۱۳:۰۰ - جمعه ۰۶ فروردین ۱۳۹۵

فردی که مقام معظم رهبری او را ستاره آسمان شیعه خواندند

مردم بحرین را در راه پیگیری مطالبات بحق خود، یک روحانی برجسته شیعی به نام “شیخ عیسی قاسم” رهبری می‌کند؛ روحانی شجاع، آزادی خواه و عدالت طلبی که مقام معظم رهبری وی را «ستاره آسمان شیعه» می‌دانند.

به گزارش  پایگاه خبری شاهین نا؛ قریب به 5 سال است که از خیزش مردم بحرین علیه حکام مستبد آل خلیفه می‌گذرد و مردم مظلوم این کشور در این 5 سال با وجود مشقت‌های فراوانی که متحمل شده اند و ظلم‌های زیادی که در سکوت محض خبری علیه آنان روا داشته شده است، همچنان بر پی گیری مطالبات بحق خود پای می‌فشارند.

مردم بحرین را در راه پیگیری مطالبات بحق خود، یک روحانی برجسته شیعی به نام “شیخ عیسی قاسم” رهبری می‌کند؛ روحانی شجاع، آزادی خواه و عدالت طلبی که مقام معظم رهبری وی را «ستاره آسمان شیعه» می خوانند.

«شیخ عیسی قاسم» برجسته ترین عالم شیعه در بحرین است؛ عالمی که به عقیده بسیاری از تحلیل گران، قلب های مردم بحرین با انگشت او جهت می گیرد.

نام شیخ در ایران بیشتر با شروع قیام مردم بحرین علیه آل خلیفه شناخته شد؛ آنجایی که مردم شیخ سفید مویی را می دیدند که با حرارت علیه جنایات آل خلیفه با همراهی آل سعود سخنرانی می کند و مردم رنج دیده این کشور را به دفاع در برابر جنایات این رژیم فرا می خواند.

جایگاه شیخ عیسی قاسم در بحرین به گونه ای است که در 5 سالی که از قیام مردم بحرین می گذرد تا کنون رژیم آل خلیفه هیچگاه جرات دستگیری و زندانی کردن وی را نداشته است، اما طی دو سال گذشته دوبار به منزل این رهبر دینی بحرین حمله کرده و به خانواده و فرزندان شیخ جسارت کرده است.

نکته قابل توجه آنکه در یورش دو سال پیش مزدوران آل خلیفه به منزل شیخ، وی  در منزل حضور نداشت و این نشان دهنده ترس حاکمان آل خلیفه از جسارت مستقیم به این عالم بحرینی است.

رهبر انقلاب بحرین را بیشتر بشناسیم

شیخ عیسی قاسم متولد سال 1317 در منطقه دراز بحرین از خانواده ای عادی اما مقید به اصول مذهبی به دنیا آمد.وی در دوران تحصیلات ابتدایی در محل زندگی خود نبوغ سرشار خود را نشان داد و به همین دلیل برای ادامه تحصیل راهی منامه پایتخت بحرین شد اما تحصیل در دبیرستان نتوانست مانع گرایش او به علوم دینی شود و عیسای جوان شبانه خود را به مجلس در شیخ عبدالحسین حلی یکی از علمای بزرگ شیعه بحرین رسانده و از درس او استفاده می کرد.

شیخ جوان در سال 1341 برای یادگیری علوم دینی راهی نجف اشرف شد و در آنجا از محضر عالم شهید آیت الله سید محمد باقر صدر استفاده کرد.شیخ عیسی قاسم پس از دفاع مقدس، راهی ایران شد و از محضر اساتیدی مانند آیت الله فاضل لنکرانی و سید محمود شاهرودی استفاده کرد.

سفر شیخ به ایران اما در شناسایی او به عنوان عالمی متدین و شجاع تاثیر بسیار داشت و رهبر معظم انقلاب با همین شناخت شیخ را به عنوان نماینده بحرین در مجمع جهانی اهل بیت برگزیدند.

شیخ عیسی قاسم تا سال اواخر سال 1379 در ایران حضور داشت و سپس برای نقش آفرینی در تحولات بحرین به زادگاه خود بازگشت.فضای سیاسی بحرین از آغاز استقلال این کشور شاهد حضور و تاثیر گذاری شیخ عیسی قاسم بوده است.

وی در سال 1350 شمسی پس از استقلال این کشور از ایران، با اصرار مردم بحرین به کشورش بازگشت و به نقش آفرینی در تدوین قانون اساسی بحرین پرداخت.وی همچنین با رای مردم بحرین به مجلس موسسان راه پیدا کرد و همزمان در مجلس ملی این کشور نیز برگزیده شد و تا زمان انحلال این مجلس عضو آن بود.

این عالم دینی در میان فعالیت های سیاسی خود از تلاش برای فعالیت های تشکیلاتی مذهبی نیز غافل نمایند و «جمعیت بیداری اسلامی» را در در اوایل دهه 50 شمسی تشکیل داد.شیخ عیسی قاسم اما پس از قیام مردم بحرین که به انقلاب 14 فوریه معروف شد دور جدیدی از فعالیت های خود را علیه رژیم آل خلیفه و راهنمایی مردم برای پیروزی آغاز کرد.

با آغاز قیام  شیخ عیسی قاسم رهبری و هدایت اعتراض‌های مسالمت آمیزمردمی در بحرین را جهت تبیین ظلم و ستم آل خلیفه و مطالبه حقوق برحقشان از این خاندان ستمگر برعهده گرفت.در این میان پیشنهاد های آل خلیفه برای مذاکره با انقلابیون که با هدف منحرف کردن قیام مطرح می شود، همواره با هوشمندی شیخ عیسی قاسم رد شده؛ پیشنهاد هایی که همزمان با آن دستگیری و به شهادت رساندن انقلابیون بحرین ادامه دارد.

میزان

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.