۱۰:۲۰ - پنجشنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۵

مدیر شبکه بهداشت و درمان شاهین شهر و میمه:

21 واحد متخلف بهداشتی در ایام تعطیلات نوروزی پلمپ شدند/ افزایش 30 درصدی ماموریت های اورژانس 115

پارسا مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان گفت: کارشناسان بهداشت محیط شهرستان در ایام تعطیلات نوروزی یکهزارو 210 مورد بارزسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی انجام دادند که منجر به پلمپ 21 واحد متخلف بهداشتی شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان شاهین شهر و میمه در گفتگویی با پایگاه خبری شاهین نا؛ ضمن تبریک سال جدید و ایام ولادت حضرت زهرا(س) و قدردانی از ستاد نوروزی شبکه بهداشت که برای حفظ سلامت جامعه و شهروندان تلاش شبانه روزی داشته اند به تشریح نتایج و دستاورد های ستاد نوروزی شبکه بهداشت شهرستان پرداخت.

یکهزارو 210 مورد بارزسی تیم بهداشت محیط از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی

وی ضمن مثبت ارزیابی کردن عملکرد ستاد نوروزی و با بیان اینکه کارشناسان بهداشت محیط شهرستان در ایام نوروز بیش از یکهزار و 210 مورد از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، اماکن بین راهی و اماکن تفریحی و گردشگری عمومی بازدید بعمل آورده اند خاطرنشان کرد: در این بازدیدها علاوه بر آموزش متصدیان و تذکرات نواقض بهداشتی 23 واحد متخلف به مراجع قضایی معرفی و 21 واحد متخلف نیز پلمپ گردیدند که برخورد با متخلفین نسبت به ایام نوروز سال گذشته 20 درصد افزایش داشته است.

دکتر علی پارسا در ادامه از 87 مورد نمونه برداری از مواد غذایی توسط کارشناسان بهداشت محیط شهرستان از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی خبر داد و افزود: این رقم نسبت به ایام نوروز سال گذشته حدود 100 درصد افزایش پیدا کرده است.

وی میزان کشف و ضبط و معدوم سازی مواد غذایی فاسد و غیر قابل مصرف در ایام نوروز سال جاری را 6 هزار و 314کیلوگرم اعلام کرد که نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از 3 برابر رشد داشته است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان برخورد با دستفروشان و دوره گردان مواد غذایی را 31 مورد مطرح کرد که این رقم نسبت به سال قبل 27 درصد کاهش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه در ایام تعطیلات نوروز 8 مورد رسیدگی به شکایات بهداشت محیطی در سامانه 190 ثبت شده گردیده و این رقم در سال گذشته 23 مورد بوده و امسال با 65 درصد کاهش روبرو است افزود: طی این مدت 597  مورد کلرسنجی و 103  مورد نمونه برداری میکروبی آب نیز انجام شده است.

پارسا با اعلام اینکه سه اکیپ بازرسی از 25 اسفند 94 لغایت 15 فروزدین 95 در هر شبانه روز 2 هزار و 808 نفر ساعت کار انجام داده اند که به لحاظ تعداد اکیپ بازرسی 50 درصد و به لحاظ حجم نفر ساعت 92 درصد نسبت به  سال گذشته افزایش داشته است خاطر نشان کرد: این آمار گویای بیانگر تقویت وظیفه نظارتی و بازرسی و تلاش بیشتر و جدی تر در انجام وظایف محوله و برخورد قاطع تر با متخلفین وبهره وری نیروی انسانی می باشد.

تزریق 73 دوز واکسن هاری برای حیوان گزیدگی در بخش مبارزه با بیماری‌ها

مدیر شبکه بهداشت و درمان در ادامه به بخش مبارزه با بیماری‌ها اشاره کرد و افزود: از 167مورد نمونه گیری هیپوتیروئیدی انجام شده از نوزادان که 4 درصد نیز افزایش داشته یک نوزاد مبتلا به هیپوتیروئیدی شناسایی و برای درمان ارجاع شده است.

وی از تزریق 73 دوز واکسن هاری برای 21 نفر حیوان گزیده خبر داد که این آمار نسبت به سال قبل با افزایش 40 درصدی همراه بوده است تصریح کرد: علاوه بر انجام آزمایشات پیشگیری از تالاسمی برای ۱۰۵ زوج در شرف ازدواج، واکسیناسیون 445 کودک که 30 نفر آنها از میهمان و مسافرین نوروزی بودند نیز انجام شده که این ارقام نسبت به سال قبل 23 درصد افزایش داشته است.

همچنین پیگیری، مراقبت و درمان برخی بیماریها از جمله مشاوره به 287 نفر مراجعه کننده به پایگاه دیده وری آنفولانزا و مراقبت و نمونه گیری از 18  نفر مشکوک به آنفولانزا، و همچنین پیگیری، مراقبت و درمان ۱ نفرمشکوک به مننژیت ـ 7 مورد اسهال و نمونه گیری التور ـ 42 مورد تست سریع HIV ـ 16مورد سل در مجموع 84 نفر که نسبت به سال۹۳ که 16 نفر بوده  بیش از 6 برابر بوده است.

796 مورد ماموریت در بخش اورژانس ۱۱۵

دکتر پارسا در ادامه به بخش اورژانس پیش بیمارستانی اشاره کرد و گفت: اورژانس ۱۱۵ شهرستان در تعطیلات نوروزی امسال 796 مورد ماموریت انجام داده است که نسبت به سال گذشته 30 درصد افزایش داشته و از این تعداد ماموریت 259 مورد تصادفی بوده که نسبت به سال گذشته افزایش 62 درصدی داشته است.

وی در خصوص  تعداد فوت شدگان حوادث جاده ای گفت: در سال جاری 5 نفر از هموطنان بر اثرحوادث جاده ای فوت شده اند که نسبت به سال قبل50 درصد کاهش داشته و همچنین درسال جاری2 نفر نیز بر اثر مسمومیت با گاز CO توسط  اورژانس ۱۱۵به بیمارستان اعزام شده اند که نسبت به  سال قبل 85 درصد کاهش پیدا کرده است.

وی در ادامه تصریح کرد: از حوادث ویژه این ایام در شهرستان می توان به واژگونی اتوبوس در روز دوم فروردین با 18 مصدوم و یک نفر فوتی و سه مورد واژگونی خودرو سواری با 15 مصدوم و یک نفر فوتی و برخورد سه خودرو پراید با 6 مصدوم و انحراف پراید با 6 مصدوم اشاره کرد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان تعداد مراجعین به دو ایستگاه سلامت نوروزی مستقر در عوارضی کاشان و پلیس راه اصفهان را 401 نفر عنوان کرد و افزود: از این تعداد ۹ نفر به بیمارستان اعزام و مابقی به صورت سرپایی مداوا شده اند.

وی اضافه کرد: در ایام تعطیلات نوروز 7 هزار و 756 بیمار در درمانگاه‌های شبانه روزی شهر گز و سرخوش شاهین شهر خدمات دریافت کرده اند که نسبت به سال گذشته 25 درصد افزایش داشته است.

پارسا همچنین خاطرنشان کرد: تیم مدیریتی ستاد نوروزی در همین مدت 107مورد بازدید و نظارت و سرکشی از بیمارستان‌های حضرت محمد(ص) میمه و گلدیس شاهین شهر، پایگاه‌های اورژانس115، درمانگاه‌های شبانه روزی دولتی و خصوصی، داروخانه ها و اکیپ های بازرسی بهداشت محیط انجام داده است.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.