۲۱:۳۲ - چهارشنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۵

استاد حوزه و دانشگاه:

مهارت در گفتار راز هنر زیبا زندگی کردن می باشد/ حجاب اسلامی تجلی زیبای های معنوی زن است

حجت الاسلام عرفان استاد حوزه و دانشگاه گفت: مهارت در گفتار و زیبا سخن گفتن از شاخصه های هنر زیبا زندگی کردن است که نباید در محتوا و آهنگ گفتار خشونت وجود داشته باشد.

به گزارش  پایگاه خبری شاهین نا؛ به مناسبت ایام ولادت با سعادت بزرگ بانوی جهان حضرت زهرا سلام الله علیها و پاسداشت مقام زن و مادر جشن بزرگ میلاد یاس نبوی همراه با برنامه های متنوع در تالار شیخ بهایی شاهین شهر برگزار شد.

حجت الاسلام حسن عرفان در این مراسم ضمن تبریک میلاد حضرت زهرا (س) و هفته زن به بیان سیره و فضائل آن حضرت و نقش زنان در خانواده و هنر زیبا زندگی کردن پرداخت و گفت: زیبا زندگی کردن هنری است که امروزه همه باید تلاش کنیم با تاسی از سیره ائمه معصومین(ع) آن را بیاموزیم.

وی تاکید بر پیروی و سرلوحه قراردادن زندگی حضرت زهرا(س) به نقش گفتار و تاثیر آن بین همسران در خانواده اشاره کرد و افزود: اولین مشخصه زیبا سخن گفتن و مهارت در گفتار، نداشتن خشونت در کلام است نباید در هنگام سخن گفتن با صدا و آهنگ بلند صحبت کرد بلکه با نرمی و خوشرویی سخن گفتن تاثیر بهتری در مخاطب ایجاد می کند.

استاد اخلاق حوزه و دانشگاه قم مهارت در گفتار و زیبا سخن گفتن را از شاخصه های زیبا زندگی کردن عنوان و خاطرنشان کرد: همانگونه که در آهنگ گفتار نباید خشونت باشد در محتوای گفتار نیز نباید خشونت وجود داشته باشد و نباید با نیش و کنایه با همسر و فرزندان سخن گفت.

وی قیاس کردن همسر با دیگران را کاری نکوهیده دانست و افزود: قیاس کردن موجب تحریک شدن حسادت و تحقیر انسان می شود.

محقق و کارشناس بین المللی دینی در مراسم مشابه دیگری در شهر گز به مقایسه جایگاه زن در اسلام و کشورهای غربی پرداخت و خاطرنشان کرد: در مقابل نگاه عاطفی و با محبت اسلام به مقام زن، دنیای غرب نگاهی متفاوت از نوع قراردادی و شراکتی دارد.

وی با استناد به احادیثی از ائمه معصومین(ع) به اهمیت پوشش زنان در جامعه اشاره کرد و افزود: پوشیدگی و حجاب اسلامی موجب تجلی زیبایی های معنوی و احساس امنیت و آرامش بانوان در جامعه می باشد.

برپایی ایستگاه نقاشی ویژه کودکان، مولودی خوانی توسط حاج محمد بخشی، قرائت بیانیه بسیج مستضعفین و اجرای موسیقی زنده توسط هنرمند شاهین شهری و مسابقه حضوری از دیگر بخش های این مراسم بود.

به مناسبت ایام ولادت با سعادت یگانه دخت نبی مکرم اسلام حضرت زهرا سلام الله علیها و پاسداشت مقام زن و مادر جشن بزرگ میلاد کوثر با حضور جمع کثیری از بانوان شاهین شهری همراه با برنامه های متنوع در تالار شیخ بهایی شاهین شهر برگزار شد.

مشابه این مراسم نیز در شهر گز برخوار با حضور جمعی از بانوان همراه با برنامه جنبی از قبیل اجرای موسیقی زنده توسط حجازی هنرمند شاهین شهری، قرائت سوره مبارکه کوثر توسط کودکان مهدکودک، قرائت بیانیه، غرفه حجاب و عفاف و…. در کانون پرورش فکری کودک و نوجوان این شهر برگزار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.