۱۵:۱۲ - چهارشنبه ۱۱ فروردین ۱۳۹۵

کارشناس و تحلیل‌گر سیاسی:

12 فروردین بزرگترین عید ملی و مذهبی مسلمانان است/صبر و بصیرت مهم ترین وظیفه ملت ایران است

کارشناس و تحلیل گر مسائل سیاسی گفت: صبر و بصیرت، پیروی از مقام ولایت و حضور در صحنه های انقلاب از وظایف اصلی امروز مردم است.

به گزارش  پایگاه خبری شاهین نا؛ 12فروردین یکی از روزهای تاریخی و مهم ایران اسلامی است، در این روز ثمره مبارزات ضد سلطنتی و طاغوتی و شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی ملت ایران به بار نشست و نظام جمهوری اسلامی ایران با رای اکثریت قاطع مردم، نظام سیاسی کشور از نظام سلطنتی به نظام جمهوری اسلامی و حکومت مردمی تغییر و استقرار یافت و این روز در تقویم رسمی کشور به نام روز «جمهوری اسلامی» نامگذاری شد.

استقرار نظام جمهوری اسلامی ایران و سرنگونی نظام سلطنتی پهلوی علاوه بر اینکه تحولات داخلی به دنبال داشت، تغییراتی در نظام بین الملل، به ویژه در خاورمیانه ایجاد کرد تغییراتی که با اهداف استعمارگران همسو و سازگار نبود و دشمنی آنان را علیه ملت ایران برانگیخت.

محمود معلمی در گفتگو با خبرنگار این پایگاه خبری؛ ضمن تبریک ولادت با سعادت بزرگ بانوی اسلام حضرت فاطمه زهرا(س) و 12 فروردین «روزجمهوری اسلامی» گفت: روز دوازدهم فروردین دارای اهمیت زیادی است چرا که نخستین انتخابات کشور که نشان از مردم سالاری انقلاب اسلامی است برگزار و مردم ایران با اکثریت قاطع به جمهوری اسلامی ایران رأی دادند.

** بزرگترین عید ملی و مذهبی نه تنها ایرانیان بلکه مسلمانان

وی افزود: در این روز 98/2 مردم واجد شرایط یعنی حدود بیست میلیون نفر به حذف نظام سلطنتی 2500 ساله شاهنشاهی رای دادند و نظام جمهوری اسلامی را خواستار شدند. با این درجه اهمیت می توانیم از این روز بعنوان بزرگترین عید ملی و مذهبی نه تنها ایرانیان بلکه مسلمانان جهان نام ببریم.

کارشناس و تحلیل‌گر مسائل سیاسی اضافه کرد: جمهوری اسلامی از دو کلمه تشکیل شده است. جمهوری و اسلامی. کلمه جمهوری شکل حکومت ما را مشخص کرده و ما به هدف خود رسیده ایم. اما کلمه دوم یعنی اسلامی محتوای نظام است.

وی با بیان اینکه ما با اسلامی بودن نظام هنوز فاصله داریم، خاطرنشان کرد: انقلاب ما در اصل دارای پنج مرحله است که تاکنون به دو مرحله آن یعنی پیروزی انقلاب و ساقط شدن نظام شاهنشاهی مرحله اول در مرحله اول و تشکیل نظام اسلامی مرحله دوم دست پیدا کرده ایم.

معلمی تصریح کرد: تشکیل دولت اسلامی، کشور اسلامی و ایجاد زمینه در دنیا برای حکومت جهانی حضرت بقیه الله سه مرحله دیگر است

**صبر و بصیرت شرط مهم ادامه دادن راه انقلاب 

کارشناس مسائل سیاسی وجود دو ویژگی مهم در ملت ایران را شرط رسیدن به این اهداف دانست و تاکید کرد: داشتن بصیرت لازم در برابر فتنه ها و توطئه ها که از جانب دشمنان داخلی و خارجی برای براندازی نظام جمهوری اسلامی طراحی می شود اولین شرط و ادامه راه انقلاب با صبر و استقامت را دومین شرط رسیدن به اهداف انقلاب می باشد.

وی با اشاره به 220 هزار شهید از دوران انقلاب و هشت سال دفاع مقدس تا ترورها و… خاطرشان کرد: هرچند انقلاب اسلامی با محاسن خوبی که داشته موجب پیشرفت هایی در کشور شده است اما مشکلاتی نیز وجود دارد که باید در برابر این مشکلات صبر و مقاومت کرد تا به نتیجه و پیروزی رسید.

** تشکیل شکل و محتوای نظام جمهوری اسلامی در 12 فروردین

معلمی در ادامه اظهار کرد: رفراندم 12 فروردین به لحاظ اینکه اولین انتخابات در ایران بود و شکل و محتوای نظام را مشخص می کرد از اهمیت ویژه ایی برخوردار بود.چرا که اگر در این انتخابات مردم به نظام جمهوری اسلامی رای نداده بودند مسائل دیگری به دنبال داشت.

وی افزود: امام (ره) علی رغم توجه، علاقه و تبعیت پذیری مردم که در آن زمان نسبت به ایشان داشتند می توانستند بگویند انتخاباتی در کار نباشد و مردم هم می پذیرفتند ولی ایشان فرمودند حضور مردم اولویت اول برای ما است.

این کارشناس و تحلیل گر سیاسی با بیان اینکه در دنیا کمتر نظام و حکومتی وجود دارد که در بدو تشکیل از مردمش سوال کند چه نوع حکومتی می خواهید اضافه کرد: نظر و خواست ملت ایران برای امام(ره) اهمیت زیادی داشت و بر همین اساس با برگزاری انتخابات از مردم سوال کردند که چه نوع حکومتی می خواهند.

وی تصریح کرد: قبل از جریان انتخابات 12 فروردین سال 58 از سوی جریانات غیرهمسو با نظام پیشنهاداتی ارائه شد از جمله اینکه نام این حرکت را جمهوری تنها، جمهور دموکراتیک یا جمهوری دموکراتیک اسلامی بگذارند که همه نشان دهنده این بود که نمی خواستند اسلام پیاده شود ولی امام فرمودند: جمهوری اسلامی نه یک کلمه کم و نه یک کلمه زیاد.

**وظایف مردم پیرامون حفظ و حراست از جمهوری اسلامی و تحقق اقتصاد مقاومتی

معلمی تبعیت پذیری از فرامین رهبری را که رهبر و ولی امر نظام جمهوری اسلامی می باشد را ملاک عمل همه ملت ایران دانست و تاکید کرد: داشتن صبر و بصیرت، پیروی از مقام ولایت، حضور در صحنه های انقلاب چون انتخابات و راهپیمایی ها و…..از وظایف اصلی مردم است.

وی با اشاره به نامگذاری عنوان سال از سوی رهبر معظم انقلاب خاطر نشان کرد: تحقق اقتصاد مقاومتی که از دغدغه های رهبر انقلاب می باشد هم وظیفه دولتمردان و هم وظیفه مردم است که متاسفانه دولتمردان ما در این زمینه کوتاهی کرده و تنها بیانات رهبری را تکرار کرده ولی اقدام و عملی انجام داده نشده است.

** بصیرت لازم برای شناخت سه دسته از دشمنان انقلاب اسلامی

تحلیلگر مسائل سیاسی با اشاره به تاکیدات رهبر انقلاب درخصوص دشمن شناسی خاطرنشان کرد: ملت ایران باید سه گروه را خوب بشناسند اول غرب زده ها، کسانی که تفکر غربی دارند و دشمن انقلاب هستند، دوم بقایای رژیم طاغوت که متاسفانه از طریق رسانه ها و فضای مجازی فعال شده اند و با تبلیغ دوران ستم شاهی بدگویی نظام جمهوری اسلامی را کرده و جنگ روانی راه می اندازند و سوم شناختن انقلابیون فرسوده. منظور کسانی که روزی انقلابی بودند و زحمت هم کشیده اند ولی امروز از مسیر برگشته اند و اعتقادتی به راه و هدف قبلی ندارند.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.