۰۹:۰۹ - دوشنبه ۰۹ فروردین ۱۳۹۵

چرا میگرنی‌ها نباید ترشی بخورند؟

ترشی‌ها به اعصاب آسیب می‌رساند غیر از آب نارنج که به اعصاب سالم آسیبی وارد نمی‌کند ولی به اعصاب ناسالم آسیب وارد می‌کند. آب نارنج را نباید صاف کرد و باید همراه با پالپ مصرف شود.

به گزارش  پایگاه خبری شاهین نا؛ به نقل از میزان، یک متخصص طب سنتی با بیان خواص پرتقال گفت: مصرف سرکه سردردهای میگرنی را افزایش می‌دهد و ترشی‌ها نیز به اعصاب آسیب می‌رساند غیر از آب نارنج که به اعصاب سالم آسیبی وارد نمی‌کند ولی به اعصاب ناسالم آسیب وارد می‌کند.به گزارش  مجید انوشیروانی اظهار داشت: معده، دهانه رحم, مثانه, دهانه معده, شریان‌ها و رباط‌ها جزو اعضا عصبی هستند.

به‌گفته وی مصرف سرکه سردردهای میگرنی را افزایش می‌دهد، همچنین سرکه برای سردردهایی که با انقباض و انبساط همراه هستند, مضر است و کلاً سرکه برای اعصاب سالم و اعصاب ناسالم مضر است.
ترشی‌ها به اعصاب آسیب می‌رساند غیر از آب نارنج
این متخصص طب سنتی افزود: ترشی‌ها به اعصاب آسیب می‌رساند غیر از آب نارنج که به اعصاب سالم آسیبی وارد نمی‌کند ولی به اعصاب ناسالم آسیب وارد می‌کند. آب نارنج را نباید صاف کرد و باید همراه با پالپ مصرف شود.
انوشیروانی بیان کرد: سکنجبین با سرکه و عسل تهیه می‌شود و نعناعی که به آن اضافه می‌شود, محافظ اعصاب است. البته بهتر است که سبزی نعناع تازه در تهیه سکنجبین استفاده شود.وی بیان داشت: سکنجبینی که ترش باشد, راه‌های هوایی را تحریک می‌کند. همچنین در سکنجبینی که در زمستان مصرف می‌شود باید عسل بیشتری زده شود و شیرینی بیشتر داشته باشد ولی سکنجبینی که در تابستان مصرف می‌شود, باید ترش‌تر باشد.
پرتقال به کاهش اندوه و خشم قلب کمک می‌کند
این متخصص طب سنتی اضافه کرد: پرتقال از دسته مرکبات مقوی قلب است و کاهنده اثرات خشم در بدن بوده است, پرتقال به کاهش اندوه و خشم قلب کمک می‌کند.
انوشیروانی بیان کرد: میوه پرتقال برای افرادی که دچار گرمی مفرط خون هستند مفید است و صفرا‌بَر بوده و دفع ادرار را زیاد می‌کند, پوست پرتقال نیز معده را تقویت می‌کند و می‌توان از آن مربا تهیه کرد.
وی خاطرنشان کرد: پرتقال ترش برای کسانی که قلب, کبد و مغزشان ضعیف است و برای افرادی که دچار نارسایی در غده تیروئید هستند, مفید نیست و برای سینه زیان‌آور است و موجب کاهش میل جنسی می‌شود.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.