه به این برند‌ها است، اما به نظر من در کشور ما این موضوع رخ نخواهد داد و برخی فکر می‌کنند شستشوی ماشین و ارائه آب معدنی خدماتی است که باید برای آن هزینه اضافی دریافت کنند.

حاج محمد رضا عنوان کرد: به نظر من این طرح، طرح ناقص و خامی است و در صورت اجرا جایگاه‌هایی که برند هستند و بنزین را گران‌تر از سایر جایگاه‌ها ارائه می‌کنند خلوت شده و یک تجمعی در جایگاه‌هایی که بنزین را با نرخ فعلی ارائه می‌کنند رخ خواهد داد.

وی با بیان اینکه در خارج از کشور هم مردم به سراغ برندی می‌روند که قیمت کمتری دارد اظهار داشت: شرکت‌ها و برند‌های خارجی که قرار نیست در داخل کشور ما فعالیت داشته باشند چرا که بنزینی که این برندها در خارج از کشور می‌فروشند قیمتش بیشتر از بنزین داخلی ما است و هیچ‌کدام از این شرکت‌ها حاضر نمی‌شوند برند شرکت ملی نفت ما را بفروشند یا بنزین لیتری هزار و 500تومانی خودشان را وارد کشور ما کنند و لیتری هزار تومان بفروشند.

 رئیس اتحادیه جایگاه‌داران سوخت گفت: این طرح نه مصوبه دولت را دارد و نه مصوبه مجلس و با مشکلات اساسی بسیاری مواجه است که امیدوارم مردم با این مشکلات مواجه نشوند.

خدا می‌داند “برندینگ” قرار است کدام یکی از آقایان را میلیاردر کند

حاج محمد رضا در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه “در صورت اجرای طرح برندینگ، ملاک انتخاب برند‌ها چه خواهد بود و آیا با زدوبندهای برخی از افراد در این طرح روبه‌رو خواهیم بود؟” گفت: در مملکت ما کاری بدون زد‌وبند انجام نمی‌شود و خدا می‌داند که این مسئله قرار است کدام یک از این آقایان را میلیاردر کند.

وی افزود: وقتی جایگاهی برند می‌شود، دیگر کارمزد به جایگاه‌دار داده نمی‌شود بلکه کارمزدها به برند داده می‌شود و برند یک درصدی از آن را کم می‌کند و سپس مقداری به جایگاه‌دار می‌دهد.

رئیس اتحادیه جایگاه‌داران سوخت با تاکید بر اینکه طرح برند سازی جایگاه‌های پمپ بنزین، طرح خامی است اظهار داشت: من با بسیاری از شرکت‌های خارجی در ارتباط هستم و بسیاری از این شرکت‌ها می‌گویند ما حاضر هستیم در پروژه‌های نفتی ایران شرکت کنیم ولی نه پمپ بنزین.

کارت‌ سوخت‌ها به صورت یک زائده به روی دست مسئولان مانده است

حاج محمد رضا با اشاره به موضوعات مطرح شده در خصوص حذف کارت‌های سوخت بنزین گفت: این طرح میلیاردها هزینه‌ برای کشور در برداشت  و امروز به صورت یک زائده روی دست مسئولان مانده و نمی‌دانند که باید با آن چطور رفتار کنند.

وی گفت: ما تاکید داریم که این کارت‌ها جمع شوند و این کارت‌ها امروز دیگر مصرفی ندارند هرچند پیش از این استفاده‌های بسیاری برای کشور داشت و امیدوارم که هرچه سریعتر جمع‌آوری کارت‌های سوخت انجام شود.

دانا

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.