۰۹:۰۰ - سه شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۴

در روزهای آخر سال و ایام تعطیلات نوروز؛

آتش نشانی شاهین شهر در آماده باش کامل می باشد

مدیر عامل سازمان آتش نشانی شهرداری شاهین شهر گفت: به منظور ارتقاء سطح خدمات رسانی و کمک به کاهش و پیشگیری از حوادث احتمالی روزهای پایانی سال کلیه نیروهای آتش نشانی و عملیاتی از 20 اسفند لغایت 15 فرودین ماه با تمام امکانات و تجهیزات در حالت آماده باش می باشند.

 مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری شاهین شهر در گفتگویی با خبرنگار  پایگاه خبری شاهین نا؛ ضمن تشریح اقدامات این سازمان در استقبال از بهار، از آماده باش کامل خودروها و نیروهای عملیاتی سازمان آتش نشانی در روزهای پایانی سال و ایام تعطیلات نوروز خبر داد.

وی از تهیه و توزیع بروشور توصیه های ایمنی و نصب بنرهای هشدار دهنده برای کاهش حوادث در چهارشنبه آخر سال خبر داد و تاکید کرد: چهارشنبه آخر سال همواره با خطرات احتمالی همراه است و این امر بر لزوم اجرای طرح و برنامه های کارآمد با محور فرهنگ سازی، آموزش و اطلاع رسانی از سوی سازمان آتش نشانی را بسیار حائز اهمیت می کند.

سعید اکرم خانی خاطرنشان کرد: به منظور ارتقاء سطح خدمات رسانی و کمک به کاهش و پیشگیری از حوادث احتمالی روزهای پایانی سال کلیه نیروهای آتش نشانی و عملیاتی از 20 اسفند لغایت 15 فرودین ماه با تمام امکانات و تجهیزات در حالت آماده باش می باشند.

وی از استقرار و آماده باش خودروهای عملیاتی در مبادی ورودی و خروجی شهر به همراه نیروهای عملیاتی در چهارشنبه آخر سال خبر داد و افزود: اکیپ تیم عملیاتی متشکل از یک خودرو سبک و یک دستگاه موتورسیکلت و نیروهای عملیاتی از 25 اسفندماه به صورت 24 ساعته در کمپ نوروزی مستقر خواهند شد.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی شاهین شهر ضمن توصیه به شهروندان در رعایت نکات ایمنی در انجام نظافت و خانه تکانی از والدین خواست که نسبت به فرزندان خود توجه و مراقبت بیشتری داشته باشند تا در آخرین روزهای سال حادثه ناگواری برای آنها رخ نداده و آسیب نبینند.

وی با اعلام اینکه از همه توان موتوری و تجهیزات سازمان برای کاهش میزان خسارت های احتمالی در چهارشنبه آخر سال استفاده خواهیم کرد افزود: تمام دستگاه های امدادی و درمانی در چهارشنبه آخر سال علاوه بر اقدامات پیشگیرانه در حالت آماده باش هستند و امیدواریم که شهروندان نیز با دقت و رعایت نکات ایمنی در روزهای پایانی سال، شاهد کاهش تلفات و خسارت‌های احتمالی باشیم و ساعاتی شاد و خوش در انتظار شهروندان باشد.

اکرم خانی تهیه بروشورهای آموزشی توصیه های ایمنی و توزیع بین شهروندان خصوصا نوجوانان، برگزاری کلاس‌های آموزشی، تهیه و نصب بنر توصیه های ایمنی در سطح شهر را از دیگر تمهیدات پیش بینی شده سازمان آتش نشانی برای چهارشنبه آخر سال عنوان کرد.

وی توجه به تنظیف ایستگاه های آتش نشانی و رسیدگی به وضعیت رنگ آمیزی و نمای ظاهری را از دیگر سرفصل های کاری سازمان در ایام آخر سال عنوان کرد و افزود: تهیه و توزیع بروشورهای حاوی توصیه های ایمنی با رویکرد مسافرت، ترک منزل و خودرو از اقدامات اولویت دار سازمان آتش نشانی می باشد.

مدیر عامل سازمان آت نشانی شاهین شهر اضافه کرد: دستوالعمل ایمنی برای بازدید از اماکن و مدارسی که برای اسکان مسافرین نوروزی پیش بینی شده است تهیه و در اختیار آنان قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه در روزهای پایانی سال تیم های عملیاتی در کلیه نقاط شلوغ و پرتردد شهر مستقر می شوند خاطرنشان کرد: در روزهای پایانی سال و ایام نوروز خودروهای آتش نشانی به همراه اورژانس و هلال احمر در کلیه ایستگاه های نوروزی و سایر نقاط مورد نیاز شهر مستقر می شوند.

اکرم خانی در خصوص اقدامات صورت گرفته برای روز طبیعت (۱۳ فروردین) به تهیه دستوالعمل ایمنی ویژه این روز اشاره کرد و افزود: در این روز آتش‌نشانان در ۸ نقطه مبادی ورودی شهر استقرار دارند تا در صورت بروز حوادث احتمالی به موقع در حادثه حضور پیدا می کنند.

وی در ادامه رعایت اصول پیشگیری از حوادث در چهارشنبه آخر سال را به همه شهروندان توصیه و تاکید کرد:

• والدین گرامی کبریت و هرگونه مواد آتش زا از جمله نفت و بنزین را از دسترس کودکان خود دور نگه دارند.

• جوانان و نوجوانان از تهیه و استفاده از مواد محترقه که در شرایط مساعد و هنگام جابجایی منفجر میشوند به شدت اجتناب و دوری کنند.
• به پدران و مادران توصیه می شود کودکان و نوجوانان خود را از خطرات و پیامدهای بازی کردن با آتش، ترقه و مواد محترقه آگاه کنند.
• از آتش زدن بوته و هیزم و مواد قابل اشتعال در محوطه های بسته و کوچک و در پارکینگ ساختمان خوداری شود.
• از انداختن قوطی های در بسته مخازن کوچک گاز و ظروف تحت فشار به درون آتشی که منجر به انفجار میشود خوداری کنید.
• خاموش کننده های دستی را در این ایام در منزل، محل کار و … بصورت کاملا” آماده در دسترس قرار دهید.
• در صورت بروز آتش سوزی و هرگونه حادثه دیگر با حفظ خونسردی بی درنگ کودکان و افراد مسن را از محل حادثه دور کنید و با سامانه ۱۲۵ تماس بگیرید.
• با آتش نشانان در اجرای ماموریتشان برای خاموش کردن آتش همکاری کنید.
• مواد محترقه در کنار وسایل گرمازار، در هوای گرم، در دست یا جیب افراد انفجار ایجاد می کنند.
• در صورتی که لباس گشاد بر تن دارید از نزدیک شدن به آتش یا پریدن از روی آن جدا خودداری کنید.
• از بازی با وسایل و مواد محترقه خودداری کنید.
• خوب است بدانیم انفجار فقط ۲۵۰ گرم مواد ساخت ترقه می تواند یک آپارتمان را به شدت تخریب کند ضمن اینکه شیشه های ساختمانهای مجاور نیز در اثر این انفجار شکسته خواهد شد.
• نگهداری مواد محترقه نیاز به مراقبت و شرایط خاصی دارد و قرارگرفتن آنها درکنار حرارت و یا در هوای گرم و در جیب یا دست افراد ایجاد انفجار و اشتعال می کند.
• برای پیشگیری از پرتاب موشک، فشفشه و سایر مواد آتش زا به داخل منازل از باز گذاشتن پنجره ها درچهارشنبه سوری خودداری کنید.
• از خرید، نگهداری و استفاده مواد محترقه توسط فرزندان خود ممانعت کنید.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.