۱۶:۱۰ - جمعه ۲۰ فروردین ۱۳۹۵

نماینده شاهین شهر و میمه در مجلس شورای اسلامی:

مشکل کشور ما نگاه برخی از افراد نسبت به فناوری هسته ای است

حاجی نماینده شهرستان در مجلس گفت: توسعه و پیشرفت فناوری هسته ای در کشور مشکلی ندارد بلکه مشکل ما نگاه و احساس برخی از افراد نسبت به این دانش است که دستیابی به این فناوری را نوعی قدرت دفاعی در برابر تهدیدات دشمنان نمی دانند.

به گزارش  پایگاه خبری شاهین نا؛ بیستم فروردین در تقویم ملت ایران روزی فراموش نشدنی است روزی که دانشمندان متعهد ایرانی با قدرت ایمان و اراده معنی ما می توانیم را به دنیا اثبات کرده و در برابر زورگویی های جهان غرب ایستادگی کردند.

وقتی که در سال 85 خبر دستیابی دانشمندان جوان و با غیرت ایرانی به دانش هسته ای از طریق رسانه ها به دنیا مخابره شد همه کشورهای دوست و دشمن انگشت حیرت به دندان گرفته و این موفقیت را تحسین کردند چراکه دانش هسته ای که در دنیا تنها در اختیار تعداد محدودی از کشورها وجود دارد را دانشمندان ایرانی با همت و تلاش خود بصورت بومی بدست آورده و موفق به توليد چرخه كامل سوخت هسته‌اي در مقياس آزمايشگاهي شدند.

خبر موفقيت دانشمندان و متخصصان ایرانی در دستيابي به فناورى غنى‌سازى اورانيوم و نسل جديدي از سانتريفيو‌ژها با راه اندازى يك زنجيره كامل غنى سازى توسط سانتريفيوژهاى ساخت ايران به آژانس بين‌المللي انرژي اتمي، جمهوری اسلامی ایران در زمره كشورهاي صاحب تكنولوژي در غني‌سازي اورانيوم قرار گرفت و به كشورهاي عضو باشگاه اتمي پيوست.

پس از آن ايران با امضاي پيمان عدم تكثير سلاح‌هاي هسته‌اي (N.P.T) در سال ۱۹۶۸، از حق استفاده از انرژي صلح‌آميز هسته‌اي برخوردار گشت. فعاليت‌هاي مركز نظام ايمني هسته‌اي كشور طي سالهاي ۸۴ و ۸۸ از سوي آژانس بين‌المللي انرژي اتمي مورد تاييد قرار گرفت و روز بیستم فروردین ماه به پاس قدردانى از تلاش‌هاى افتخار آفرين دانشمندان جوان ايرانى در دستيابى كشور به فناورى صلح آميز هسته اى، در تقويم رسمى «روز ملى فناورى هسته اى» نام گرفت.

نماینده شهرستان های شاهین شهر و میمه/ برخوار در گفتگو با  پایگاه خبری شاهین نا؛ ضمن تبریک بیستم فروردین روز فناوری هسته ای به همه ملت ایران گفت: با تلاش دانشمندان جوان کشورمان دانش هسته ای در کشور بومی سازی و بدست آمده است و آمادگی برای توسعه و پیشرفت این دانش در زمان مقتضی وجود دارد.

وی افزود: مشکلی در توسعه و پیشرفت فناوری هسته ای در کشور وجود ندارد تنها مشکل ما نگاه و احساس برخی از افراد نسبت به این دانش است که دستیابی به این فناوری را نوعی قدرت دفاعی در برابر تهدیدات دشمنان نمی دانند.

حسینعلی حاجی دلیگانی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هسته ای کشور گفت: برای رسیدن به اهداف بزرگ و افتخارات ملی باید بهایی پرداخت و برای پیروز شدن در این عرصه نیز ما جوانان متعهدی را تقدیم کردیم تا به این افتخار بزرگ دست پیدا کنیم.

وی افزود: از آنجاییکه صهیونیست جهانی و استکبار برای رسیدن به اهداف شوم خود با بومی شدن دانش هسته ای در کشور ما مخالف بودند فکر می کردند با حذف فیزیکی دانشمندان جوان کشورمان می توانند مانع از رسیدن جمهوری اسلامی به این فناوری شوند ولی غافل از این که با اراده جوانان با ایمان ایران اسلامی فناوری هسته ای در کشور ما بومی سازی شده بود.

نماینده مجلس شورای اسلامی به مسئله برجام و عهد شکنی طرف آمریکایی با تشدید تحریم ها اشاره کرد و افزود: این عهد شکنی ها قابل پیش بینی بود و علت طرح دو فوریتی مجلس نیز بدلیل بی اعتمادی به طرف آمریکایی بود که تضمینی برای اجرای تعهدات آنها در توافقنامه برجام وجود نداشت، طرف آمریکایی در این موضوع حتی احترام امضاهای ذیل برجام را نیز نگه نداشت و علاوه بر اینکه به تعهدات خود عمل نکرد تحریم ها را نیز تشدید کرد.

وی بابیان اینکه دانش هسته ای نیز همانند دیگر علوم مورد نیاز جامعه است تاکید کرد: با توجه به کاربردهای فراوان فناوری هسته ای در جهان توسعه و پیشرفت در این علم ضرورت دارد و جوانان ما نیز باید به میزان جذب در کشور و نیاز به گسترش و توسعه در انواع تولیدات غیر نظامی کشور که با این علم می توانند باعث کیفیت محصولات و ررفاه مردم کشور شوند را بیاموزند و آموخته های حود را در اختیار جامعه قرار دهند

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.