۱۳:۱۳ - شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۴

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس:

میدان را نباید به عناصرفراری، ضد انقلاب و لاشه‌های سیاسی داد/چاپ کتب برخی از لندن نشین ها بستر نفوذ در عرصه فکری و فرهنگی است

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در واکنش به احتمال چاپ کتب برخی از اپوزیسیون‌های لندن نشین توسط وزارت ارشاد گفت: قانون ممیزی کتب باید قبل از چاپ کتاب بر محتوای آن حتماً حاکم شود

به گزارش  پایگاه خبری شاهین نا به نقل از صاحب نیوز، حجت‌الاسلام احمد سالک پیرامون احتمال چاپ کتابی به تألیف یکی از اپوزیسیون‌های لندن نشین و عناصر  ضدانقلاب توسط وزارت ارشاد و فرهنگ دولت یازدهم اظهار کرد: نکته نخست در این رابطه با مجوز کتاب‌ها برای چاپ عبارت از قانون ممیزی است.

وی بابیان اینکه قانون ممیزی  کتاب  باید قبل از چاپ و انتشار کتاب  از سوی متولیان وزارت  ارشاد صورت گیرد، نه بعد از انتشار کتاب گفت:  طبق قانون، قانون ممیزی و شرایط آن باید پیش از  چاپ و انتشار یک کتاب  بر مجموعه محتوایی آن باید توسط وزارت ارشاد  حاکم شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد: نکته دوم آنکه وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی  باید این مهم را  لحاظ کند که افرادی که در مقابل  نظام جمهوری اسلامی  ایران، انقلاب و ولایت‌فقیه ایستادند به هیچ‌وجه پخش کتاب آنها اولویت ندارد.

وی ادامه داد: چرا که این افراد درصدد هستند تفکرات سکولار و مخرب  خود را توسعه و نشر دهند و این یک  نوع حرکت ضد ارزشی  است، میدان را نباید  به ضدانقلاب، عناصر فراری و لاشه‌های سیاسی قرار داد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس نهم خاطرنشان کرد: لذا حساسیت  وزارت ارشاد در رابطه با کنترل  محتوای کتب و مؤلفین آن ضروری است و اگر غیر از این عمل شود چاپ کتب برخی از این  لندن نشین های اپوزیسیون  بستر نفوذ  را در عرصه فرهنگی و مکتوبات  کشور ایجاد می‌کند.

وی یادآور شد: ما مطمئن هستیم  که وزارت ارشاد کنترل و حساسیت خود را  بیشتر خواهد کرد که این نوع افکار  پلید  در داخل کشور منتشر نشود.

گفتنی است حجت‌الاسلام سیدعلی طاهری، سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس در گفتگو با رسانه ای دیگر درباره انتشار برخی کتب مساله دار و موضع مجلس در این زمینه گفت: کمیسیون فرهنگی به محض کسب اطلاع در خصوص موضوعی خاص، آن مسئله را پیگیری می کند. روز گذشته نیز مبحثی را درباره کتاب های مسئله دار داشتیم و قرار شد در اولین فرصت جلسه مشترکی با وزارت ارشاد داشته باشیم و در این خصوص توضیحات لازم را از این وزارتخانه خواهیم خواست.

 

وی درباره حضور وزیر ارشاد در صحن مجلس برای پاسخگویی در خصوص کتاب های مسئله دار تصریح کرد: این مهم روال قانونی خود را دارد و در البته وزیر ارشاد باید در جلسه کمیسیون فرهنگی حاضر شود و اگر توضیحات وی در این جلسه قانع کننده نبود، باید در این خصوص سوالی طرح شود؛ البته فعلا سوالی را از وزیر ارشاد درباره کتاب های مسئله دار نداریم و تنها قرار است از وی به همراه معاون فرهنگی خود برای حضور در جلسه کمیسیون دعوت کنیم.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی تصریح کرد: اگر توضیحات وزیر ارشاد در جلسه کمیسیون فرهنگی قانع کننده نباشد، امکان دارد این مسله در قالب سوال طرح شود. البته در گذشته هر بار که درباره کتاب های مسئله دار از مسئولان وزارت ارشاد سوال می شد، آنها عنوان می کردند که این کتاب ها در چاپخانه های زیرزمینی منتشر می شود؛ با این حال اگر اطلاعاتی وجود داشته باشد که این بار آثار با مجوز وزارت ارشاد منتشر می شود، قطعا مسئله قابل پیگیری است.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.