۰۸:۱۲ - دوشنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۵

خط و نشان سردار ایران برای عربستان

مهاجم تیم ملی فوتبال کشورمان علاقه زیادی دارد که تیم ملی در مرحله نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ با تیم ملی عربستان همگروه شود.

به گزارش پایگاه خبری شاهین نا؛ با درخششی که داشته نشان داده امید اول گلزنی برای تیم ملی است، سردار آزمونی که در دو بازی اخیر تیم ملی موفق شد سه گل به ثمر برساند و تیم ملی با اقتدار از گروهش به مرحله نهایی انتخابی جام جهانی 2018 روسیه صعود کند. این مهاجم جوان که حالا در ترکیب تیم ملی می‌درخشد، از سختی‌های مرحله نهایی انتخابی جام جهانی می‌گوید و اینکه تیم ملی باید برای حضور در این مرحله و صعود به جام جهانی روسیه حمایت شود.

سردار آزمون در خصوص دیدار ایران مقابل هند و عمان، گلزنی‌هایش برای تیم ملی، شرایط خودش، بحث ماندن یا رفتن کارلوس کی‌روش که این بار با استعفای او به میان آمده، دور نهایی انتخابی جام جهانی، دیدار احتمالی با عربستان و البته زمزمه‌های حضورش در اورتون انگلیس صحبت کرده است.
تیم ملی در دو بازی اخیر خود توانست به دو پیروزی خوب دست پیدا کند که در این دو بازی خودت سه گل به ثمر رساندی و در ترکیب تیم ملی درخشیدی.در هر دو دیدار مقابل هند و عمان بازی‌های خوبی به نمایش گذاشتیم و چیزی را که کادر فنی خواسته بود، انجام دادیم. واقعاً همه در تمریناتی که انجام می‌دادیم، خوب بودیم و کادر فنی از انتخاب‌هایی که برای این اردو انجام داده بود، رضایت داشت. خوشبختانه شش امتیاز این دو بازی را گرفتیم و به عنوان تیم اول از گروه‌مان صعود کردیم، صعودی که مقتدرانه بود.

درباره درخشش خودت هم در این دو بازی صحبت کن.

به نظرم همه بازیکنان درخشیدند و ما توانستیم پیروزی شویم. درست است من گل زدم، اما ما مهاجم هستیم و شانس اول گلزنی محسوب می‌شویم که در اصل وظیفه ما در بازی گل زدن یا پاس گل دادن است. من هم توانستم هر چه در توان دارم انجام دهم و خوشبختانه به برد ارزشمندی رسیدیم. برد تیم ملی از گل زدن بازیکنان ارزش بیشتری دارد و درست است که گل زدن در تیم ملی فضای ذهنی خوبی را برای بازیکن ایجاد می‌کند، اما تا زمانی که تیم ملی پیروز نشود، گل زدن هم فایده ندارد. ما باید ببریم تا بتوانیم در رنکینگ فیفا رتبه اول آسیا را حفظ کنیم. با این شرایط برد تیم ملی بسیار مهم‌تر است.

مسئله‌ای که در این دو مسابقه در بازی خودت به چشم آمد، تفاوت فیزیکی و قوای بدنی‌ات نسبت به بازی‌های قبلی تیم ملی بود. قدرت فیزیکی‌ات بالاتر رفته بود و به نظر می‌رسد به‌دلیل جراحی بینی‌ات شرایط تنفسی بهتری هم داشتی.

بله، همین‌طور است. از زمانی که بینی‌ام را عمل کردم خیلی خیلی بهتر شدم و شرایط خوبی در بازی‌ها دارم. جا دارد از مربی بدنسازم در تیم روستوف تشکر کنم که خیلی در این مدت با من کار کرده تا به شرایط فیزیکی خوبی برسم و امیدوارم این روند ادامه داشته باشد تا بهتر و بهتر شوم. دوست دارم با بهتر شدن روندم بازهم برای تیم ملی کشورم افتخارآفرینی کنم و دوباره با گل‌هایی که می‌زنم مردم را شاد کنم.

قرعه‌کشی مرحله نهایی انتخابی جام جهانی 24 فروردین انجام می‌شود و حریفان ایران مشخص خواهند شد. تو دوست داری با کدام تیم‌ها روبه‌رو شویم؟

دوست دارم با همه تیم‌ها در یک گروه باشیم، اما از همه بیشتر دوست دارم با عربستان روبه‌رو شویم. منتظر آن روز هستم که مقابل عربستان بازی کنم. برای این بازی خیلی انگیزه دارم. دقیقاً قبل از بازی با عمان به خودم قول داده بودم که گلزنی کنم و همین‌طور هم شد. حالا امیدوارم با عربستان بازی کنیم و باید ببینیم چطور می‌شود، اما امیدوارم این اتفاق رخ بدهد.

به نظر عربستانی‌ها از همین حالا برای رویارویی احتمالی با ایران ترسیده‌اند …

صد درصد، چرا نباید بترسند؟ معلوم است که می‌ترسند و باید از ایران هراس داشته باشند. از کارهایی که انجام می‌دهند، مشخص است که ترس دارند.

اخیراً هم جوی راه انداخته‌اند که اگر با ایران همگروه شدند بازی در کشوری بی‌طرف برگزار شود.

این هم یکی از هراس‌های آنهاست و مشخص شده که ترسیده‌اند. برای ما فرقی ندارد که در کشور بی‌طرف باشیم یا نه و در هر صورت آماده شکست عربستان هستیم، اما حق‌مان است در کشور خودمان بازی کنیم. ما تیم ملی ایران هستیم و دوست داریم در ایران هم بازی کنیم. فیفا همیشه اعلام کرده سیاست ربطی به فوتبال ندارد و بهتر است کشورها و فدراسیون‌ها این مسائل را با هم قاطی نکنند، اما عربستانی‌ها برعکس عمل می‌کنند و این مشخص است که از ما می‌ترسند.

شاید چند سال حضور ایران در رتبه نخست آسیا باعث ترس آنها شده است.

نه تنها عربستان، بلکه همه تیم‌های آسیایی از ایران می‌ترسند. چرا نباید بترسند؟ برای من فرقی ندارد با کدام تیم‌ها همگروه شویم، چون هدف‌مان صعود به جام جهانی است، اما دوست دارم عربستان در گروه ما باشد.

جدا از این مسائل، بحث مهم دیگری وجود دارد و آن هم رفتن یا ماندن کارلوس کی‌روش است. سرمربی تیم ملی استعفا کرده و از نبود امکانات برای تیم ملی گلایه‌مند است. نظر تو به عنوان یکی از بازیکنان تیم ملی در این خصوص چیست؟

حمایت لازم از تیم ملی نمی‌شود و کی‌روش باید هم دلخور باشد. من از آقای گودرزی که وزیر ورزش‌وجوانان است می‌خواهم از تیم ملی حمایت کنند. باید از تیم ملی حمایت شود. ما در این مدت چیزی از حمایت ندیدیم، چون نه زمین تمرین خوب داریم، نه امکانات برای تیم ملی فراهم شده، نه لباس خوب به تیم ملی داده‌اند، نه پولی هست و نه بازی دوستانه‌ای برگزار کردیم. با این شرایط هم فردا تیم ملی نتیجه نگیرد و مسئولان می‌گویند کی‌روش و بازیکنان بد هستند. نه، این‌طور نیست و به نظرم مسئولان بد هستند و بد عمل می‌کنند و وقتی آنها می‌گویند بازیکنان و کادر فنی تیم ملی کاری نمی‌کنند، به ما برمی‌خورد. وقتی چیزی نیست و امکاناتی وجود ندارد که پیشرفت کنیم و جلو برویم، چطور انتظار دارند به جام جهانی صعود کنیم؟ اگر مسئولان آمدند و همه چیز را فراهم کردند و ما نتیجه نگرفتیم، آن وقت خودمان می‌گوییم، بی‌غیرت بودیم، به درد تیم ملی نمی‌خوریم یا تمام حرف‌هایی که خودشان می‌زنند، اما شما بیایید و حمایت کنید تا ببینید تیم ملی چه نتایجی می‌گیرد.

به نظر می‌رسد دل پری داری …

برای اینکه ما هنوز زمین تمرینی مناسب نداریم. نمی‌دانیم باید کجا تمرین کنیم و قبل از آغاز تمرین تیم ملی تازه سؤال می‌پرسیم که تمرین کجا برگزار می‌شود. اصلاً با این شرایط نمی‌توان تمرکز کرد و بازیکنان فقط استرس تمرین و زمین مناسب را دارند. استرس نداشتن سایر امکانات را دارند.

و البته ترس مصدوم شدن در زمین‌های تمرینی نامناسب را هم دارید. درست است؟

بله، واقعاً در کمپ تیم ملی که تمرین می‌کردیم، هر لحظه ممکن بود مصدوم شویم. زمین کمپ پُر بود از چاله چوله‌هایی که ممکن است بازیکنان را مصدوم کند. به نظرم باید حمایت صورت بگیرد و این را خود کی‌روش هم گفته که هیچ چیز جز حمایت از تیم ملی نمی‌خواهد و همین حمایت تنها برای تیم ملی کافی است.

تیم ملی هم به خوبی جوان شده و رفته رفته ترکیب اصلی هم به بازیکنان جوان می‌رسد. این موضوع را چطور ارزیابی می‌کنی؟

بازیکنان خیلی خوبی اکنون در تیم ملی هستند، جوان‌هایی که آینده‌های فوتبال ایران و تیم ملی محسوب می‌شوند. ان‌شاءالله که بتوانیم در مرحله بعدی هم با همین طراوت و انگیزه کار کنیم تا بتوانیم به مرحله بعدی برسیم. اگر با این تیم به جام جهانی برویم، شرایط خوبی خواهیم داشت.

برنامه کادرفنی این است که تیم ملی در جام جهانی بیشتر بازیکنان 24، 25 ساله داشته باشد و میانگین تیم ملی تا 27 سال پایین بیاید. این مسئله هم می‌تواند اتفاق خوبی برای تیم ملی باشد.

به نظرم خیلی خوب است و بازیکنان جوان می‌توانند عملکرد خوبی از خود نشان دهند. هرچند ما بازیکنان باتجربه خوبی هم داریم که سیدجلال حسینی، مسعود شجاعی، پژمان منتظری و… در تیم هستند و به بازیکنان جوان کمک می‌کنند.

و در بین این همه بازیکن باتجربه تیم ملی؛ اشکان دژاگه کاپیتان شده است.

بله، اشکان کاپیتان تیم ملی بود و این اتفاق هم به صلاح کادر فنی تیم ملی رخ داد.

درباره وضعیت روستوف هم صحبت کن.

خوشبختانه شرایط خوبی داریم و اکنون وضعیت‌مان در جدول خوب است. امیدوارم در بازی‌های آینده هم بتوانیم روند خوب‌مان را دنبال کنیم. خوشبختانه در آخرین بازی‌مان هم به برد خوبی رسیدیم و در بالای جدول شرایط خوب‌مان را حفظ کردیم.

می‌توانید سهمیه لیگ قهرمانان اروپا را کسب کنید؟

احتمال آن زیاد است و به نظرم با این روند شرایط برای کسب سهمیه اروپایی سخت نباشد.

برای فصل آینده تصمیمی گرفته‌ای؟

هنوز هیچ تصمیمی برای فصل بعد نگرفتم و تمام تمرکزم روی کار خودم است. به این مسائل هم فکر نمی‌کنم.

زمزمه‌هایی در خصوص پیشنهاد اورتون به تو به گوش رسیده بود. این پیشنهاد چقدر جدی است؟

من در مورد این مسائل هیچ صحبتی ندارم، چون پیشنهاد رسمی از اورتون به من نرسیده است. همان‌طور هم که گفتم فعلاً درباره فصل آینده تصمیمی نگرفته‌ایم و تصمیمی هم ندارم.

منبع: تسنیم
دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.