۱۶:۲۰ - جمعه ۲۸ اسفند ۱۳۹۴

امام جمعه موقت شاهین شهر:

انقلاب محتوای ضد ارزشی نوروز را تغییر داد/ انقلاب یک نهضت مستمر و بدون تاریخ مصرف می باشد

حجت الاسلام محمدی امام جمعه موقت شاهین شهر گفت: انقلاب برگزفته از اندیشه قرآن و مکتب عاشورا با رویکرد سیره و روش امام و رهبر انقلاب اسلامی است و یک نهضت مستمر و جاری و بدون تاریخ مصرف و محدودیت زمان و مکان می باشد.

به گزارش  پایگاه خبری شاهین نا؛ امام جمعه موقت شاهین شهر در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت اخلاق اسلامی، تقوای الهی و ترک معاصی، شیعه بودن را افتخاری بزرگ دانست و به حدیثی از حضرت زهرا(س) اشاره کرد که فرموده اند: اگر کسی در همه شئونات زندگی ملزم و پایبند به رعایت امر و نهی الهی و ائمه معصومین(ع) کند می تواند خود را شیعه بداند.

وی فرصت سرور و شادی را از جمله فرصت هایی دانست که  انسان باید خود را ملزم به رعایت امر و نهی الهی کند دانست و افزود: فرصت نوروز یکی از فرصت های خوب در جامعه اسلامی است چراکه بر اساس بیانات رهبر انقلاب، ملت ایران قالب نوروز را با محتوای دین و ارزش ها پر کرده و آن را به نوروزی که موجب احیاء ارزشهای دینی شود تغییر داد.

حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا محمدی اضافه کرد: نوروزی که نظافت و پاکیزگی و دستگیری از مستمندان در آستانه آن و زنده کردن سنت پسندید صله رحم در ایام نوروز که همه از توصیه های دین اسلام است موجب احیاء ارزشهای دینی و اسلامی در جامعه می شود.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی همه چیز از جمله نوروز را متحول کرد افزود: آن روی سکه اقلیتی ناچیز قرار دارند که به بهانه نوروز خود را رها از همه چیز می دانند و برخی ضد ارزشهای طاغوتی قبل از شروع نوروز و تا پایان تعطیلات در گفتار و رفتار برخی افراد دیده شود.

امام جمعه موقت شاهین شهر خطاب به کسانی که نسبت به احکام و حدود الهی بی توجهی می کنند تاکید کرد: اسلام اجازه نمی دهد کسی به بهانه نوروز، صله رحم و دید و بازدید خود را از قید و بند احکام و حدود الهی رها کند.

وی با بیان اینکه تفکر در طبیعت موجب تحول در انسان می شود تاکید کرد: شایسته است انسان آغاز سال جدید را در اماکن مقدس و متبرک و قبور مطهر شهدا باشد و از روح اولیای الهی و شهدا برای شروع سال جدید استمداد بطلبد.

وی نوروز مایه عبرت برای همه انسان ها عنوان کرد و یادآور شد: یکی از پیام های نوروز یادآوری معاد است چراکه زنده شدن طبیعت خود دلیل معاد است و شایسته است که انسان در پایان سال به اعمال خود در ان سال بیاندیشد و همانند تاجران و کاسبان حساب سود و زیان عمر خود را محاسبه نماید.

حجت الاسلام محمدی در ادامه به بیانات اخیر رهبر انقلاب در دیدار با اقشار مختلف بویژه اعضای مجلس خبرگان رهبری و اعضای مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم اشاره کرد و افزود: وجه مشترک بیانات رهبر انقلاب در این دیدارها تاکید بر گفتن حقیقت و خسته نشدن از بیان حقایق که همان فراموش نکردن دشمن و داشتن رویکرد و روحیه انقلابی مردم و مسئولان است می باشد.

وی با اشاره به بیانات حضرت امام خامنه ای رهبر معظم انقلاب در خصوص حقیقت انقلابی بودن و عناصر انقلابی، سه دیدگاه متفاوت که درباره انقلاب وجود دارد را این چنین بیان کرد: دیدگاه اول کسانی هستند که با انقلاب برخواسته از دل ملت ایران مشکل دارند و به صراحت می گویند انقلاب باید به موزه سپرده شود.

خطیب موقت جمعه شاهین شهر اضافه کرد: تحریف انقلاب اسلامی دومین دیدگاهی است که وجود دارد برخی با هدف نفوذ در میان مردم با گرفتن مناصب مختلف سعی در تحریف و تئوریزه کردن انقلاب هستند و اعتقاد دارند که انقلاب باشد ولی منفعل و آرام و بدون مزاحمت برای آنها باشد.

وی در بیان سومین دیدگاه در برابر انقلاب که برگزفته از اندیشه قرآن و مکتب عاشورا با رویکرد سیره و روش امام و رهبر انقلاب اسلامی است گفت: انقلاب یک نهضت مستمر و جاری می باشد که تاریخ مصرف و محدودیت زمان و مکان ندارد.

حجت الاسلام محمدی خاطرنشان کرد: آنچه که تا به امروز موجب عظمت ملت و کشور شده است داشتن روحیه انقلابی است که امت اسلامی با اقتدا به امام و رهبر انقلابی خود پای عناصر ماندگار انقلاب که هویت دینی آن است رهبری و ولایت، وحدت امت و اهداف و دستاوردهای انقلاب داشته و دارد با همان روحیه پای انقلاب تاکنون ایستاده و خواهد ایستاد و همانند سالهای گذشته دست رد بر سینه بدخواهان انقلاب اسلامی بویژه امریکا و اسرائیل جنایتکار خواهد زد.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.