۱۴:۲۰ - یکشنبه ۰۱ فروردین ۱۳۹۵

نماینده شاهین شهر و میمه:

اقتصاد مقاومتی تنها نسخه شفا بخش اقتصاد بیمار کشور است

حاجی نماینده شهرستان در مجلس گفت: زمان شعار، تشکیل جلسه و صدور دستوالعمل برای اقتصاد مقاومتی به پایان رسیده دولت باید بتواند با اقدام جدی خواسته رهبر را عملی نموده و از تعداد تحصیل کنندگان خانه نشین کم کند.

به گزارش  پایگاه خبری شاهین نا؛ مطابق اصل 110 قانون اساسی که تعیین سیاست‌های کلی نظام یکی از وظایف رهبری در نظام جمهوری اسلامی ایران تعریف شده است، رهبر انقلاب پس از مشورت با کارشناسان و دریافت گزارش هایی از سراسر کشور و بررسی برخی پارامترهای سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و دینی با نامگذاری سال، سیاست‌های کلی و نقشه راه نظام در آن سال را ترسیم می کنند.

بر اثر تشدید تحریمهای ظالمانه دولت های غربی در رأس آنها استکبار جهانی در سال‌های اخیر برای به زانو درآوردن انقلاب اسلامی ایران، رهبر انقلاب اسلامی ضمن ابلاغ سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی بر این نوع سیاست تاکید و توجه ویزه دارند.

اقتصاد مقاومتی بر پایه‌ جهاد اقتصادی و نظام انگیزشی اسلامی است که رویکردی جدید در قالب گفتمان انقلاب اسلامی دارد و عملیاتی کردن آن منوط به تبیین مدل جامع از پیشرفت بر مبنای اقتصاد اسلامی است.

امسال نیز با توجه به تاکیدات فراوان سال های اخیر بر اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی بویژه از سوی دولت در کشور، در ابتدای سال و در پیام نوروزی خود به اقدام و عمل جدی دولت و ملت بر اجرای سیاست اقتصاد مقاومتی تاکید کردند.

بر همین مناسبت به سراغ نماینده شهرستان رفتیم و نظر کلی در خصوص اجرای اتصاد مقاومتی و علت عدم توچه دولت یازدهم نسبت به این موضوع جویا شدیم.

نماینده شاهین شهر و میمه/ برخوار نسخه اقتصاد مقاومتی را تنها نسخه شفابخش مشکل فعلی اقتصاد کشور دانست و گفت: در آخرین جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در سال 94 نیز در نطقی در صحن مجلس با توجه به اهمیت اقتصاد مقاومتی تاکید نمودم که دیگر زمان سردادن شعار، برگزار کردن جلسه و صدور دستورالعمل برای اقتصاد مقاومتی به پایان رسیده و اکنون زمان اجرای جدی سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی رهبر انقلاب، از سوی دولت فرارسیده است.

وی با ابراز خرسندی از نامگذاری امسال به نام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل و تاکید مجدد رهبر انقلاب بر این موضوع خاطرنشان کرد: دولت باید بتواند خواسته و مطالبه حضرت آقا را  عملی نماید و از تعداد جوانان تحصیل کرده بیکار خانه نشین کم و مردم محصول این عمل را ببینند.

حسینعلی حاجی دلیگانی با تاکید بر اینکه توجه و نگاه دولت باید درون کشور باشد تصریح کرد: دولت باید رسیدگی به وضعیت تولید داخل و حمایت از واحدهای تولیدی تعطیل شده و نیمه فعال کشور ظرفیت تولیدات کشور را افزایش دهد و با جلوگیری از واردات بی رویه چه مجاری قانونی و چه قاچاق کالا خواسته و مطالبه رهبر انقلاب را عملیاتی کنند.

وی با تاکید بر اینکه آنچه که کشور توان تولید آن را دارد باید از واردات آن جلوگیری شود اظهار کرد: دولت باید منابعی را برای رفع مشکلات مردم تزریق کند همانگونه که برای فروش خودرو به خودروسازان وام پرداخت شد با اختصاص وام های قرض الحسنه به تولید کنندگان کالا، علاوه بر کمک به جوانان در شرف ازدواج که توان مالی شروع زندگی را ندارند، با افزایش تولید، هم به به بازار کار کمک نماید و هم موجب رونق اقتصادی و خروج از رکود شود.

منتخب مردم شهرستان در مجلس دهم اضافه کرد: در حوزه مسکن متاسفانه در حال حاضر خانواده هایی در کشور وجود دارند که با درآمد ماهیانه بین 700 تا یک میلیون تومان امکان صاحب خانه شدن ندارند دولت می تواند با تخصیص اعتبارات ویژه مشکل مسکن را برطرف کند البته نه این نوع وام مسکنی که هرکسی از هر جهت مراجعه می کند امکان دریافت آن را ندارد.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.